Mihkel Raud: sisuturundaja võistleb külmkapiga

“Miks ma peaksin lugema su teksti, kui võiksin samal ajal endale võileiba teha?” ütleb Mihkel Raud. Intervjuus räägib ta sellest, millega sisuturundus konkureerib, mis on sisuturunduse vead ja kuidas neid vältida.

Millised on peamised murekohad, mis sisuturundustekste vaadates sulle silma jäävad?

Kindlasti igavus. Endiselt toodetakse meeletus koguses igavat teksti, mida mitte keegi lugeda ei taha. Sisuturundaja ei võistle oma lugudega mitte ainult teiste ettevõtetega, vaid teatri, televisiooni või ka lausa ilusa ilmaga. Maailm on igasuguseid meelitusi täis. Me lihtsalt peame liikuma selles suunas, et iga tekst on hiilgavalt tehtud.

Teine murekoht on see, et sisuturunduse sildi all tegeletakse agressiivselt müügiga. Eesmärk pole müüa, vaid oma ettevõtet või brändi tutvustada ja pakkuda lugejale midagi kasulikku.

Mulle tundub, et sisu puhul ei saa tegija vahel ise aru, kas ta tekst on huvitav või mitte. Kuidas oma teksti kõrvalt vaadata ja aru saada, kas see nüüd on huvitav või mitte?

Nii see kipub olema jah. Soovitan panna end teksti kirjutades lugeja olukorda, mõelda sellele, kas ma ise seda loeksin ja mis peamine, mis kasu ma selle lugemisest siis ikkagi saan. Kas see on hariv või hoopis hea meelelahutus? Inimesed on egoistlikud - kui mul selle lugemisest kasu pole, siis ma seda ka ei loe.

Seetõttu on tekstiloome üks paras nikerdamine. Eesmärk on inimene kohe pealkirjaga või  sissejuhatusega kätte saada ja teda mitte poole pealt ära kaotada...lohistada ta lõpuni.

Leia keegi, kes su tekste enne avaldamist loeb. See inimene ei tohiks töötada su ettevõttes, vaid võiks olla huvitatud firma teenuse/toote tarbimisest. Ja las ta annab ausat tagasisidet.

Kas sa ise lased enda tekste üle lugeda?

Ma olen palju kirjutanud ja juba täitsa usaldan oma töid, aga vahel ikkagi annan kellelegi lugeda ka.

Kas sisu loomisel on alati tähtis olla loov? Või kuidas sa loovust antud kontekstis üldse mõtestad? Kuidas loovus kiirelt käima tõmmata?

Loovus on alati tähtis. Teen ise mitmele kliendile sisuturundust ja minu trademark on see, et üritan kirjutada emotsionaalselt ja haaravalt. Tuleb lihtsalt eristuda ja aru saada, et konkurents sisuturunduse turul on meeletult suur.

Peab tegema paremini kui Tšehhov, Võigemast või külmkapp. Jah, ka külmkapp on sisuturundaja konkurent. Miks peaksin ma lugema kellegi igavat teksti, kui võiksin samal ajal endale võileiba teha?

Idee, millest kirjutada, peab tulema ettevõtte seest. Mõelge välja, mis on see probleem või teema, mida tahate kajastada, seejärel looge sinna ümber mingi stoori. Meis kõigis on loovus olemas, peab andma talle võimaluse peale tulla. Diivanil niisama istudes loovus sind ei taba. Tee arvuti lahti ja hakka tööle.

Sisuturunduse puhul räägitakse palju teksti osast, sama oluline on ka visuaali valik selle juurde.

Absoluutselt. Soovitan pildi sisu ise toota (pildistada, kujundada). Näen, et sisuturundajad ja ka paljud veebilehed Eestis kasutavad stock-fotosid, kuid nende pealt on kohe näha, et modellid pole eestlased. See on viga. Sa tahad, et inimesel tekiks samastumine ja äratundmine. Kui tähtis on eestlasele müümine, siis peaks fotol olema ka eesti inimene.

Palju räägitakse sellest, et video teeb tekstile ära. Kuidas seda kommenteerid?

Ma pole nõus sellega, et keegi ei viitsi enam lugeda. Viitsitakse küll. Tekst annab minu meelest fantaasiale palju rohkem ruumi ja parema tulemuse kui video. Samas on video siiski oluline, kuid selles peab samuti olema haarav lugu, mis tuleb eelnevalt valmis kirjutada. Kirjutamisest ei pääse. Ei piisa sellest, et kaamera lihtsalt käima panna.

Too näiteid ettevõtetest, kes teevad sinu meelest head sisuturundust.

Klassikaline näide on Red Bull. Teiseks Lego. Enam polegi aru saada, kas Lego on meediaettevõte, kes toodab klotse, või klotsitootja, kes on samas ka meediaettevõte. Sisuturunduses peabki käituma nii, et oled ja mõtled nagu meediaettevõte või huvitav ajakiri.

Eestis on sisuturundusmaastik veel keeruline. Mõiste pole inimestele selge - arvatakse, et see on see, kui ostan telekanalisse lugusid või panen igava loo ajalehte, kuhu on peale kirjutatud sisuturundus.

Hea teksti loomine on õpitav. Tule 26. jaanuaril Mihkel Raua koolitusele Kirjutamine ja avalik esinemine”.

Saad teada, kuidas:

  • mõista erinevate kirjutamisvormide struktuure, panna häid ja tabavaid pealkirju ja kirjutada haaravaid algusi ehk nn lead’e,
  • ära tunda klassikalisi kirjutamisel ilmnevaid lõkse,
  • Kirjutada hea lõpp,
  • teha vahet erinevate formaatide mahtudel,
  • luua hea loo mudel,
  • leida oma kirjutamise “hääl” ja “toon”,
  • kirjutada sotsiaalmeediasse, millised on levinumaid blogipostituste tüübid ja kuidas neis orienteeruda
  • ja palju muud kasulikku.

Vaata lisainfot siit ja pane end kirja - kohad täituvad kiirelt!

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Perton Ehitus otsib TURUNDUSSPETSIALISTI-PROJEKTIJUHTI

Perton Ehitus OÜ

01. märts 2018

Initiative otsib MEEDIAPLANEERIJAT

Initiative OÜ

05. märts 2018

Martem otsib TURUNDUS- JA ARENDUSJUHTI

Finesta Baltic OÜ

26. veebruar 2018