Digitegu 2017 veebilehe kategooria võitja: Tele2 Snäpp mobiilipaketi chat-bot müügilahendus

Esimesena Eestis tõi Tele2 turule digitoote Snäpp, kus toodet luues disainiti nii toode kui ka selle toote müük, turustamine ning teenindus selliselt, et kõik toimuks 100% internetis.

Uut digipaketti Snäpp saab osta, vahetada ja lõpetada ainult internetis. Traditsiooniline klienditeenindus esindustes või kõnekeskuses on Snäppil tasuline. Kasutades müügis ja teeninduses ainult veebikanaleid, saab Snäpp pakkuda paremaid tingimus: madalamat hinda, rohkem andmemahtu, ilma siduva tähtajata ja leppetrahvita lepinguid.

Kuna kõik konkurendid on teinud pingutusi oma veebi ja e- teeninduskeskkondade arendamises ja UX/UI täiustamises, siis on konkurents väga tugev ja klientide ootus pigem keskmisest kõrgem. Tele2 soovis selles olukorras Snäppiga teistest selgelt eristuda.

Sihtrühmaks oli vanuserühm 18-25, kes on suured andmemahu kasutajad, ja vanuserühm 25-45, kes suudab ennast veebis teenindaja ja võib otsustada mitme kasutaja eest.

Kampaania eesmärkideks oli suurendada Tele2 kliendibaasi ja viia olemasolevaid Tele2 kliente madalate ASPU-ga (Average Spend Per User) pakettide pealt kõrgema ASPU-ga Snäppi pakettide peale. Lisaks sooviti vähendada Tele2 kulusid ja suurendada kasumlikkust läbi klienditeeninduse ja müügi viimise internetti. Maandumiselehe puhul sooviti uudset ja teistest eristuvat lahendust. Lisaks funktsionaalsusele pidi see olema ka noortepärane ja mänguline, millesarnast seni pole veel tehtud. Kampaania lahendus pidi kommunikeerima toote iseloomu - müük ja iseteenindus ainult internetis. Maandumislehe edukus oli kriitilise tähtsusega, kuna teisi müügi- ja klienditeeninduse kanaleid Snäppil ei ole.

Lähtuvalt Tele2 kuvandist ja Snäppi sihtrühmast otsiti lahendust, mis aitaks kliendile seletada toodet huvitavamal moel kui pilt ja tekst ja mida seni turul ei ole tehtud.

Maandumislehe keskmeks sai chat-bot, mis müüb ja tutvustab tooded ja aitab klienti sobiva komplekti koostamisel. Nendele, kes ei soovi chat-botiga suhelda, tegime nn. otsetee – tavapärase lihtsa ja arusaadava paketivaliku lehe.

Chati-boti kõrval kasutati staatiliste piltide asemel videot (Tõnis Niinemetsa tegelaskuju), et tuua juurde elavust ja huumorit. Näiteks sai Tõnist paluda näidata, kuidas ta vabaneb tähtajalistest lepingutest või võitleb kõrgete hindade vastu jne.

Chat-boti lahendati valikvastustena töötava automaatse suhtlusrakendusena mitte nn. machine learning/AI botina. Lahenduse loomisel kaaluti ka kontekstitundliku chat-boti loomist, mis võimaldab külalistel esitada ka vabatekstina suvalisi küsimusi. Sel korral otsustati valikvastusega lahenduse kasuks, kuna see saavutab peaaegu sama efekti, aga oluliselt parema ROIga.

Proovi ise järele lahendus töötab: http://tele2.ee/snapp

Müügieesmärk - kampaania ajal:
- Eesmärk täidetud: 168%

Müügieesmärk - Lansseerimisest kuni tänaseni:
- Eesmärk täidetud: 157%

Investeeringu tasuvus (ROI)
- ROI = 665%

Conversion rate:
- Võrreldes muu toodete maandumislehtedega paranes uue loodud Snäppi lehe conversion rate (CR) 5 korda.

Bounce rate võrreldes keskmistega:
- Toote/maandumislehe bounce kampaania perioodil (võrreldes kahe teise tootelehele suunatud kampaaniaga, mis samas perioodis ja sama mahuga olid) 36% väiksem
- Toote/maandumislehe tavaprärane bounce (sama periood, teise sarnase tootelehega võrreldes) 49% väiksem


 Agentuur: ADM Interactive / Utopia

 

Digitegu tunnustab eelkõige digitaalturunduse tulemuslikkust – sest digiturunduses on kõik mõõdetav. Digitegu konkursi korraldajaks on 5. aastat järjest Best Marketing. Best Internetil pärjatakse Eesti digivaldkonna parimaid juba alates aastast 2009, mil Best Marketing korraldas esimest korda koos ADC*Estoniaga Eesti Internetiauhind nimelist konkurssi.

Konkurssi korraldab Best Marketing (Äripäev AS).

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Aatrium Sisustuskaubamaja otsib TURUNDUS- JA MÜÜGIJUHTI

Aatrium Sisustuskaubamaja AS

30. november 2017

Bonava otsib KOMMUNIKATSIOONI- JA TURUNDUSSPETSIALISTI

Bonava Eesti OÜ

27. november 2017