Best Internet 2017: Ka suured brändid saavad sotsiaalmeedias ägedad ja edukad olla

Ailar Väärtmaa
Ailar Väärtmaa

Hea näitena kasutajatele kordaminevast sisuturundusest tutvustas Taevas Ogilvy sotsiaalmeedia ekspert Ailar Väärtmaa täna Best Internetil Toyota järelteeninduse case study.

Ailar usub, et content is the king, but context is the father of that king.

Toyota järelteeninduse väärtused on: “Väärtusta oma mugavust. Hooli oma autost”. Kampaania eesmärgiks oli avada neid väärtusi Toyota omanikele ja toetada WOM turundust.

Selleks, et mõista, milline lugu võiks kasutajate jaoks oluline olla, käis loovmeeskond rääkimas Toyota järelteeninduse inimestega. 18st reaalsest juhtumist valiti kaks, mis tundusid kõige enam sobivat. Nii ei olnud tegemist suvalise reklaamlavastusega, vaid reaalsete juhtumitega inimeste igapäevasest elust.

Tulemused: 138k reach, 113k views, 10% lõpuni vaatamist.

Kampaania sai palju lisakajastust ka teistes riikides, samuti kajas vastu blogosfäär.

Teise näitena rääkis Ailar A. Le Coq’i Kane’s limonaadi turuletoomisest.

Kampaania eesmärgiks oli tuua edukalt turule alternatiivne karastusjook. Sotsiaalmeedias kasutati arvamusliidreid ja mõjutajaid. Näiteks anti nädalaks Kane’s sotsiaalmeedia kanalid popi poistebändi Beyond Beyond kätte. Samuti seoti Kane’s surfiga (sest mis saab olla coolim kui surf?).

Tulemused: tänaseks on Facebookis üle 26 000 jälgija.

Segmendi kasv: varasemast 27 000 liitrist on turg kasvanud 175 000 liitrini, sellest 129 000 liitrit on Kane’si müük.

Ailar kinnitab, et hea sisu on tähtsam kui meediaraha. Hea postitus võib ca 200-eurose investeeringuga jõuda 200 000 inimeseni ja saada 3000 kommentaari.

Ailar Väärtmaa
Ailar Väärtmaa

Ailar Väärtmaa töötab reklaamiagentuuris Taevas Ogilvy, kus ta igapäevaselt vastutab Toyota Baltikumi digi- ja sotsiaalmeedias toimuva eest, aga tegeleb ka MyHitsi, T1 Mall of Tallinna ja paljude teiste põnevate projektidega. Lisaks konsulteerib ta turundusalaselt eestimaist käsitööjalgrataste brändi Viks, mille toodangust 95% leiab tee laia maailma. Varasemalt toimetas Ailar sotsiaalmeediaagentuuris 7Blaze projektijuhina, teenindades kliente ministeeriumitest restoranideni.

Kokkuvõtte Best Internet 2017 sotsiaalmeedia turunduse sessioonist tegi disaini- ja tarkvaraettevõtte Proekspert turundusjuht, TTÜ digiturunduse lektor Katariina Roosipuu.

Best Internet toimub 2. – 3. novembril 2017 Tallinnas

www.bestinternet.ee 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Bonava otsib KOMMUNIKATSIOONI- JA TURUNDUSSPETSIALISTI

Bonava Eesti OÜ

27. november 2017

Aatrium Sisustuskaubamaja otsib TURUNDUS- JA MÜÜGIJUHTI

Aatrium Sisustuskaubamaja AS

30. november 2017

IT Koolitus otsib KOOLITAJAT

IT Koolituskeskuse OÜ

10. detsember 2017