Reisihuvilised on valmis lugema ka pikki postitusi

Audrey Scott ja Daniel Noll
Audrey Scott ja Daniel Noll

Reisiblogimine kõlab justkui unelmate töö – naudid reisimist, kirjutad lugusid ning saad selle eest veel raha. Oma reisiblogija tööd ja elustiili kirjeldavad Password 2018 esinejad, reisiblogi Uncornered Market pidajad Audrey Scott ja Daniel Noll.

Audrey Scott on tuntud reisiblogija, lugude jutustaja ja turunduskonsultant. Koos oma abikaasa Daniga moodustavad nad duo, mis annab välja blogi www.uncorneredmarket.com, mis inspireerib inimesi ellu viima oma unistusi ja järgima oma kutsumust.

Reisiblogimine kõlab justkui unelmate töö – naudid reisimist, kirjutad lugusid ning saad selle eest veel raha. Kuid konkurents on tihe. Milline on teie salaretsept, kuidas läbi lüüa?

Audrey Scott (A): Alustasime reisiblogidega 10 aastat tagasi. Sellel ajal polnud veel ei Facebooki ega Instagrami. Seega oleme üsna suure arengu läbi teinud. Alguses olime vabakutselised blogijad ja tegime lugusid erinevatele väljaannetele. Kui blogimine muutus populaarsemaks, siis hakkasime enda blogi pidama. Seejärel hakkasid ettevõtted ja reisifirmad juba ise meie poole pöörduma, et teha turunduskampaaniaid.

See pole sugugi lihtne valdkond, konkurents on tõesti väga tihe ning tihti eelistavad tellijad pigem madalamat hinda kui kvaliteeti. Et selles olukorras ellu jääda, pöörasime väga palju tähelepanu reisitrendidele ja keskendusime lugejate huvidele, mitte niivõrd tellija soovidele.

Jah, see on glamuurne töö, kuid nõuab suurt pingutust ning ebakindlust on palju, kuna sissetulek on väga ebaühtlane.

Internetis (FB, Instagram) on palju suhteliselt kõrge kvaliteediga tasuta sisu. Miks turismiettevõtted peaks üldse sisu tootmise eest maksma, kui nii palju tasuta materjali on vabalt kättesaadav?

A: Üks põhjus, miks reisiteenuste pakkujad selle eest maksavad, on see, et nad soovivad oma konkreetse toote, huvireisi või sihtkoha kohta asjakohast lugu. Pole mingit garantiid, et mõni blogija või sotsiaalmeedia staar ise just klienti huvitavast kohast või teenusest  loo teeks.

Enamasti saadetaksegi palgatud kirjutaja mingisse sihtkohta mõneks ajaks elama, et selle kogemuse ja reisikirjelduse põhjal mingi konkreetne reisikava kokku panna. Blogija teeb sellest omakorda Facebooki või Instagrami postitusi või säutsub Twitteris. Lihtsustatult öeldes ongi turundus ju esilolek, tuntuse tekitamine.

Daniel Noll (D): See eeldab meilt kui blogijatelt ka pealispinnast sügavamale nägemist. Näiteks, esialgu reisisime lihtsalt mingitesse huvitavatesse sihtkohtadesse ja kirjutasime sellest, mida nägime. Kuid aja möödudes hakkasime endilt küsima – kuidas need reisid või sihtkohad on meid inimestena muutnud? Tänaseks on meil võime kommunikeerida keerukamaid sõnumeid, mida ehk uued turule sisenejad pole võimelised tegema.

Blogisfääris on tihti raske mõista, kas sisu on sponsoreeritud või kui vabad on blogijad oma arvamuse avaldamisel olnud. Kuidas sellest probleemist üle saada?

D: See küsimus seostub väga hästi meie algusaastatega. Kui vaadata meie esimesi blogipostitusi, siis peamiselt keskendusime ainult reisimise positiivsetele aspektidele. Enamasti koosnebki ju reis positiivsetest kogemustest. Nii et blogijate poolt antud hea hinnang mingile sihtkohale ei tähenda tingimata seda, et neil oleks positiivse kajastuse eest makstud või et nad poleks oma arvamusavaldustes vabad.

A: Üldiselt on nii, et nii meie kui ka teised tippblogijad viitavad otseselt sellele, kui artikkel või osa sellest tugineb mingil sponsorlusel. Tihti kasutatakse selliste postituste juures ka hashtage #ad või #spon – mis tähistavad vastavalt reklaami või sponsorlust.

Eriti oluline on see just USA turu jaoks, kus ollakse sisuturunduse osas väga ranged. Instagrami puhul on asi keerulisem, sest viide reklaamile või sponsorlusele vähendab reach’i.

Kuid keskmisele vaatajale on vahe tegemine keeruline, kas näiteks Bali rannas tehtud pildid on lihtsalt reisimälestus või makstud sisu. Fakt on see, et me ei kirjuta millestki sellisest, mida me ise pole kogenud.

Rääkides formaatidest, siis ühelt poolt on millennialidel väga lühike tähelepanuvõime, mis eeldab lühidat sisu, kuid teisalt on see sama sihtgrupp võimeline tegema neid huvitava sisu tarbimiseks pikki maratone, kasvõi näiteks Netflixis oma lemmiksarja vaadates. Mis siis müüb, pikk või lühike?

A: Peamiselt keskendume pikale sisule, meie blogipostitused on pikad. Lühikese sisu jaoks on ideaalne muidugi Instagram. Tõsi, sinna on võimalik ilusat juttu juurde kirjutada, kuid enamasti jääb see lühikeseks.

Kui inimesed otsivad rohkem informatsiooni, et oma reisi planeerida ja broneerida, siis eelistatakse ikkagi midagi pikemat ja põhjalikumat. Seega on sotsiaalmeedia pigem lühikese sisu ja inspiratsiooni tekitamiseks ning blogi või artikkel on pika sisu ja isikliku kogemuse soovi tekitamiseks.

D: Just, sotsiaalmeedia on inspireerimiseks ning blogi on reisisoovi tekitamiseks. Paljud meie postitused sisaldavadki palju praktilisi ja logistilisi nõuandeid ning see muudab spontaanse reisimise lihtsaks ja lõbusaks. Me nii inspireerime kui ka nõustame, kuidas see teoks teha.

Uncornered Market blogija Audrey Scott ja Daniel Noll (UK) teevad 29. märtsil 2018 Tallinnas Eesti suurimal turunduskonverentsil Password ettekande „Kuidas blogi abil inspireerida ja mõjutada inimesi?“. Vaata kava ja registreeri end siin: www.password.ee  

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

CITY KLIIMA OÜ otsib KÜTTESEADMETE MÜÜGIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

24. august 2018