Best Internet 2017: Tehnoloogiad on tulevikuturunduse paratamatu osa

Best Internet 2017 esineja Rob Thurner
Best Internet 2017 esineja Rob Thurner

Turunduses on edukad need, kes mõtlevad kasutajakeskselt ja on kursis tehnoloogiliste võimalustega. Tulevikus on turundus üha enam tehnoloogiaga seotud. Mobiilsed lahendused võetakse üha laiemalt kasutusele nii kommunikatsioonis kui ka toodete ja teenuste arenduses.

Kokkuvõtte täna Tallinnas toimunud Eesti digiturunduse aastakonverentsi Best Internet 2017 mobiiliturunduse sessioonis räägitust tegi Katariina Roosipuu.

Pidevalt täienevad võimalused andmete kogumiseks, analüüsimiseks ja kasutamiseks -  ennustav analüütika muutub kujundavaks analüütikaks. Ees ootab tehisintellektipõhiste lahenduste laine. Samas kehtib ikka see vana hea tõde, et kui mõelda vaid tehnoloogiakeskselt ja kasutajakogemus ära unustada, siis head tulemust ei saa.

Mobiiliga peab arvestama, kuid arenguruumi on

Tänaseks on mobiilne platvorm, mis veel 10 aastat tagasi oli küllalt marginaalne, enesestmõistetav osa turundajate igapäevasest tööst. Meediasisu tarbitakse juba ammu mobiili kaudu rohkem kui lauaarvutist. Eelmisel aastal jõudis Inglismaa ka ajaloolise hetkeni, kus mobiilireklaamide käive ületas lauaarvutis näidatavate reklaamide käibe.

Paljud ettevõtted on siiski endiselt inertsed mobiililahendusi kasutama. Ikka veel luuakse sisu telesse või printi ja siis pannakse see kuidagi mobiili, hoolimata kanali eripäradest ja võimalustest. Telereklaami jõuga mobiili toppimisest head nahka ei saa. Hea mobiiliturunduse võtmeks on kasutaja vajaduste mõistmine ja hea kasutajakogemuse disainimine.

Tänased väljakutsed

Need mõtted kordusid läbi ettekannete ja ausalt öeldes seostusid üsna hästi ka igapäevase tööga:

  • Kuidas luua terviklik kasutajakogemus erinevates off- ja online kanalites (eri seadmetes ja formaatides);
  • Kuidas saada kvaliteetne ülevaade erinevatest müügitunneli / kommunikatsioonimaatriksi mõõdikutest;
  • Kuidas luua relevantset sisu, mis haaraks community, looks suhte ega mõjuks pealetükkiva reklaamina?

Isikuandmed: GDPR ja andmekaitse

2018. aasta maikuus muutuvad mängureeglid. See on läbiv teema nii mobiilirakendustest, sotsiaalmeediast, meediaplaneerimisest, sisuturundusest kui ilmselt ükskõik millisest digiturundusega seotud teemast rääkides. Siinkohal kiire enesekontrolliküsimus professionaalsele turundajale: kas oled kursis sellega, mida GDPR (General Data Protection Regulation) sinu turunduskommunikatsioonis muudab?

Tehisintellekt ja masinõpe turundusse

Järgmiseks suureks sammuks turunduse ja tehnoloogiate lõimumisel on tehisintellekti ja masinõppe rakenduste areng ja laiem levik. Kuna suured arendusplatvormid ca aasta tagasi kõigile arendajatele avati, võib ennustada, et selles valdkonnas toimub mobiiliplatvormile sarnane hüppeline areng. Millised lahendused jäävad sõelale, on praegu raske ette näha, kuid see on kindlasti trend, mida jälgida.

Globaalsetest trendidest mobiiliturunduses rääkis Best Internetil Rob Thurner

Rob Thurner
Rob Thurner

Rob on Briti mobilliturunduse ekspert, kelle fookuses on mobilliturunduse strateegia integreerimine muude turundustegevustega. Tema asutatud agentuuri Burn The Sky töötab paljude tuntud brändidega, mille hulgas on American Express, CVC Capital Partners, Evolution Gaming, GSK, HSBC, John Lewis, O2, Paddy Power ja PwC. Lisaks on Rob ka Google Digital Academy üks juhtivkoolitajaid.

Rob alustas oma ettekannet Nokia endise CEO Stephen Elopi tsitaadiga: “We didn´t do anything wrong, but somehow we lost”.

Mobiiliturunduse turg areneb nii kiiresti, et eduks ei piisagi ainult sellest, et teed kõike õigesti, eriti kui see “õigesti” kehtib traditsiooniliste meediakanalite kontekstis. Paljud väga ägedad ideed jooksevad liiva just seetõttu, et neid mobiili integreerides jäetakse kahe silma vahele mobiilikasutaja. Ei võeta arvesse, miks ja kuidas inimene kampaaniaga reaalselt mobiilis suhtestuda saab. No kes roomaks mööda põrandat, et sisse skanneerida QR kood, mis on lisatud metrooseinal asuva plakati alumisse serva? Kampaania idee võib olla hea, aga kasutajakogemus ei päde. Firma, kes kampaaniat luues mobiiliomaniku kasutajakogemust arvesse ei võta, riskib lisaks halvale investeeringule ka oma mainega.

Mobiil annab turundajatele imelise võimaluse suhelda tarbijaga väga isiklikul tasemel, kuid see töötab siis, kui meil on selge arusaamine, kes see kasutaja on, mis on tema tegelikud soovid ja vajadused ning kui hea kasutajakogemuse ta meie lahendusega saab.

Teame, et tarbijate segmenteerimine demograafiliste näitajate järgi on tänapäeval suhteliselt mõttetu, mehed vanuses 25-35 aastat võivad olla absoluutselt erinevad. Digitaalsed kanalid annavad meile suurepärast infot, et tarbijaid segmenteerida käitumuslike andmete alusel. Teame, mis on nende huvid, mis neile meeldib ja mis ei meeldi, teame, mida nad tahavad. Loovlahendused peaksid neid andmeid arvesse võtma.

Heaks kasutajakeskse teenusedisaini näiteks on Google’i video Micro Moments:

Digitaalsete kanalite analüütikavõimalustele tuginedes on parema kasutajakogemuse disainimiseks võimalik luua arvukalt konkreetsele segmendile personaliseeritud koduleheversioone, mis võtavad väiksemate detailideni arvesse selle segmendi eelistusi. Nii on võimalik kodulehe pöördemäära (conversion rate) mitmekordistada.

Nõuandeid hea mobiililahenduse loomiseks:

  • Mõtle, millist probleemi see lahendab.
  • Testi lahendust kohe algfaasis koos kasutajatega, ole agiilne.
  • Jälgi, kui kiiresti saab rakendust avada. Kui lehekülg avaneb mobiilis kauem kui 3 sekundit, lahkub 40% kasutajatest; 47% kasutajatest eeldab, et leht avaneb kiiremini kui 2 sekundiga. Google püüab saavutada keskmist lehe avanemiskiirust 0,7 sekundit.
  • Otsi võimalust väärtuse kasvatamiseks. Näiteks Missguided lõi riietele tinderisarnase äpi, kus kasutajal on lihtsalt viipega võimalik valida meeldivad või mittemeeldivad komplektid. Saadud andmeid kasutab Missguided üha täpsemate pakkumiste tegemiseks.

Kokkuvõtte Best Internet 2017 mobiiliturunduse sessioonist tegi disaini- ja tarkvaraettevõtte Proekspert turundusjuht, TTÜ digiturunduse lektor Katariina Roosipuu.

Best Internet toimub 2. – 3. novembril 2017 Tallinnas

www.bestinternet.ee 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

IT Koolitus otsib KOOLITAJAT

IT Koolituskeskuse OÜ

10. detsember 2017

Aatrium Sisustuskaubamaja otsib TURUNDUS- JA MÜÜGIJUHTI

Aatrium Sisustuskaubamaja AS

30. november 2017