Eurobest ja EPICA: valitud pärlid

Kolshik
Kolshik

Allpool on spontaanne valik mõnedest võidutöödest, mis Hando Sinisalule silma jäid ja ära märkimist väärivad.

Viimaste nädalate jooksul on toimunud kaks olulist Euroopa loovusfestivali – EPICA Awards Berliinis ja Eurobest Londonis. Sellega on 2017. aasta suurte reklaamifestivalide hooaeg ka läbi saanud.

Siinkohal pole mõtet kõiki võidutöid ükshaaval ära märkida, iga huviline saab seda ise teha, külastades lehekülgi www.eurobest.com või www.epica-awards.com.

Allpool on spontaanne valik mõnedest võidutöödest, mis silma jäid ja ära märkimist väärivad.

Olen ise reklaamikonkurssidel silma peal hoidnud juba üle 10 aasta ja umbes niisama kaua ka EPICA Awardsi žürii töös osalenud. Seega võtan endale julguse ka üldistusi teha.

Kuigi tehnoloogia muudub turundust palju, siis mingeid suuri üllatusi või läbimurdeid silma ei hakanud. Ka kümme aastat tagasi tehti sarnaseid reklaame – huumor näiteks töötab alati hästi!

McDonald’s UK võitis EPICA-l kulla reklmiga, mis heidab nalja hipsterite üle (kümme aastat tagasi küll hipstereid polnud, aga muus osas suht ajatu lahendus):


Agency (& City): Leo Burnett London
Title: "Madness"
Product: McCafe
Advertiser: McDonald's

Samuti oleks EPICA Filmi Grand Prix võitnud Poola reklaam võinud triumfeerida kümme aastat tagasi. Ilus ja liigutav lugu töötab!

“English for Beginners”:


Agency (& City): BARDZO (Warsaw)
Title: "English for Beginners"
Product: allegro.pl
Advertiser: Allegro

Eepilised, emotsionaalsed, TV-kesksed lood on tulemuslikud – TV on jätkuvalt mõjuv.

Eurobesti Creative Effectiveness kategoorias võitis Grand Prix’ auhinna vana hea John Lewise jõulureklaam aastast 2015 - “Man on The Moon”. Agentuur: adam&eveDDB UK.

Kuna selles kategoorias hinnati tulemuslikkust ja tulemuste kokkuarvutamine võtab aega, siis seetõttu sai auhinnatud ka suht vana reklaam. Võidu tõi asjaolu, et iga reklaamile kulutatud 1 GBP tõi tagasi 10 GBP.

Reklaami piirid laienevad. Raske on määratleda, kust alates läheb reklaam üle meelelahutuseks, kultuuriks. Seda trendi tabavad ka festivalikorraldajad, tuues sisse uusi kategooriad. Näiteks EPICA-l on alates käesolevast aastast muusikavideode kategooria.

Selle võitis Vene bändi Leningrad muusikavideo „Kolshik“:


Production Company: Fancy Shot/Versus Pictures/Great Guns
Title: "Kolshik"
Product: Kolshik
Advertiser: Leningrad

Google on muutunud ülioluliseks reklaamikanaliks ja päris palju oli konkurssidel töid, mis lähenesid Google‘i otsingule loovalt ja ebatraditsiooniliselt.

Siinkohal näide Rootsi agentuuri Akestam Holst Eurobesti Ineractive kategoorias Grand Prix võitnud tööst (IKEA Retail Therapy):

NB! Akestam Holsti loovjõud tulevad juba jaanuaris Tallinna “The Best of Global Digital Marketing” konverentsile ja räägivad sellest tööst ka lähemalt!

Hea reklaam saab alguse tootearendusest ja on kontseptuaalne. See töö on ka minu isiklik lemmik, võib-olla üldse parim viimase aasta jooksul nähtud töö. Ta võitis EPICA konkursil küll ainult hõbeda, aga ega õllereklaamile poliitilselt korrektne žürii palju rohkemat anda ei julgegi. Selle reklaami idee on nii lihtne ja geniaalne, et paratamatult tekitab küsimus: “Miks keegi varem selle peale pole tulnud?”

UBrew “Drink Responsibly”:


Agency (& City): McCann Worldgroup Italy
Title: "Responsibly the beer"
Product: Responsibly
Advertiser: Ubrew

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Olerex otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Olerex AS

23. detsember 2017

Mediabrands Digital otsib DIGISTAARI

Mediabrands Digital OÜ

13. detsember 2017

3 Step IT otsib TURUNDUSE SPETSIALISTI

3 Step IT OÜ

28. detsember 2017