Sisuturundus 2018 – kas oled globaalsete trendidega kursis?

Mariliis Jõras
Mariliis Jõras

Enne kui tulevaks aastaks turundusplaani koostama hakkad, esita endale üks küsimus: „Kas minu uue aasta plaanid liiguvad õiges suunas?“. Kogu maailmas on rõhk sisuturundusel. Loe lähemalt, milliseid sisuturunduse trende 2018. aastal üha enam rakendama asutakse.

  1. Sisuturundusstrateegiat pannakse üha enam kirja

Kui paljudele inimestele toob uus aasta kaasa klassikalised uusaastalubadused, siis turundajad võiksid järgmist aastat alustada sisuturundusstrateegia dokumenteerimisega.

Põhjused, miks seda teha, on lihtsamast lihtsamad:

  • Ühe inimese peas olevat strateegiat on kaastöötajatel raske järgida. See muutub aktuaalseks, kui vajad sisuturunduse tegemisel abijõude.
  • Sinu bränd vajab oma keelt ja kommunikatsiooni. Pane paika teksti stiil ja tonaalsus ning anna juhised, mida kõik sisu loomises osalejad rakendada saaks;
  • Kirja pandud lubaduse või plaani täitmist on hoopis lihtsam jälgida ja kontrollida – sinu sisuturunduse projekti juhtimine muutub efektiivsemaks.

Muide, on jõutud järeldusele, et inimesed, kes oma eesmärgid kirja panevad ja vahepeal progressi ka sõprade või kolleegidega jagavad, on eesmärkide saavutamisel 33% edukamad.

Läbimõeldud strateegia aitab ka ettevõtte siseselt plaane selgelt sõnastada. Samuti silma peal hoida sisuturundusega kaasnevatel kuludel ning muidugi ka tuludel.

Mõned olulised küsimused, millele sisuturundusstrateegia vastama peaks:

  • Kes on sihtrühm ja milline sisu teda huvitab?
  • Milliseid eesmärke sisuturunduse abil saavutada püütakse?
  • Millised on edu mõõdikud?
  • Kus ja kui sageli sisu avaldatakse?
  • Kes on vastutavad sisu loomise eest?

  1. Sisu loomise eelarved suurenevad

Kuna sisuturundus on kuum märksõna, suunatakse sisu tootmisse järjest rohkem raha. Maailma turundusgigandid on selle vajalikkusest iseäranis hästi aru saanud.

Näiteks Apple plaanib tuleval aastal originaalse sisu tootmisele kulutada miljard dollarit. Suured plaanid on ka Google’il, Facebookil ja Amazonil.

Usu või ära usu, kuid see puudutab ka sind.

Kuidas, küsid?

Läbi loodavate trendide. Suured tegijad on ikka olnud teerajajaks ja saavad olema edaspidigi.

Olemasoleva kliendi enda juures hoidmiseks ja uute tarbijate ligimeelitamiseks on sisuturundus täna üks parimaid võimalikke vahendeid.

On sinu valik, kas võtad ka ise šnitti või lased seda teha (ja edukas olla) oma konkurendil.

  1. Sisu levitamise olulisus kasvab

Sisuturunduse edukus ei sõltu vaid sellest, kui hea sinu poolt loodav sisu on.

Kujutle, et korraldad maailma kõige ägedama peo. Igaüks tahaks sellele peole tulla ja sa ootadki peole palju külalisi.

Kui sa aga ise kellelegi ägedat kutset ei saada, ei osata sinna tulla. Nii on oht leida end öösel kell 2 üksinda šampust luristamast.

Samamoodi on sinu loodud sisuga – sa pead selle nähtavaks tegema ja inimesed seda tarbima kutsuma.

Oma sisu levitamisele mõtlevad kõik tervikliku strateegiaga turundajad ja panustavad sellesse ka üha rohkem raha.

Kui varem piisas näiteks Facebookis suurest jälgijate arvust, et neile oma sisu tasuta nähtavaks teha, siis nüüd näevad orgaaniliselt postitusi vaid kuni 5% sinu lehe jälgijatest.

Varem võisid 80% ressursist planeerida sisu loomisele ja 20% selle levitamisele, kuid täna jagunevad osakaalud juba palju võrdsemalt.

Saad oma sisu levitada

  • ettevõtte veebis
  • sotsiaalmeedias postitusi boost’ides
  • sotsiaalmeedias reklaame luues
  • sotsiaalmeedia gruppides
  • läbi isikliku meilibaasi
  • erialastes portaalides
  • kliendiajakirjas
  • televisioonis
  • meediaportaalide sisuturundusrubriikides

Nipp: Arvesta sellega, et ülimenukaks ei pruugi osutuda KOGU sinu loodud sisu. Alati on mõni postitus, artikkel või video, mis meeldib auditooriumile rohkem kui teine.

Sinu huvides on promoda neid, mis on juba orgaaniliselt edukad. Suru maha kiusatus suunata raha sellise sisu levitamisse, mis ei tööta. Investeeri sisusse, mis toimib – annad oma edule seeläbi hoogu juurde.

  1. Taasturundus on jätkuvalt kuum märksõna

Et turundajailt oodatakse üha enam iga potentsiaalse kliendi maksvaks kliendiks muutmist, pole taasturunduse eiramine enam võimalik.

Tihti keskenduvad ettevõtted täiesti uute klientide leidmisele ning soojad kontaktid jäävad tähelepanuta.

Taasturundus keskendub potentsiaalsetele klientidele, kellega on mingi kontakt juba olnud (ta on sinu kodulehel tootevalikuga tutvunud või ettevõtte blogi lugenud), ent ta ei ole sinult veel kunagi ostnud.

Kui ta on sinu kodulehel käinud, siis järelikult on tal sinu pakutava suhtes mingi huvi juba olemas. Kuidas taasturundus ja sisuturundus koos tööle panna?

  • Ära näita veebi külastanule ainult allahindlust sisaldavaid reklaambännereid.
  • Kuva pigem mõne tema jaoks kasuliku materjali pealkirja, mis ta sinu veebi tagasi tooks.

Õige pea võid teha järeldusi selle kohta, millist tüüpi sisu sinu sihtrühmale kõige meelepärasem on ning vastavalt muuta juba olemasolevat sisu või luua täiesti uut.

Kasuta tööriistana taasturundust (remarketing) läbi Google AdWordsi platvormi ja Facebooki.

  1. Personaalsus lööb laineid

Klientidele meeldib personaalne teenindus.

Olgu selleks juuksur, kes teab küsimatagi, millist soengut püsikliendile lõigata või kodupoe müüja, kes tunneb igapäevaseid külastajaid nimepidi – selline teenindus tekitab sooja tunde.

Personaalsel pöördumisel on aga veel üks tahk. Ja see puudutab otseselt sind, kes sa soovid edukamalt turundada ja müüa.

Üha hoogustuv andmete kogumine ja nende põhjal järelduste tegemine muudab võimalikuks sisu kujundamise vastavalt sihtrühma eelistustele.

Oma sihtrühma üha parem tundma õppimine aitab pakkuda neile seda, mida nad vajavad. Aga ka vältida pakkumast seda, mida nad kindlasti ei vaja.

Vähemasti näitavad kõik märgid, et tuleval aastal liiguvad turundajad üha enam personaliseerimise poole. Uuringufirma Gartner ennustuse kohaselt on 2018. aastal personaliseerimist kasutavate firmade müügiedu 20% suurem kui neil, kes seda ei tee.

Kuidas saad personaliseerimise enda kasuks tööle panna?

  • Analüüsi klientide tagasisidet ja võta seda uue sisu loomisel arvesse.
  • Sihtrühma huvitavaid teemasid valides tugine andmetele, mis sul klientide kohta olemas on.
  • Sihi sisu vastavalt klientide huvidele (mõtle, kuidas saaksid kasutada meediaväljaannetele omast lähenemist, kes saadavad sulle vaid sind huvitavate valdkondade uudiseid) või eelnevatele ostudele.
  • Jälgi kasutajate teekonda ja käitumist enda veebis ning tee sellest järeldusi (milline sisu võiks külastaja soovitult käituma panna, arvestades, et otsus sinu kasuks võib sündida mistahes alamlehel sinu veebis).

NB! Kasuta personaliseerimist mõõdukalt. Kui kasutaja tunneb, et tead tema kohta liiga palju informatsiooni, mõjub see kõhedalt.

  1.  Tekst on oluline, visuaal vältimatu!

Pilt räägib rohkem kui mitu sõna. Sõnu küll täielikult piltidega asendada ei saa, ehkki see oleneb sinu auditooriumist.

Teksti ilmestamiseks on fotod hädavajalikud.

Faktid, et Instagrami kasutajate arv aina kasvab ja ka ülejäänud sotsiaalmeedias on kõige populaarsemad just visuaali sisaldavad postitused, räägivad enda eest.

Et tähelepanu kestvus aina langeb, mängivad kergesti tarbitavad formaadid aina suuremat rolli. Seda ei ole mõtet ka sinul sisu loojana ignoreerida.

Kombineeri oma tekste pilkupüüdvate visuaalidega, sest ilma fotodeta võivad su postitused igasuguse tähelepanuta jääda.

Katseta erinevaid variante, kuni tabad ära, mis just sinu sihtrühmale enim meeldib.

Lisaks fotodele võta kasutusele ka infograafikud. Nende abil saad info – näiteks x küsitluse tulemused, y toote kasutajate eelistused vms – veel lihtsamini tarbitavaks teha ning oma sõnumi kiiremini ja efektsemalt edasi anda.

Ja ära unusta videot!

  1. Ilma videota enam ei saa

Kui video loomine on seni tundunud paljudele väikestele tegijatele kalli ja kättesaamatuna, siis aeg on edasi läinud. Turundajatel tuleb endale tunnistada, et päris ilma videota enam läbi ei aja.

Täna pole probleem ei video tootmise ega levitamise kõrge hind.

  • Tooda videoid ise – kaameraga nutitelefonid klippide filmimiseks on olemas pea igaühel.

Loomulikult ei ole põlve otsas filmitud video kvaliteet sama, mis kümneliikmelise produktsioonitiimi tehtu.

Kuid kas maailma populaarseim youtuber PewDiePie sai endale üle 50 miljoni jälgija selle tõttu, et tema videod olid väga hea kvaliteedi ja produktsiooniga?

Või läbi selle, et ta tootis sisu, mis inimestele meeldib?

  • Riputa oma videod Facebooki ja Youtube’i – sinna pääsemiseks pole vaja suuri eelarveid. Ära unusta YouTube’i videot lisades märkimata sinu jaoks olulisi otsimärksõnu.

Olenevalt videost ja sinu eesmärkidest võib olla hea mõte saata klipi link Eesti blogijatele, youtuber’itele ja/või teistele mõjuisikutele. Ka sellel on oma mõju video kiirel levimisel – ja ka viraalseks muutumisel.

Videote tarbimine on populaarne, sest annab vaatajale võimaluse sündmusest vahetult osa saada.

Läbi otseülekannete, mida toetavad nii Facebook, Instagram kui Youtube, on see kanal avatud ka sinule.

Facebook on avaldanud statistika, et võrreldes videotega, mis pole enam live’is, saavad otseülekanded

Filmi klippe oma põnevast tootmisprotsessist või kanna otse üle mõnd sündmust, mis sinu kliente huvitada võiks – sinu käsutuses on võimsad meediakanalid.

Kui sa selles ise osav pole või puudub sul auditoorium, kasuta välist abi.

  1. Koostöö blogijate ja youtuber’itega liigub tõusujoones

Läbi aegade on suusõnaline soovitus olnud kõige usaldusväärsem reklaam. See ei ole muutunud. Eriti kaalukaks peetakse oma pereliikmete ja sõprade soovitusi.

Lojaalne fännibaas, kes oma lemmikut virtuaalselt jälgib, peab ka mõjuisikut virtuaalseks sõbraks. Ja usaldab teda.

Järelikult on jälgijate jaoks ühtviisi mõjus ka blogipidaja sõna.

Youtuber’id on samuti Eesti noorte seas üha populaarsemaks muutunud.

Paari aasta taguse statistika kohaselt tarbivad noored Youtube’i videoid oluliselt rohkem kui televisiooni.

Seega on sisuturunduse tegemine läbi mõjukate blogijate ja youtuber’ite kahtlemata kasvav trend, mida võiksid ka sina lähemalt uurida.

Pea meeles!

  • Orgaaniliselt tekkinud jälgijatega mõjuisikute jaoks on autentsuse ja erapooletuse säilitamine hädavajalik. Ära oota, et makstud koostöö tagab sinu toote kinnisilmi ülistamise. Maksad vaid nö eetriaja eest.
  • Tee juba enne koostöö algust kindlaks, kas koostööpartner sobib stiililt ja lähenemiselt sinu toote või teenusega kokku. Ja kas tema jälgijad ning sinu toote sihtrühm üldse kattuvad.

  1. E-mail kogub soodsa turunduskanalina veelgi tuure

E-mail on sisuturunduse levitamisel jätkuvalt populaarne kanal ja selle trendi muutumist ei ole veel ette näha.

Ometi on mõned turundajad seda tööriista kasutades edukamad kui teised.

E-kirju saadakse ja saadetakse palju, sest see on muude kanalitega võrreldes väga soodne. Et suure konkurentsiga postkastis silma jääda, tuleb üha enam pingutada.

Mida saaksid teha, et oma uudiskirjad toimima panna?

  • Üllata lugejat – originaalne olla pole lihtne, aga just seda üha nõudlikumaks muutuvad kliendid ootavad.
  • Paku väärtust – sinu uudiskirjad (sh kogu sinu sisuturundus) peavad andma lugejale infot, mida ta mujalt ei saa. Või pakkuma uusi vaatenurki. Lühidalt.
  • Muretse kvaliteetne meilibaas – sinu jõupingutustel on rohkem tulemust, kui suhtled meilitsi inimestega, kellel on sinu tegevuse vastu reaalne huvi.

     10. Fookus muutub aina olulisemaks

Nišiturundus ei tähenda seda, et peaksid oma äri suunda muutma ja hakkama näiteks vasakukäeliste kääre tootma.

Küll aga tähendab nišiturundus seda, et peaksid oma sihtrühma selgelt defineerima ja keskenduma sisu luues ainult sellele.

Ära püüagi kõnetada kõiki inimesi maailmas!

Nii on oht hakata tootma laialivalguvat ja igavat sisu, mis peaks justkui meeldima kõigile, aga ei lähe lõpuks korda mitte kellelegi.

Spetsiifilisest teemast huvituv sihtrühm on väga lojaalne, ent ainult siis, kui pakutav sisu on oma ülesannete kõrgusel.

Näiteks turundusplatvorm Kissmetrics keskendub sisu luues eelkõige andmetele, analüüsile ning kasvustrateegiatele – selgelt väga spetsiifiline valdkond. Ometi on neil suur ja teemast väga huvitatud lugejaskond.

Nišiturundus võimaldab

  • saada oma valdkonna hinnatud arvamusliidriks
  • käsitleda valitud teemasid keskmisest põhjalikumalt
  • esineda erialaportaalides külalisblogijana
  • postitada oma sisu Facebooki erialastesse gruppidesse

Kui kohtasid lugedes tuttavaid märksõnu, hoiad sisuturundust tehes õiget kurssi.

Ent mõtle kaugemale – kindlasti on võimalusi, mille täit potentsiaali sa veel ära kasutanud pole.

Palju jaksu ja edu uue aasta prioriteetide seadmisel!

Autor: Eiffeli tekstibüroo copywriting’u strateeg Mariliis Jõras

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

IT Koolitus otsib KOOLITAJAT

IT Koolituskeskuse OÜ

10. detsember 2017

Aatrium Sisustuskaubamaja otsib TURUNDUS- JA MÜÜGIJUHTI

Aatrium Sisustuskaubamaja AS

30. november 2017