Andres Kuusik: tarbijad märkavad nägu ja teksti

Täna Vaba Laval toimunud Rimi majanduskonverentsil „Kuidas saada oma kauba eest rohkem raha?“ rääkis Tartu Ülikooli turunduse õppetooli juhataja Andres Kuusik, et tavalises poeolukorras nähakse letil väga väheseid asju selgelt korraga. Inimesed märkavad nägu ja teksti. Miks ei panda siis toodetele inimeste pilte? Miks pannakse piimapakile lehma pilt?

“Neuroturunduse eesmärk on teha kliendid õnnelikuks,” märkis Andres Kuusik. Intensiivse teadustöö tulemusena teame, et inimesed ei käigi poes ringi, et “Oo, milline pakend, oi kui põnev!”. Inimesed ei käitu nii. Me analüüsisime just välireklaame, et kui pikalt inimesed neid vaatavad. Nad vaatavad neid 0,6-0,8 sekundit. Iga reklaami puhul kehtib reegel, et liiga palju infot kokku kuhjata on mõttetu.“

„Enamasti me ignoreerime igapäevaselt pakutavat turundusinformatsiooni. Me käitume harjumuste järgi. Me ostame seda, mida me tavaliselt ostame. Loevad harjumused, kasutusmugavus ja emotsioonid,” rääkis Andres Kuusik. “Meie ostuotsus on tegelikult ammu enne tehtud, kui me kauba poes välja valime.“

„Tavalises poeolukorras nähakse letil väga väheseid asju selgelt korraga. Inimese pilk hüpleb väga kiiresti erinevate punktide vahel ning suudab teha 6-7 fikseeringut sekundis," sõnas Kuusik.

Aga mida inimesed siis üldse poes märkavad? “Inimesed näevad nägu ja teksti. Mina ei saa aru, miks ei panda toodetele inimeste pilte. Miks pannakse piimapakile lehma pilt? Mina ei samasta ennast lehmaga.

Mis mõjutab seda, mida inimene märkab? "See sõltub pisikestest detailidest, mida märgatakse. Näiteks kui reklaamil oleva inimese pilk on suunatud reklaamitavale tootele, siis märkab toodet paremini ka reklaami tarbija. Kui inimese pilk on reklaamil suunatud tarbijale, võib samal reklaamil olev toode jääda märkamata.”

Rimi majanduskonverentsil võtsid sõna Rimi Eesti juht Vaido Padumäe, Swedbanki juhatuse esimees Robert Kitt, Emori käitumisteaduste ekspert Kai-Riin Veromann, Tartu Ülikooli turunduse õppetooli juhataja dotsent Andres Kuusik, A. Le Coqi juhatuse liige Tarmo Noop. Paneeldiskussioonis osalesid juhtimiskoolitaja Raimo Ülavere, ettevõtja Evelin Ilves, EY aasta ettevõtja 2017 Peep Kuld, Kaupmeeste Liidu tegevjuht Nele Peil.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

IT Koolitus otsib KOOLITAJAT

IT Koolituskeskuse OÜ

10. detsember 2017

Aatrium Sisustuskaubamaja otsib TURUNDUS- JA MÜÜGIJUHTI

Aatrium Sisustuskaubamaja AS

30. november 2017