Reisikirjad Soomest 15: Soome 100 eredamad hetked

Soome sai 6. detsembril 100-aastaseks ja sellega seoses jagab teisel pool lahte elav Georgi Viies Best Marketingi lugejatega seal silmajäänud turundustegevusi.

Soome 100 tähistamine on loomulikult toimunud juba terve aasta, kuid kõik tegevused kulmineerusid Soome iseseisvuspäeval 6. detsembril. Võib muidugi arutleda, kas need on ikka turundusteod või hoopis kultuurilise väärtusega riigi sünnipäeva sündmused. Kuid oma eesmärgi poolest on need samad -  et Soome riigi 100 sõnum leviks nii Soomes kui üle ilma laiali.

Mahukaim ja haaravaim projekt Soome 100 raames oli üleilmne valgustuse projekt, millega said tuntud maamärgid omale Soome sini-valge lipu värvides valgustuse: Colosseum Roomas, Rio de Janeiro Lunastaja Kristuse kuju, Niagara juga jpt. Lisaks muidugi palju kohti üle Soome ja ka meie oma Stenbocki maja Tallinnas. Kõige  ulmelisem neist objektidest oli vast Põhja-Soomes Saana tunturi mäe valgustus - 2,2 miljoni m2 suurune ala, mis on nähtav nii Soomest, Rootsist kui Norrast. 

Projekt oli kindlasti kommunikatsiooni osas väga hea rahvusvahelise levikuga pildi ja videomaterjali allikas. Lihtsalt #wow!

Soome 100 brändinguga tooted olid Soome ettevõtete initseeritud, kasutades Soome 100 brändingut. Eritooteid oli saada Fazeri šokolaadist ja nätsust kuni Fiskarsi kääride ja Iitala kruusideni

Kohalikus meedias on juba arutatud, kas nendega sai üle piiri mindud. Kas Soome 100 seep on juba liialdus? Või WC paber? Või Porsche?

Videotervitused rahvusringhäälingus ei ole kuigi uudne nipp. Aga neid kogus  soome ringhääling Yle oma veebilehele kokku 115 tükki. Ja need on tõesti toredad vaadata.  On tervitusi nii kuulsustelt kui ka lihtsatelt inimestelt maailma eri paigust.  Kes jaksab kõik tervitused ära vaadata, saab väga pika videohetke.

Kuna jaanipäeva-aegne kassalindi otseülekanne oli Soomes vaadatuim telesaade ja kogus sotsiaalmeediaski suure vaatajaskonna, siis Soome sünnipäeva puhul sai thisisfinland.fi vahendusel vaadata uut otseülekannet juba kogu maailm.  Sünnipäeva  kassalindi pilt tuli ühest Helsingi Prismast. See video sai omale 800 000 (!) vaatajat.  Tore oli näha, kuidas soomlased ise kaasa elasid ja aktiivselt välismaalaste küsimustele vastasid ning õnnesoove vastu võtsid. Veebilehe thisisfinland.fi meeskonna sõnul oli mõte suunata see kassalindi saatel mediteerimine välismaalastele, sest see näitab osakest soomlaste argielust - mis kaupa nad ostavad, mida söövad. Teistmoodi idee igaljuhul.

Soome  riigimeedia Yle uus mobiiliäpp turundas ennast pikalt enne Soome sünnipäeva. Uueks paljureklaamitud funktsiooniks oli presidendi vastuvõtu külaliste õhtutualettide hindamine. Nii toodi klassikalise vastuvõtu telekast vaatamise kõrvale uus, kaasaegne sotsiaalmeedia tegevus.

Ilmselgelt on sms-ide saatmine Soomes tähtis ja eriline asi.  Nimelt saatis Soome100 toimkond kõigile Soome mobiilinumbritele tervitusteate ehk et pea 7 miljonile mobiilinumbrile tuli õnnitlusteade.  Sellest rääkis meedia juba enne, aga nüüd, peale saatmist, võimendab omakorda  nurinaid, et paljud inimesed seda teadet siiski kätte ei saanud. Võiks ju arvata, et kellele selline mittepersonaalne lühiteade ikka korda läheb, aga paistab, et  hea vana sms on Soomes veel täitsa elus.

Soomes on iseseisvuspäeval viimastel aastatel alati toimunud mõningaid meeleavaldusi, nii ka tänavu.  Sel aastal küttis sotsiaalmeedias (Some) kirgi Helsingi linnavalitsuse otsus keelata Töölöntoril laste ja perede iseisvuspäeva tähistamise sündmus, kus erinevatele toredatele tegevustele lisaks pidid laste rõõmuks olema kohal päris alpakad. Keelamise põhjuseks toodi kõrvalt mööduv natsiorganisatsiooni rongkäik. Somes see inimestele ei meeldinud, et rahumeelne üritus jäi pidamata, aga agressiivsed marurahvuslased võisid oma rongkäigu ära teha. Ja - nagu tellitult - tekkis alpakafolkloor kui natsivastase mõtte sümbol: #alpakoitaeinatseja. Kas sellele leitakse ka praktiline ja äriline kasutus? Alpakavillased vasakkampsunid “Je suis Alpaka”? 

Autor: Georgi Viies

Reisikirja autor Georgi Viies lahkus mullu suvel Eestist ja kolis kolmeks aastaks perega Helsingisse elama. Georgi on töötanud Eestis nii Mainori, Solaris Keskuse, TV3 kui G4S-i turundusjuhina. Samuti tegeleb Georgi lasteraamatute kirjutamisega.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused