Riho Pihelpuu: Aeglane veebileht mõjutab reaalseid äritulemusi

Riho Pihelpuu Best Internetil
Riho Pihelpuu Best Internetil

Globaalses konkurentsis (ja kogu Eesti veebiäri on juba täna globaalses konkurentsis) eristavad võitjaid kaotajatest millisekundid!

Ettevõtte veebikeskkonna kiiruse mõju käibele on oluliselt suurem, kui ettevõtted esmapilgul arvavad, kuid lisaks sellele mõjutab veebi laadimise kiirus ka seda, kui ilusaks peab külastaja kodulehe disaini ning kuidas ta tajub brändi tervikuna.

ADM Interactive’i juht Riho Pihelpuu tutvustas Best Internetil Plumbri poolt läbi viidud Eesti e-poodide uuringu tulemusi ja andis praktilisi soovitusi, kuidas veebilehti kasutaja jaoks kiiremaks muuta. Globaalses konkurentsis (ja kogu Eesti veebiäri on juba täna globaalses konkurentsis) eristavad võitjaid kaotajatest millisekundid!

Kasutajamugavus veebis on lai teema ning seda kujundavad väga paljud tegurid, kuid kiirus on veebis ostuprotsessi juures üks olulisemaid faktoreid:

SOASTA uuringus selgus e-poodide mobiilsete lehtede laadimiskiiruste analüüsist, et 1-sekundiline kiiruse vahe mõjutas konversiooni 27% võrra. Amazoni tulemused on samuti märkimisväärsed, kuigi seda kahjuks kõigile lubada ei saa, et vähendades kodulehe laadimise aega 0,1 sekundi võrra kõigil käive kohe 1% tõuseb.

SOASTA uuringust selgus ka selline kurb tõsiasi, et kui inimene on kord aeglase laadimistempo tõttu halva kogemuse saanud, siis nõuab usalduse tagasivõitmine aega, see kogemus jääb inimesele meelde ja kohe ta tagasi ei tule.

Laadimiskiirus mõjutab ka seda, kuidas kasutaja tajub brändi

ADM-i kogemused suurte rahvusvaheliste klientide veebilahenduste loomisel ning lisaks sellele ka paljud mahukad uuringud näitavad, et veebilehe laadimise kiirus on väga oluline osa kasutajakogemusest ja mõjutab lisaks ostu sooritamisele päris tugevalt ka seda, kuidas kasutaja tajub kogu veebilehte, kogu brändi.

Tesco uuris, mis juhtub bränditajuga siis, kui panna kodulehe laadimisele 0,5 sekundit juurde. Uuringu tulemusest selgus, et uuringugrupp, kes kasutas aeglasemat kodulehte, ei saanud negatiivset kogemust ainult pikast laadimisest, inimesed tajusid ka selle disaini ja funktsioone oluliselt inetuma ja ebamugavamana kui teine grupp, kelle jaoks koduleht laadis 0,5 sekundit kiiremini.

Kui kiiret lehte siis vaja on?

Meie aju armastab voogu ehk sujuvust ja seda ka kodulehe kasutamisel. Katkestused vähendavad ajutöö efektiivsust ja tekitavad meis stressi. Kui ootame kodulehe laadimist, siis pikem laadimisaeg mõjubki ajule vastiku katkestusena ja ajab meid närvi. Uuringud näitavad ka, et aju peab aeglasemate veebilehtede kasutamiseks kiirete lehtedega võrreldes poole rohkem keskenduma = poole rohkem tööd tegema.

Kuidas me veebilehte kasutades aega tajume:

Seega, sõna otseses mõttes miljoni dollari küsimus: milline on ideaalne laadimiskiirus? Lühike vastus: kuni 2 sekundit.

See ei tähenda, et kogu koduleht peab olema 2 sekundiga laetud, piisab, kui 2 sekundiga laadib see osa, mida külastaja kohe kasutada tahab.

On selge, et mida aeglasem leht, seda rohkem inimesi lahkub. Alates 2. kuni 4. sekundist hakkab lahkujate arv radikaalselt kasvama. Saame öelda, et hetkel on 2 sekundit kõige optimaalsem laadimiskiirus.

Samas on see lehe tüübi järgi erinev, iga leht ei pea olema tingimata megakiire. Näiteks checkout lehtede puhul ei ole asi nii dramaatiline, seal on inimene valmis lehe laadimist veidi kauem ootama kui avalehe või näiteks tootekataloogi lehitsemise puhul.

Üksikud aeglased laadimised ei tundu esialgu suur probleem, kuid need mõjutavad siiski paljusid potentsiaalseid kliente. Kui klient saab esimesel külastusel aeglaselt laadiva lehe ebameeldiva kogemuse, siis teame uuringutele tuginedes, et kui ta juba ära läheb, siis ta enam nii lihtsalt tagasi ei tule, eriti kui veebilehel on palju konkurente.

Kuidas on olukord kodulehtede laadimiskiirusega Eestis? Kui Plumbr uuringus testiti 185 Eesti e-poodi, siis probleeme kiirusega oli 79% lehtedest. See on küll mõne protsendi jagu madalam kui UK, Taani või Poola näitajad, aga hõisata ei ole midagi, nii suur protsent on selgelt probleem.

Millest lehed koosnevad ja miks laadimine on aeglane

Hetkel on kodulehtede suure mahu ja aeglase laadimise taga optimeerimata videod, skriptid ja pildid. Siinkohal on hea meelde tuletada, et UX-i loomisega peab tõesti olema seotud kogu ettevõte, lisaks äri ja turunduse poolele ka IT, kes oskab kõik need formaadid mõistlikku mahtu optimeerida ja kodulehe laadimise kiirust märgatavalt parandada.

Kokkuvõtteks mõned meie soovitused kodulehe kiiruse parandamiseks:

  • Teadvusta kogu meeskonnale, et kiirus on oluline
  • Mõõda kiirust
  • Seosta sekundid rahaga / KPI-dega
  • Otsusta, millega on mõistlik tegeleda (ROI)
  • Ole järjepidev
  • Kutsu vajadusel spetsialistid appi

 

Riho Pihelpuu
Riho Pihelpuu

Kes tahab kodulehe kiiruse uuringute ja tehniliste lahenduste kohta põhjalikumalt infot, küsige Riho põhjalikumat ettekannet info@adm.ee või laadige see alla ADM Interactive Facebooki lehelt.

Kokkuvõtte Rino Pihelpuu ettekandest Best Internet 2017 konverentsil tegi disaini- ja tarkvaraettevõtte Proekspert turundusjuht Katariina Roosipuu.

Best Internet toimus 2. – 3. novembril 2017 Tallinnas 

www.bestinternet.ee 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

IT Koolitus otsib KOOLITAJAT

IT Koolituskeskuse OÜ

10. detsember 2017

Bonava otsib KOMMUNIKATSIOONI- JA TURUNDUSSPETSIALISTI

Bonava Eesti OÜ

27. november 2017