Digitegu žürii: Kas mobiilikategooria alaesindatus konkursil näitab, et mobiiliturundusse Eestis ei panustata?

Karola Karlson, Taxify
Karola Karlson, Taxify

“Liiklus mobiilsetes seadmetes on ju väga suur, miks esitati sellesse kategooriasse vaid 2 tööd?” imestavad žüriiliikmed. Loe, mida žürii veel Digitegu 2017 konkursile esitatud töödest räägib. Kes need kommentaarid kõrva taha paneb, võib järgmisel aastal sellest omajagu kasu lõigata.

Üldiselt leiavad žüriiliikmed, et esitatud tööde tase oli sel aastal küllaltki hea ja kohati olid lahendused lausa maailmatasemel. “Samas oleks tase olnud veelgi parem, kui kõikide tööde puhul oleks esitatud piisavalt andmeid, et tulemustest aru saada. Kui ettevõte juba esitab töö konkursile, peaks arvestama, et tuuakse välja mõned konkreetsed numbrid. 75% žürii hindest oli tulemuslikkuse eest - kui sellest aga ei räägita, võib väga hea töö jääda viimaseks.”

Kõige populaarsem kategooria oli Google’i reklaam, kuid žürii hinnangul oli see hindamise mõttes üks igavamaid kategooriaid, kuna seal pole võimalik eriti loovusega hiilata. Kõige vähem esitati töid mobiili kategoorias.

Karola Karlson, Perfomance Marketing Manager, Taxify

Ootasin konkursile rohkem töid ja seda kõigis kategooriates – see oleks võistluse põnevamaks muutnud. Kohati oli töid keeruline hinnata, kuna kõrvuti võistlesid 300 ja 300 000 eurose eelarvega kampaaniad.

Positiivse külje pealt jäi silma see, et Eesti brändid oskavad ka väikese eelarve juures leida väga nutikaid lahendusi. See näitab, et Eesti agentuurid suudavad väga kvaliteetset teenust pakkuda.

Mõne kampaania puhul jäi õhku küsimus, et kui see niivõrd hästi toimis, siis miks sellesse lisaeelarvet ei panustatud, et veelgi suurem ROI teenida?

Panin tähele, et pea kõik konkursile esitatud tööde strateegias oli oluline koht sotsiaalmeedial – ilmselgelt on see lihtne ning efektiivne viis publikuni jõudmiseks.

Soovitan agentuuridel järgmisel aastal rohkem töid konkursile saata, sest nii on võimalik näidata, mida suudetakse ning potentsiaalselt uusi kliente leida.

Paap Peterson
Paap Peterson

Paap Peterson, digitaalsuuna juht, Age Com

Oleksin oodanud, et kõikide tööde puhul on välja toodud algus- ja lõpp-punkti võrdlus - mis oli starting point?

Samuti oleksin tahtnud, et suure creative osakaaluga töödel oleks ära märgitud ka kulunud aeg/ressurss.

Soovitan kõikidel ettevõtetel saata töid kahel põhjusel: Eestis pole teist samalaadset konkurssi
ja see võimaldab ettevõtetel näidata oma arengut ja võimekust Eesti turundusvaldkonnas laiemalt.

Priit Leemet
Priit Leemet

Priit Leemet, turundusanalüütika ekspert

Positiivne oli minu jaoks see, et oli ikkagi ka neid töid, mis olid hästi lahti kirjutatud ja esitletud koos usutavate tulemustega. Negatiivne oli minu jaoks see, et esitamisel tehti kohati omaloomingut - kui on ette antud vormid ja konkreetsed andmed, mille vastu huvi tuntakse, siis tuleks nendest kinni pidada.

Kõige populaarsem kategooria esitatud tööde arvu poolest oli Google’i reklaam (AdWords), kuid samas oli see üks igavamaid. Raamid on üsna ette antud ja tulemustes sõltub väga palju sellest, kust muudatuste tegemist alustati. Samas sõltuvad AdWordsi hinnad ja optimeerimise võimalused sellest, mis sektoris klient tegutseb, kui tugev on konkurents jne. Seal oli väga raske tulemusi hinnata ja ka erilist loovust nendes töödes polnud/ei saa väga ollagi. Kuigi natuke ikkagi oli...

Tundub, et osalemine on praegu enamasti agentuuride pärusmaa. Tellijatel soovitan osaleda siis, kui tulemused on head ja neist ollakse valmis rääkima või tehniline lahendus omab uudisväärtust. Osalemine annab eelkõige kogemusi ja uusi vaatenurkasid. Võit ei peaks olema eesmärk omaette. Igas kampaanias on nii palju muutujaid, et hindamisse jääb paratamatult omajagu subjektiivsust.

Katrina Toompere
Katrina Toompere

Katrina Toompere, projektijuht ettevõttes Thorgate
 
Mobiilikategoorias oli väga vähe töid. Tundub, et innovaatilisi ideid on seal väga vähe, aga minu soovitus on see, et kui on vähe konkurentsi, on just mobiil see koht, kuhu oma ressursid tuleks suunata. Need tööd, mida mobiili sildi alla esitati, olid väga kvaliteetsed.

Kui on vähegi võimalik rääkida kulutatud ja saavutatud numbritest, tasub oma tööd võistlustulle tuua, sest teist sellist tulemusele keskenduvat konkurssi Eesti digimaastikul ei ole.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused