Meedia­agentuur Initiative - kogemustega gasell

Indrek Soom
Indrek Soom

Kindlalt kasvujoonel - Initiative OÜ käive on 2013. aasta 1,8 miljonilt eurolt kasvanud umbes 8,5 miljoni euroni aastas. Kasum on sama ajaga kasvanud 38 000 eurolt aastas umbes 500 000 eurole.

Turundusmaailmas on lihtne olla sõnades suur ja tegudes väike. Meediaagentuur Initiative on keskendunud sellele, et nad ei oleks ainult suurte sõnade tegijad.

Kogemustega gasell

Initiative on üks väheseid firmasid, mis on Äripäeva Gaselli TOPis olnud kolm aastat jutti: 2016. aasta edetabelis 734. kohal, 2017. aastal 271. kohal ja samal kohal ka tänavu veebruaris avaldatavas uues edetabelis.

„Me loodame ka neljandat korda pääseda edetabelisse,“ õhkub Initiative'i tegevjuhi Indrek Soomi hääles enesekindlust. See ei ole sugugi välistatud, sest äsja lõppenud 2017. aasta oli Initiative'ile taas tulemuslik: käive suurenes võrreldes 2016. aastaga umbes 1,5 korda, suurenes ka kasum.

Liivalaia tänava ärimaja viiendal korrusel asuvas kontoris on tollel detsembrikuu pärastlõunal rohkem kui üks külaline. Lisaks ajakirjanikule ka grupp inimesi, kes vaatavad kontoris hoolega ringi, uudistavad akendest avanevat vaadet ja jagavad kommentaare. Tegu on uute üürnikega, sest Initiative kolib uue aasta jaanuari lõpus siit kontorist suuremale pinnale Paldiski maanteel.

„Ostsime oktoobris digiagentuuri Convertal ja nüüd kolime kokku,“ põhjendab Soom suurema kontoripinna vajadust. Kui aasta lõpus oli Initiative'is tööl 21 inimest, siis uues kontoris saab olema üle 30.

Soomi kinnitusel on ettevõtte äriedu taga kindlasti kollektiiv ja töökeskkond. „Tundub, et meil on selles mõttes tugev kuvand, et meist räägitakse kui väga heast tööandjast,“ lausub ta. „Meil on inimlik ja soe õhkkond, aga samas ka tugev distsipliin. Distsipliin on minu hinnangul üks edu võti, olgu see spordis, äris või kus iganes.“

Töö andmevoogudega

Ehkki äriregistri andmeil ulatub Initiative'i ajalugu kaugemasse minevikku, peavad asjaosalised ettevõtte asutamisajaks 1. novembrit 2010. „Sama registrikoodiga, ent teise ärinime all firma seisis mitu aastat tegevusetult, kuni uus seltskond võttis uue ärinime ja alustas nullist,“ täpsustab Soom. Aktiivne tegevus läks lahti 2011. aasta algul.

Initiative tegeleb turundamise ja reklaami vahendamisega. Lihtsamini öeldes soovitab firma kliendile, mis kanalisse, mis paigutusega, millisel kellaajal, millise hinnaga ja millises mahus on kõige otstarbekam reklaami tellida. Soovitused põhinevad suurte andmevoogude põhjalikul analüüsil.

Initiative oli esimene meediaagentuur Eestis, mis tõi 2015. aastal turule ökonomeetrilise mudeldamise, ja esimene klient, kelle andmeid uue meetodi järgi analüüsiti, oli Eesti Tarbijateühistute Keskühistu (praegune Coop).

„Analüüsime, kui palju on klient viimastel aastatel nädalate kaupa investeerinud reklaami ja kui palju see igal nädalal müügikäivet tekitas,“ seletab Soom. „Lisaks sellele analüüsime muid makro- ja mikroökonoomilisi näitajaid. Me otsime mõjureid, mis mõjutavad kliendi müügitulemust kõige rohkem ja sellest lähtuvalt soovitame kõige kampaaniaid ja turundustegevusi.“

Soomi andmeil on neil umbes 40 aktiivset klienti ja enamus neist ei ole meediaagentuuri uksele ise koputanud. „Esimene asi, mille peale me mõtleme, on see, kas meie teenustes ja oskustes on midagi unikaalset, mida võiksime kliendile pakkuda,“ räägib ta. „Me valime välja potentsiaalsed kliendid, kelle puhul me arvame, et suudame neile midagi väärtuslikku pakkuda. Tihti on need keskmisest suuremad ettevõtted, kes meediaagentuuri teenust üldse võiksid vajada.“ Soom lisab, et kliendi võitmine võib teinekord kesta kaks-kolm, vahel ka rohkem aastaid.

OÜ Initiative

  • Asutatud 1.11.2010.
  • Tegeleb turundamise ja reklaami vahendamisega.
  • Tegevjuht Indrek Soom, juhatuse liikmed Heiki Koitla, Lasse Sool.
  • Omanikud: 87,50% OÜ Playground Advertising (90% Heiki Koitla läbi OÜ HK Valdus, 10% Erko Täht läbi OÜ ET Consult), 12,50% Indrek Soom (läbi OÜ S.I.)
  • Gaselli TOPis 271. kohal (2016. aastal oli 734. kohal, on ka veebruaris 2018 avaldatavas Gaselli TOPis).
  • Töötajaid üle 30.
  • Kuulub rahvusvahelisse reklaamiketti IPG Mediabrands.
  • Kliente umbes 40, kohalike klientide osa käibest umbes 80 protsenti ja välisklientide osa 20 protsenti.
Indrek Soom
Indrek Soom

Indrek Soom

  • Lõpetanud 1994. aastal Rannu Keskkooli ja 1997. aastal Eesti-Taani Ärikolledžis ärijuhtimise eriala.
  • Töötanud aastatel 1997-2004 Postimehes (algul projektijuhina, seejärel müügitiimi juhina ja viimased kolm aastat müügiosakonna juhina), 2004-2007 meediaagentuuris OÜ Trendmark trüki- ja online-meedia planeeringu juhina ja 2007-2010 ASi Eesti Meedia kontserni kuuluva kirjastuse Soov juhina.
  • Asutanud 1997. aastal bändi 2XL (alates 2000. aastast kannab nime Soul Milita), tegeles laulmise ja tantsimisega, lahkus bändist 2004. aastal. 2XL esines 2001. aasta mais Eurovisioonil, tehes Tanel Padari ja Dave Bentoni võiduloos tausta-show'd.

Turundusanalüütiku soovitused:

1. Ära karda eksida. Et leida ettevõtluses oma tee, tuleb teha üsna palju tühja tööd ja ilmselt ka eksida. Kui oled otsustanud midagi teha, siis tee seda kiiresti, eksi kiiresti ja kui võimalik, eksi võimalikult soodsalt. Pigem tee rohkem ja eksi, kui et arutled ja analüüsid pikalt, teed vähem ja eksid vähem. Ma usun kvantiteeti: tuleb teha, teha, teha.

2. Vii lubatu ellu. Turundajad oskavad ennast väga hästi müüa ja endast ilusat pilti maalida. Meie oleme alati keskendunud sellele, et teeme seda, mida lubame. Me ei ilusta pilti, millest me kliendile räägime. Me püüame seda, mida räägime, nui neljaks, alati ära teha.

3. Suhtu klienti inimlikult. Võime olla ükskõik kui kõvad spetsialistid, aga kui kliendil on ebamugav meiega suhelda, kui me ei ole talle mugav partner, siis head nahka koostööst ei tule. Meie jaoks on kõige olulisem kliendi rahulolu, väljendugu see kas või paaris heas sõnas. Sellest piisab, sest rahulolust tekib koostöö ja valmidus meile teenuse eest tasuda. Ja rahulolu külvab positiivset suusõnalist reklaami.

4. Meest sõnast, härga sarvest. Turunduses on lihtne rääkida suuri sõnu ja bluffida. Meie juhindume alati sellest, et kui midagi lubame, siis seda ka teeme. Me ei taha anda katteta lubadusi. Lubaduse all mõtlen tähtaega ja oskuseid ehk et meil on spetsialistid, kes lubatu ellu viivad. Pean väga oluliseks, et ettevõtte tegevjuht oma sõna peab. Kui ma midagi alluvatele luban, siis ma tean, et pean seda täitma. Samuti on minu jaoks oluline õiglus. Et mitte kedagi ei koheldaks ebavõrdselt või et kellelegi lubatakse midagi rohkem ja kellelegi midagi vähem.

Andres Lember
Andres Lember

Coop Eesti Keskühistu turundusdirektor Andres Lember: "Äritulemus on tänu neile paranenud"

Kliendi võitmiseks on peamised turuosalised 52 nädalat aastast püsivas kampaanias. Meedia maht, mida oma sõnumi kliendini viimiseks ostetakse, on massiivne – kokku üle kümnendiku Eesti meediareklaami turu kogumahust.

Olin tihti põrganud takistusele, et analüüsikastis polnud head tööriista, millega meedialiikide tõhusust mõõta ja tulevikustsenaariume mudeldada. Seetõttu ei olnudki pikalt vaja mõelda, kui Indrek teatas, et neil on võimalik rakendada ökonomeetrilist mudelanalüüsi. 

Iga ettevõte on paljuski juhi nägu. Tunnen Indrekut üle 15 aasta, töötasime 2000. aastate algul koos Postimehes. Tegu on sihikindla, põhjaliku ja sõna pidava mehega. Need väärtused saan laiendada ka Indreku juhitud Initiative'ile.

Artikli autor on Väinu Rozental

Artikkel ilmus 10. jaanuaril 2018 Äripäeva gaselli rubriigis, kus kirjutatakse kiiresti arenevatest väikefirmadest ja nende omanikest.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

OCCO otsib säravat ja aktiivset TURUNDAJAT

SV Trading OÜ

05. oktoober 2018

ENESEKINDLUSVABRIK OÜ otsib TURUNDUSPROFFI

Enesekindlusvabrik OÜ

04. oktoober 2018