Uus trend turunduses: tee oma e-maili turundus korda

DreamGrow asutaja ja strateeg Priit Kallas
DreamGrow asutaja ja strateeg Priit Kallas

“Kui sa e-maili oma turundusmiksis ei kasuta, lased ringi tühja kummiga,” ütleb Priit Kallas ettevõttest Dreamgrow. “Tarbija eelistab e-maili, see lihtsalt on nii,” ütlevad ka ülejäänud e-maili turunduse sessiooni esinejad Best Internetil kui ühest suust ning ilmestavad oma väidet statistikaga – keskmiselt on e-mailiturunduse ROI 30%.

Kokkuvõte Best Interneti konverentsi e-maili sessiooni ettekannetest.

Priit Kallas tõdeb, et tihti küsitakse tema käest turunduse trendide kohta. "Ma vastan sellele nii, et tehke oma e-maili turundus korda ja näete, et raha tuleb. Trendikate tegevuste eesmärk on ju müüki suurendada ja kuna strateegiline ja läbimõeldud e-mail justnimelt seda teeb, ongi see turunduse trend."

Miks eelistada e-maili teistele kanalitele:

· Efektiivsem kui sotsiaalmeedia – info jõuab paremini kliendini

· Hea kontaktihind

· Personaalne ja segmenteeritav – “kui muud ideed personaliseerimiseks pähe ei tule, siis vana hea “Tere, Nimi” töötab alati. Ära kasuta “Hea Nimi”- stiili, sellise kirja saadaksin kohe prügikasti.”

· Tegevusele suunatud – suru sisse järgmisi samme ja linke

· Mõõdetav – väga hästi mõõdetav!

· Mobiilis kasutatav – eriti just hommikuti loetekse e-kirju pigem mobiilis

· Nähtamatu – kui tahad konkurendi eest oma (geniaalset) sisu veidi varjata, on e-mail selleks parim kattevari.
 
“Pane 100 töötundi Facebooki sisu tootmise asemel e-maili turunduse kordategemisse ja see toob kordades rohkem kasu tagasi kui sotsiaalmeedia,” ütleb Priit Kallas oma kogemustele tuginedes. “E-mail on kõikide kampaaniate alustamise ja lõpetamise A ja O.”
 
Sisu tootmisel soovitas Priit kaardistada klientide peamised küsimused. Retsept on lihtne: võta sihtgrupp ette, käi läbi foorumid, blogid ja artiklid ning vaata, millised on põhilised probleemid. Kirjuta need endale küsimusteks lahti, ehita sinna juurde vastused (paremini kui konkurent) ja sea üles lõks ehk anna märku, et sul on head infot. Klient annab sulle sisu eest kontakti. Sama sisu saad kasutada korduvalt näiteks aastase vahega, sest klient unustab ja meililist uueneb.

Erkki Markus
Erkki Markus

Smaily asutaja ja tegevjuht Erkki Markus tegi kuulajatele puust ja punasest selgeks, et sihtimine toob kaasa rohkem avamisi, rohkem klikke e-poodi, vähem kaebusi ja rohkem oste. Personaliseeritud pakkumised samuti. Kui aga rääkida e-maili tulevikust, siis on märksõnaks automatiseerimine.
 
Automatiseerimine toob 40 korda paremaid tulemusi kui mittesihtimine.
 
Kuidas segmenteerimisega algust teha? Erkki sõnul tuleb lihtsalt kliendiga rääkida. Küsi, mida ta sooviks saada, ning paku vastamise eest ka preemiat.
 
Suuri tulemusi oodatakse ka omni-channel turunduselt, kus igas kliendi ja ettevõtte kokkupuutepunktis saab sujuvat kommunikatsiooni luua: “Klient hakkab e-poest pükse ostma, jätab tehingu pooleli, saab paari päeva pärast meeldetuletuse, et kuule, sul jäi pükste ostmine pooleli, anname sulle soodukat, kui kohe ära võtad! Hiljem saadad kirja, et näe, meil on ka pükstega kokkusobiv pluus olemas, kas soovid? Kõik peab töötama kui üks suur tegevuste kogum,” ütleb Erkki.
 
E-mail võiks idee poolest olla täiesti omalaadne kanal ehk kliendile tasub anda põhjus mitte listist lahkuda. Selleks võib olla kasvõi sooduskupong.

Mikk Orglaan
Mikk Orglaan

Kui Mikk Orglaan (Mailbow ja Mikare Net tegevjuht) küsis saalitäie inimeste käest, kes automatiseerib või kasutab interaktiivset e-maili, tõusid vaid üksikud häbelikud käed. Tõestus sellest, et turundajatel on, kuhu poole püüelda. Interaktiivsus, automatiseerimine ja personaalsus e-mailis on uued tegijad.
 
Statistikat:
* Kliendi tagasikutsumine tehingu poolelijätmisel aitab 25% rohkem müüa.
* Segmenteerimine toob 30% rohkem raha.
 
CRMi ja e-maili turunduse sidumiseks tuleks oma äri lahti mõtestada nii enda kui ka kolleegide tarbeks. See tähendab, et vaadake ettevõttes üle, kas ja millal saadate välja “welcome” kirja, meenutuskirja, pakkumiskirja, CTA-kirja, tänukirja jne. Mõtle, kust saaksite kliendi e-mailid kätte ja pea meeles, et kontaktibaasi mitte uuendamine on nagu tomatite pahakslaskmine – pärast pole nendega enam midagi teha. 
 
“Sisu tootmisel arvestage sihtrühma huvidega – ära saada kräppi,” ütleb Orglaan otsekoheselt.

Üldiselt on nii, et inimesed valetavad – nende väited ja tegelik käitumine ei lähe tihti kokku. Kuidas siis saaks teada, mida klient tegelikult tahaks? Siin aitavad AI ja masinõpe.

 
Kas oled kaardistanud, millal sa missugust infot välja saadad? Ja kui keegi ütleb, et kõige parem aeg e-kirju saata on näiteks teisipäev, siis kahtle selles ja pigem testi, äkki sinu kliendid ostavad muul ajal paremini!
 
Lõpetuseks soovitus, mida kõik kolm e-mailiguru toonitasid: “Tants uue andmekaitsemääruse ümber algab kohe varsti – hakka juba nüüd oma klientidelt andmete kasutamiseks luba küsima!”

6. detsembril korraldab Best Marketing Tallinnas seminari "Mida peab iga turundaja teadma uuest andmekaitseseadusest". Tule osalema!

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

IT Koolitus otsib KOOLITAJAT

IT Koolituskeskuse OÜ

10. detsember 2017

Aatrium Sisustuskaubamaja otsib TURUNDUS- JA MÜÜGIJUHTI

Aatrium Sisustuskaubamaja AS

30. november 2017