Seksism on Saksamaal reklaami ärakeelamise levinuim põhjus

Vaata, millised reklaamid on täna Saksamaal OK ja millised mitte. Ning mis suunas turundus liigub - need trendid puudutavad ka samas kultuuriruumis asuvat Eestit.

Eelmisel nädalal toimunud Berliini Turunduskonverentsil näitas Saksa Reklaamiliidu juht Katja Heintschel von Heinegg reklaame, mille kohta oli kaebus esitatud – kas oli reklaam liiga seksistlik, stereotüüpe loov või ohtlikule käitumisele üles kutsuv.

Stereotüpiseerimine on kindlasti teema, mille vältimisele kaasaegne turundaja peaks mõtlema. Saksa Reklaamiliidu juht tõi näite ja soostereotüüpe kinnistavast reklaamist, mis Saksamaal on veel OK, kuigi piiri peal, aga Suurbritannias enam mitte:

Veel üks piiripealne reklaam, mis küll loob sterotüüpe, aga mida ära ei keelatud:

Kõige rohkem on suurenenud Saksamaal seksistlike reklaamide üle nurisemine. Eelmisel aastal moodustasid sel põhjusel esitatud kaebused 62% kõigist kaebustest (vrdl: 52% üle-eelmisel aastal).

Poolpalja naise kujutamine on täna OK üldiselt vaid pesureklamis, mujal mitte.

Mõned reklaamid, mille kohta Saksamaal kaebus esitati, aga mida siiski ära ei keelatud. Näiteks ühe surfiklubi kahemõtteline reklaam:

See õllereklaam pääsest keelust ja jäi napilt tänavapilti:

Ära keelati aga näiteks prillipoe reklaam, mis soovitas "kohe haarata":

Videokaamera reklaam, mis sai keelu isegi enne välimeediasse jõudmist. Tõlge: "Sama kena, kui su naine, aga koos väljalülitamise nupuga":

Samuti sai keelu see "terav" reklaam, mis promos üht reklaamiagentuuri:

Saksamaal ei tohi näidata reklaamis ohtlikku käitumist. Näiteks see reklaam, mis ütleb, et kihutada on lahe, sai keelu:

Hitlerit ei tohi Saksamaal reklaamis kasutada, ka huumorivõtmes mitte:

Kuidas on lood Eestis? Kui palju on turunduses stereotüüpide tootmist ja seksismi? Kuidas suhtuda näiteks raamatupoe eraldi “poiste” ja “tüdrukute” raamatute väljapanekutesse? Milliseid signaale järeltulevale põlvkonnale saadame ehk millist kultuuri loome?

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Initiative otsib BÜROOJUHTI

Initiative OÜ

13. detsember 2017

Endover otsib arendusprojektide TURUNDUSJUHTI

Endover KVB OÜ

15. detsember 2017

Sirowa Tallinn otsib RAVIMIOSAKONNA TOOTEJUHTI

Sirowa Tallinn AS

02. jaanuar 2018