Case study: Kuidas Eesti disainistuudio Bit Finer aitas Bring Hope'il 80 miljonit USD koguda ning 700 000 pagulast aidata

Humanitaarabiorganisatsioon Bring Hope on teinud mõne aastaga läbi võimsa kasvu, olles abistanud rohkem kui 700 tuhandet Süüria ja Iraagi sõjapõgenikku Kurdistanis. Humanitaarabina saadetud ravimite, toidu, riiete ja rajatud haiglate ning jalgpalliväljakute väärtus ületab 80 miljonit USA dollarit.

Organisatsiooni asutaja Dr. Mariwan Baker on ise sõjapõgenik, kes 1990ndatel põgenes Iraagist läbi Venemaa ja Eesti Rootsi. Nullist alustades jõudis ta tänu oma tahtejõule ning järjepidevusele filosoofiadoktori kraadini ning sai rahvusvaheliseks suurettevõtjaks. Tema lugu on erakordne – tagasihoidlikult öeldes. Oma panuse Bring Hope’i kiiresse arengusse andis ka Eesti disainistuudio Bit Finer. 

Spämm või tõsine kõne?

Bring Hope’i koostöö Bit Finer’iga algas ootamatu telefonikõnega 2015. aasta kevadel.

„Nähes, et kõne tuleb Rootsist, oli minu esimeseks mõtteks, et helistab mõni klient, aga ei,“ meenutab Bit Fineri asutaja Lauri Post. „Sõnad  nagu Iraq ja refugees üllatasid ning esimene mõte oli, et kas see on mingi spämmkõne? Kuid Mariwani jutt tundus usutav ja kõne lõppedes leppisime kokku kohtumise Tallinnas.“

Kaks nädalat hiljem lendas Dr. Baker Kopenhaagenist Tallinna ja toimunud kolmetunnise koosoleku lõppedes sai Bit Finer ülesandeks ehitada üles tugev bränd koos selge sisu, kommunikatsiooni ja veebiküljega, mis toetaks loodava humanitaarabiorganisatsiooni Bring Hope ambitsioone. Oli vaja rääkida oma lugu tervele Euroopale, et inimesed ja ettevõtted oleksid valmis sõjapõgenike abistamiseks annetama. 

Suhtevõrgustik ja tuhanded miilid

Lauri sõnul bränding õnnestus, veebikülg bringhope.info toimis ja Bring Hope sai tuule tiibadesse. Töö suhete loomisega, partnerite otsimisega ning turundusega käis täisvõimsusega – ülemaailmselt ja väga teadlikult. Bring Hope saavutas iga päev midagi uut – olgu selleks kas uued suurannetajad, koostööpartnerid või tiimiliikmed. Inimesed võtsid ideid ja koostööpakkumisi väga soojalt vastu, ja kiidusõnu sai ka Bring Hope digitaalne välimus. „See mõjus autoriteetselt ja usaldusväärselt“ ütleb Lauri.

Abi pakutakse kohapeal

„Mis kõige olulisem - sajad tuhanded inimesed said abi,“ räägib Lauri. Kurdistanis, mille abistamisega Bring Hope tegeleb, elab üle 2 miljoni sõjapõgeniku ebainimlikes tingimustes. Nende seas on üle 700 tuhande lapse.

Bring Hope saavutas edu paljuski tänu enda põhimõttele hoida sõjapõgenikud võimalikult lähedal oma kodule ja päritoluriigile. Väljaränne Euroopa Liidu riikidesse ei ole parim lahendus.

Seda ei soovi ka suurem osa põgenikke ise. Nende kodud ja unistused on küll hävitatud, aga enamus soovib kohapeal elu uuesti alustada.

Disain 2.0

Taaskord alustati A-st ja B-st: mis on organisatsiooni eesmärgid, kes on sihtgrupp, mida tuleb edasi anda, kuidas kommunikeerivad oma sõnumit teised humanitaarabi organisatsioonid, millised on enimlevinud värvid ning psühholoogia nende taga, mida on kahe aastaga õpitud jpm.

„Veetsime üksjagu päevi puhtalt eeltööd tehes,“ meenutab Lauri. Erilist rõhku pandi seekord värvipsühholoogiale. Tulemuseks oli veelgi selgema kommunikatsiooniga bränd ja veebikülg, mis vastab Bring Hope’i rahvusvahelisele haardele. 2017. aasta oktoobris käis Bit Finer Bring Hope’i edu tähistamas ka Suurbritannias, kus osaleti ka suurel Bring Hope’i toetataval heategevusüritusel Liverpoolis. 

Sõna levib kiirelt 

Tänaseks on Bring Hope’i juhatusega liitunud mitmed rahvusvahelised suurettevõtjad ja heategevusorganisatsioonid ning tiimi kuulub üle 30 inimese. Seda loomulikult peamiselt tänu Dr. Mariwan Bakeri tööle, kes on selle saavutamiseks pool maailma läbi lennanud ning tänu unikaalsele asjaolule, et annetused jõuavad otse abivajajateni. Paraku võtavad paljud heategevusorganisatsioonid ka vaheltkasu. Bring Hope on teerajaja oma täieliku läbipaistvusega, saates abi otse vajajateni.

Hea sõna levib heade inimeste seas kiirelt ja sõna jõudis see ka Campbellide perekonnani. Neist kuulsamaks võib nimetada endist Inglismaa jalgpallistaari Kevin Campbelli (mänginud näiteks Arsenalis ja Evertonis), kes on tänaseks Bring Hope’i toetatavaid põgenikelaagreid Kurdistanis korduvalt laagreid külastanud ning aidanud kohalike noori, sealhulgas koos räppar K2Rhym-iga.

Kevin Campbell ja tema nõbu Thomas Cambell on Bring Hope’i eestvedajad Inglismaal. Lisaks veavad nad Bring Hope’i ambitsioonikat jalgpalliprojekti, mille käigus ehitatakse juba ainuüksi tänavu Iraaki viis jalgpalliväljakut, eesmärgiga anda kohalike noortele tegevust, jõudu eluga edasiminemiseks ning pakkuda väljapääsu.

Staadionide projekt tekitas nii suurt huvi, et Inglismaal populaarse telesaate Sputnik juht George Galloway kutsus Kevini ja Thomase enda saatesse Bring Hope’ist rääkima.


Dokumentaalfilm koostöös Bring Hope Dubai tiimiga

Lisaks digitaalse näo disainimisele sai Bit Finer Bring Hope’ilt lisaülesande teha organisatsiooni filmitud videomaterjalidest lühike dokumentaalfilm, mis annaks ülevaate olukorrast Iraagis ning aitaks annetuste arvu suurendada.

Töö tegi keerukaks see, et filmimaterjali oli kümneid tunde ja selle kvaliteet ei olnud just kõige parem. Lõpptulemus pidi mahtuma vähem kui kümnesse minutisse. „Võtsime väljakutse vastu ja koostöös Bring Hope Dubai tiimi ja helitehnikutega pigistasime materjalist maksimumi välja,“ räägib Lauri.

Bring Hope’i esindaja lendas spetsiaalselt Dubaist Tartusse, et dokumentaalile väärikas lõppviimistlus anda. Kohapeal tehti kahepäevane maraton ja valmis ta saigi.

Film sai palju positiivset vastukaja, eriti just selle sihtgrupilt, ülemaailmsetelt heategevuse katuseorganisatsioonidelt ja uudisteagentuuridelt. Bring Hope’i tegemisi kajastas isegi BBC South.

Tulemused ja disaini osa selles

Bring Hope’i edu on muljetavaldav ja suur osa on siin ka disainil. Juba esimene versioon oli edukas, analüütika näitas häid tulemusi ning kiidusõnu ütles nii tellija kui brändiga kokku puutunud inimesed.

Brändi ja veebikülje uuendatud versioon tõi veelgi rohkem positiivset tagasisidet ehk reaalseid annetusi Bring Hopei’le. Organisatsiooni kuvand on usaldusväärne ja selle partneriteks on isegi valitsused.

Bring Hope’i saavutused võib lühidalt kokku võtta järgnevalt:

  • Bring Hope alustas tegutsemist Rootsis ja on tänaseks avanud uksed Dubais, Inglismaal, Iraagis ja Lesothos. Laienemine jätkub.
  • Kokku on saadetud 110 konteinerit humanitaarabi (riided, ravimid, söök, hügieenitarbed, mobiilsed haiglad jm), mille väärtus ulatub 80 miljoni USA dollarini
  • Abisaanuid on üle 700 000.
  • Et kohalikele tööd anda, rajas Bring Hope Iraaki õmblusvabriku.
  • Tänaseks on rajatud Kurdistani Iraagi alale esimene jalgpalliväljak, pikema projekti esimene pääsuke. 
  • Bring Hope’il on üle 30 koostööpartneri, nende hulgas ka riikide valitsuste tasandil.
  • See kõik saavutati paari aastaga, alustades nullist.

Lauri lisab, et sellest veelgi tähtsam on Dr. Bakeri pühendumus oma nägemuse elluviimisel. Oma visiooni presenteerimiseks on ta läbi sõitnud terve maailma ja veetnud lennukis sadu tunde. „Tema oskus mõjukate inimestega suhelda on Bring Hope’i suurim aare ning disain toetab seda,“ kinnitab ta.

Ta jätkab: „Bit Finer’il on äärmiselt hea meel, et oleme saanud aidata kaasa millegi suure sünnile. Hea tunde teeb see, et meie koostöö tulemusena on saanud abi sajad tuhanded sõjapõgenikud, kelle seas on väga palju lapsi. Meie koostöö on tugev ja tulevikuplaanid suured.“

Bring Hope: bringhope.info 

Rohkem infot BHHF dokumentaali loomisest: bitfiner.com/bringhope-documentary

Rohkem infot brändingust ja UX/UI disainist: bitfiner.com/bringhope

Dokumentaali loojad:

Producers – Paul Post (Bit Finer), Tarika Vara (Bring Hope)

Video Editing & Production – Franz Krusenberg (Bit Finer)

Voiceover – Tarika Vara (Bring Hope)

Voiceover Sound Engineer – MNK Studios, Dubai


Branding ja UX/UI disain:

UX/UI Designer, Illustrator – Lauri Post

Junior UX/UI Designer – Mathias Vain

Branding Intern – Martin Allmaa

Project Management – Paul Post

Animator – Franz Krusenberg

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused