Alissa Vassilkova: Keskklassi tooteid on kogu maailm täis. Miks mitte kohe julgemat teed minna?

Alissa Vassilkova
Alissa Vassilkova

Pea 200 000-euroseid kõlareid tootev Estelon on üks edukaimaid Eesti brände: Alissa Vassilkova eestvedamisel on pereäri jõudnud nii USA, Aasia kui ka Venemaa turgudele, titulleeritud maailma parimaks kõlaritootjaks ning võitnud mainekaid auhindu üle kogu maailma. Ambitsioonika naise eesmärgiks on viia Estelon maailma tipp-brändiks – Alissa räägib, mis sel teekonnal peale tippklassi tehnoloogia ja globaalse mõtlemise veel oluline on.

Teie isa on terve elu kõlarite arendamisega tegelenud. Kuidas jõudsite luksuslike disainkõlarite tootmiseni?

Kõlarite ehitus ja põhimõte on Alfredi (Alissa isa) paelunud juba lapsest saati. Talle meeldis raadioid lammutada, et aru saada, kuidas saab elektrist muusika. Vastav haridus ja hobi viisid lõpuks karjäärini audiotehnika valdkonnas. Samal ajal sirgusid peres kaks tütart –  mina ja minu õde Kristiina. Nähes lapsest saati, kuidas ta uusi tooteid loob, tekkis ka endal väike huvi selle valdkonna vastu. 2010. aastal otsustasime üheskoos isa uuele ideele õla alla panna ja sündiski Estelon.

Estelon on kasvanud ülemaailmse haardega luksusbrändiks. Milline on Teie kõige olulisem brändingualane soovitus alustavale loovettevõttele?

Ma olen alati mõelnud, et ei ole oluline, kas teed kohaliku haardega toodet või globaalset tööd – ikka on sama palju vaja teha. Miks siis mitte proovida kohe julgemat teed minna? Keskklassi tooteid on maailm täis ja suurtegijatega nagu Sony, Pioneer jne võistelda ei ole mõtet. Kui soovid millegagi silma jääda, siis tuleb seda teha seal, kus konkurente on vähem, ja tootega, mis selgelt eristub ja meelde jääb.

Tegutsete nõudlikus ja konkurentsitihedas valdkonnas. Mis on see, mis teeb luksustoodete müümise eriti väljakutsuvaks?

Esiteks tuleb luua bränd ja sellel peab olema lugu. Bränd ise peab olema usaldusväärne. Usaldust aga luuakse aastatega ja lugu kujuneb ka aastatega, seega luksusbrändi puhul tuleb arvestada pikema ajaga, et bränd luua ja usaldus tekitada. Lisaks peavad toode ja teenindus olema perfektsed, muidu ei teki usaldust.

Muuhulgas on Esteloni kõlaritel õnnestunud kanda kinnitada ihaldusväärsel Aasia turul. Millised olid teie esimesed sammud?

Aasia turg on praegu kahtlemata üks suurimaid. Sinna pääsemiseks pidime tegelikult esialgu minema USA turule, et pääseda nö rahvusvahelisele areenile. Inglisekeelne meedia (artiklite ja auhindade näol) aitas meid pildile ka Aasia riikides. Aasias on Euroopa tooted ülimalt hinnatud ja meie puhul müüb ka Euroopa kvaliteet ja põhjamaine disain. Meie edukaimateks turgudeks võib praegu lugeda Hiina, Taiwani ja Vietnami turud.

Kas uutele turgudele sisenemisel pigem kaasate kohaliku turundusagentuuri või eelistate omal käel hakkama saada?

Meie valdkond on väga spetsiifiline ja oleme õppinud, et kõige paremini tunnetame turgu ikkagi meie ise. Turgusid tuleb ise külastada ja potentisaalsete partnerite ja klientidega kohtuda. Eriti Aasias on oluline mõista klienti ja tema kultuuri – seda meili teel selgeks ei tee.

Mis on kõige olulisem tööd ja edu puudutav soovitus, mida keegi Teile kunagi andnud on?

Mul ei meenu hetkel ükski konkreetne soovitus, aga lapsepõlvest sain kaasa mitte alla andmise mentaliteedi. Tegelesin tõsiselt spordiga ja õppisin, et võit tuleb, selleks tuleb ainult rohkem pingutada. Ja kui välja ei tule, siis peab midagi muutma ja uuesti proovima. Sama kehtib ka äris: kui iga tagasilöögi peale kohe järele jätaks, siis ei saavutaks kunagi midagi.
Tagasilööke tuleb pidevalt, lõpuks õpid neid juba ette planeerima ja sõnast „tagasilöök“ saab pigem „proovime teistmoodi“. See on see, mis on aidanud minul eesmärke saavutada ja usun, et ka Estelonil nii mõneski kohas konkurentsivõimelisem olla. See on ka minu soovitus kõigile ettevõtjatele, et kui on piisavalt tahet ja julgust, siis on väga paljud asjad siin maailmas võimalikud ja tehtavad.

Alissa Vassilkova astub Eestis eksklusiivselt üles 8.detsembril sTARTUp Day ärifestivali laval, et „Brand your way to success“ teemaplokis turunduse, brändingu ja disainialaseid nõuandeid jagada. Lisainfo: www.startupday.ee

Triin Liiv, sTARTUp Day turundusspetsialist

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused