Åkestam Holst - 20 aasta pikkune agentuuri­eksperiment

Akestam Holsti loovdirektor Magnus Jakobsson ja CEO Petronella Panérus
Akestam Holsti loovdirektor Magnus Jakobsson ja CEO Petronella Panérus

Mainekas USA reklaamiajakiri Adweek andis Rootsi agentuurile Åkestam Holst tiitli “International Agency of The Year 2017”. Täna on Åkestam Holst üks kahest “maailmakuulsast Rootsi agentuurist” – teine on Forsman & Bodenfors.

Åkestam Holsti lugu algas aastal 1998 nagu omalaadne eksperiment. Agentuuri asutajate arvates oli sel ajal Rootsis kahte tüüpi agentuure: a) agentuurid, mis tegid head tööd, kuid kohtlesid oma töötajaid kui töösipelgaid; b) meeldiva töökultuuriga kenad agentuurid, kes tegid keskpärast tööd.

Åkestam Holst võttis nõuks olla nagu “paradoks” või “eksperiment”– agentuur, mis seadis oma töötajad esikohale, aga tegi seejuures maailmaklassi loovusega töid.

20 aastat hiljem võib öelda, et eksperiment õnnestus. Agentuur muudkui kasvab ja areneb nii töötingimuste kui ka loovtöö kvaliteedi koha pealt.

Viimastel aastatel on agentuuri netokäive (revenue) kasvanud keskmiselt 5% aastas, 2016. aastal ületati esmakordselt 100 miljoni Rootsi krooni piir (10,2 miljonit eurot).

Eelmisel aastal võeti tööle 11 uut inimest, kokku on agentuuris nüüd 68 töötajat.

2017. aasta kliendivõitude hulka kuuluvad Tele2, Spendrups, jaekett Hemkop, kosmeetikakett Kicks, kommibränd Nicks, jpt.

Algusaastatel kogus agentuur tuntust väikestele klientidele tehtud ebatraditsiooniliste kampaaniatega (kasutati guerilla-marketingi, PR-i ja evente). „Me tegime viraalkampaaniad ammu enne teisi, ammu enne kui need moodi tulid“, rääbib agentuuri juht Petronella Panérus. Algusaegadel ehitasime ühe esimese agentuurina Rootsis üles ka tugeva planeerimisosakonna.

Täna on Åkestam Holst üks kahest “maailmakuulsast Rootsi agentuurist” – teine on Forsman & Bodenfors.

Traditsiooniliselt sõltumatu Åkestam Holst liitus 2014. aastal Põhjamaade sõltumatute agentuuride ketiga The North Alliance (NoA).

Mitmekesine ja võrdne

Åkestam Holst on lisaks loovusele tuntud ka kui soolise võrdsuse eest seisja – nad on juba kaks aastat järjest võitnud auhinna Golden Wave, mis antakse Rootsis tööandjatele, kes seisavad soolise võrduse ja mitmekesisuse eest.

Agentuuri juhatuse liikmete seas on naiste osakaal 55%, 63% projektijuhtidest ja 48% loovtöötajatest on naised. Eelmisel aastal oli naiste osakaal uute värvatud töötajate seas 57%. 5% töötajatest on avalikult tunnistanud oma kuuluvust LGBT kogukonda.

“Mitmekesisus ja võrdsus töökohal ei ole vajalik lihtsalt teistele näitamiseks või eeskujuks olemiseks. See on kasulik ka meie ärile. Et olla loovtööstuses edukas, peavad töötajate seas olema esindatud erinevad inimesed – töökollektiiv peab olema sama mitmekesine, kui sihtrühm, kellele reklaami teeme,” räägib Panérus.

Åkestam Holst võtab tõsiselt maailma paremaks muutmise missiooni

Üks näide selle kohta on projekt nimega Humanium Metal, mis võitis Cannes Lionsil Innovatsiooni Grand Prix. El Salvadoris konfiskeeritud illegaalsed tulirelvad sulatatakse ümber metalliks ja seda toorainet kasutatakse erinevate kaupade tootmisel – mille müügitulust omakorda läheb teatud summa tagasi relvavägivalla ohvrite abistamiseks El Salvadoris:

Freaks and Geeks

Åkestam Holsti värbamispoliitikat võib iseloomustada väljendiga “freaks and geeks”.
“Võta tööle veidrikud ja nohikud ning sinu agentuuri töö pole kunagi „normaalne“,“ ütleb loovdirektor Magnus Jakobsson.

Üheks näiteks sellise kamba mõtteviisist on IKEA-le tehtud töö “Retail Therapy”:

Jakobsson on õnnelik, et enese maine upitamise ajastu reklaamimaailmas on ümber saanud: “Agentuurides võib täna kohata hoopis uut tüüpi multitalente, kelle jaoks coolid ideed on tähtsamad kui cool välimus või brändiriided.“

„Ideas over image ehk „ideed on tähtsamad kui kuvand“ on üks meie motodest,“ lisab ta.

The Long Idea

Kui aastaid on reklaamimaailmas peetud tähtsaks suurt ideed (big idea), siis Åkestam Holsti jaoks on aastal 2018. aastal oluline “The Long Idea” ehk “pikk idee”.

Panérus selgitab, et “pikad ideed” on need, mis kasvatavad reklaamitavate brändide äri pika aja jooksul ja propageerivad sotsiaalset vastutustundlikkust.

Näiteks eelpooltoodud Humanium Metal või hiljuti IKEAle tehtud kontseptsioon “Where Life Happens. The Most Boring Preroll Ads”:

 

Åkestam Holsti tipptegijad tulevad juba õige pea Eestisse – 24. jaanuaril esinevad Tallinnas The Best Of Global Digital Marketing 2018 konverentsil Adam Reuterskiöld ja Petter Hernmarck. Registreeru soodushinnaga hiljemalt 9. jaanuaril!

Ülal on lühendatud kokkuvõte Adweeki loost, loe pikemalt: "How Sweden’s Åkestam Holst Is Chasing Greatness in Its Work and in the Workplace"

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

CITY KLIIMA OÜ otsib KÜTTESEADMETE MÜÜGIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

24. august 2018