Rain Pikand: Telereklaami mobiili toppimisest ei tule head tulemust

Rain Pikand
Rain Pikand

NEXDi tegevjuht Rain Pikand tutvustas täna Best Internetil 4 põhimõtet, millele tugineb heade mobiilse turunduse lahenduste loomiseks vajalik mõtteviis.

1. Reeglid tehakse tarbijate poolt

Uued vägeva potentsiaaliga mõtted sünnivad sageli väikestes süsteemides. Suurkorporatsioonide organisatsioon ise mõjub innovatsioonile pidurdavalt. Heaks näiteks reeglitest, mida tarbijad ise teevad, on Instagram. Kanal loodi hetkeemotsiooni väljaelamiseks - teen oma pastast pildi ja panen üles. Äri seisukohast tunduks selline mõte arulage, aga inimestele meeldib ja see loeb. Praeguseks on Instagrami käive sadades miljonites dollarites kvartalis. Ka Facebook sündis ülikooli campuses selleks, et reitida tüdrukuid - jällegi, täielik nonsenss, kuid hea näide sellest, kuidas luuakse midagi, mis läheb tarbijatele korda - tekib tugev subkultuur ja hiljem on tegemist juba platvormiga, millega kõik peavad arvestama.

2. Reegleid üritatakse täita sobimatu tehnoloogiaga

Näiteks kasutatakse praegu bännerite tegemiseks tihit HTML5, mis mis pole selleks just parim lahendus. Varem tehti animeeritud bännereid Flashis, kuid Apple ei olnud rahul Flashi turvaprotokollidega ja tõrjus selle turult välja. Bännerite esteetilised parameetrid olid aga selle aja peale välja kujunenud ja nüüd siis kasutatakse HTML5, mis ei ole kaugeltki ideaalne.

3. Mõtle reklaamist mobiiliajastul, mitte reklaamist mobiilis

90% turust mõtleb reklaamist nii: teeme tele, prindid, outdoorid, müügimaterjalid ja siis paneme selle ka mobiili. Tihti on need aeglased adapteerujad ka loovagentuurid ise. Ka suurtes metropolides ei osata mobiili peale turunduses veel mõelda. Mõelge parem sellele, mida saate mobiiliga turunduses teha. Telereklaami mobiili toppimisest ei tule head tulemust. Tõesti, platvorm on uus ja tehniliselt ka kohati keeruline, kuid see-eest on see üliisiklik ja väga suure potentsiaaliga võimalus.

4. Kui mõistate mobiili, hakkate teistmoodi nägema ka muud reklaami

Kogemusele tuginedes ütles Pikand, et mobiiliturunduse valdamine aitab ka näiteks telereklaami või otseposti palju selgemalt analüüsida ja sisu selgemini fookusesse saada.

Kui te need 4 punkti läbi mõtlete, olete astundud suure sammu selle poole, et teete mobiilis väga head turundust.

Rain Pikand
Rain Pikand

Rain Pikand on mobile first digiagentuuri Nexd asutaja, tegevjuht ja loovjuht. Enne Nexdile pühendumist oli Rain aastaid loovjuht Eesti ühes suurimas ja tuntuimas reklaami- ja disainibüroos Division. Rain on oma tööde eest võitnud hulgaliselt auhindu ning kuulunud ka ise mitmete reklaami- ja disainikonkursside žüriidesse.

Kokkuvõtte Best Internet 2017 mobiiliturunduse sessioonist tegi disaini- ja tarkvaraettevõtte Proekspert turundusjuht, TTÜ digiturunduse lektor Katariina Roosipuu.

Best Internet toimub 2. – 3. novembril 2017 Tallinnas

www.bestinternet.ee 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused