Soomes turundades varu kuhjaga aega ja kannatust, tulemused tulevad aastate pärast

Finnish Nightmares
Finnish Nightmares

Kuidas turundada maailma suurimatele kohvi- ja mobiilitarbijatele? Kokkuvõte 18. oktoobril Tallinnas toimunud seminaril "Kuidas turundada Soomes?" räägitust.

Varu aega! Eestis tähendab kiiresti =  täna, Soomes on kiiresti = järgmine nädal. Avalikus sektoris on Soomes „kiiresti“ = pool aastat.

Soomlane planeerib tegevusi pikalt ette. Eestis saadetakse kutseid nädal ette, Soomes ei iial nii lühikese etteteatamisega, muidu jäääb mulje, nagu oleks sind kutsutud kellegi asemel, kes ei saanud tulla. Kutsed tuleb soomlastele välja saata kuu aega enne.

Soome rahva 2016. aasta lemmikreklaam:

Soome on maailma 5. kõige õnnelikum maa, aga kõige vähem empaatiliste rahvuste edetabelis on Soome 6. kohal.

Välismaalasi on Soomes võrreldes Eestiga vähe, seetõttu ei olda harjutud välismaalastega suhtlema. Usalduse tekitamine võtab aega. Soome keele oskus on Soomes turundades väga kausulik.

Kõige suurem immigrantide grupp Soomes on eestlased – ligi 100 000.

Soome elanikkond on vananev, aga väga heas vormis.

Soomes elab 5,5 mln inimest, neist 1,6 mln Suur-Helsingi piirkonnas.

Keskmine palk on Soomes 3600 € (aga väga suur osa saab tegelikult palka 2600 €)

Keskmine pension: 1600 €

Soomes elab 1,2 mln üliõpilast.

29% elanikkonnast on pensionil.

64% elanikkonnast töötab.

29% on pereinimesed.

Soomlane on väga hinnatundlik. Samas on soomlased valmis maksma kvaliteedi ja unikaalsuse eest.

Ära arva, et paremat hinda pakkudes õnnestub Soome turule hoobilt siseneda. Tea, et sinult nõutakse rohkem, kui kodumaiselt konkurendilt – ole valmis seda pakkuma!

Soome eri linnades on eri mentaliteet. Helsingi müügimees ei pruugi suuta müüa Oulus.

Eestlased tegutsevad Soome peamiselt allhankijatena, mitte oma brändi alt.

Ära alusta oma turundus- ja müügitööd Soomes valel perioodil – vaata kalendrist, millal on Soomes pühad! Jaanipäevast augusti keskpaigani on puhkuste periood. Ära turunda jõulupühade ajal, vaid pigem jaanuaris.

Soomlane ei vasta meilidele, helista talle kindlasti peale meili saatmist. Aga ära helista soomlasele tööpäeva lõpus. Kl 16 ei ole enam hea aeg. Esmaspäeva hommik – koosolekute aeg – ei ole samuti hea. Püüa saavutada näost-näkku kohtumine.

Alates 2016 saab .fi domeeni ka välismaalane registreerida

Eesti maine on võrreldes 90ndatega kõvasti paranenud. Eriti tänu meie e-teenustele.

Soomlased on maailma suurimad kohvijoojad – 10 kg kohvi inimese kohta aastas!

Soomlased armastavad online poodidest osta – 42% neist ostudest tehakse välismaistest veebipoodidest. Eriti ostetakse sealt reise, riideid, kosmeetikat, elektroonikat, aga ka toidusektor kasvab.

Soomlastele meeldib Eestisse reisida.

Soome turg on 15 korda suurem kui Eesti turg

Kohalik (Soome) firma äratab rohkem usaldust. Hea mõte on osta Soome turule sisenedes ära mõni sealne firma.

Klienditeeninduses võta kasutusele soome tel nr, suhtle klientidega soome keeles.

Soome turg teeb alandlikuks. Kõik võtab aega ja referentsid on väga tähtsad.

Hinda kõrgelt ebaõnnestumise kogemust. Ja mine proovi uuesti!

Soome turundusotsustajad on väga ratsionaalsed, aga sihtrühm on emotsionaalne.

Soomlased on maailma suurimad mobiilikasutajad. Nad kerivad 100 meetrit Facebooki päevas.

Kõige populaarseimad brändid Soomes on: Fazer, Valio, Paulig, Prisma, Yle Areen, K-Citymarket, S-Market, S-Pankki, Yle-teema.

Noorte (18-34) hulgas on popimad: Lidl, Ikea, Prisma, Coca-Cola, YouTube, Fazer, Gigantti

Tunne oma sihtrühma ja kõneta neid vastavalt:

Kuidas pääseda Soome meediasse? Leia oma sõnumile õige kõneisik. Kui lugu jõuab mõne välismaa staari Twitterisse, siis korjab ka Soome meedia selle üles.

Poliitilise selgrooga bränd: Finnlayson lõpetas Tom of Finland toodete müümise Kärkkäineni poodides, kuna see kauplustekett flirtis liialt paremäärmuslastega ja see ei länud Tom of Finlandi brändiväärtustega kokku. Tom of Finlandi müük kasvas tänu sellele.

Tunne Soome kultuuri, muusikat, kunsti - nii on, millest soomlastega vestelda.

Tegemist oli kokkuvõttega 18. oktoobril Best Marketing poolt Tallinnas korraldatud seminarist "Kuidas turundada Soomes?", kus esinesid:

  • Soome suursaadik Eestis Kirsti Narinen
  • EASi eskpordinõunik Soomes Irene Surva-Lehtonen
  • Tallink Silja Oy turundusdirektor Hanna Länsivuori
  • Windoor AS juhatuse esimees Mailis Lintlom
  • reklaamiagentuur Rakett loovjuht Priit Isok
  • reklaamiagentuuri Dynamo&Son juht, Vesa Tujunen
  • Wolfcom asutaja ja juht, Samuel Sorainen
  • kommunikatsiooniekspert ja vabakutseline kirjanik, Peep Ehasalu
  • Eesti-Soome koostöö edendaja Valdar Liive

Vaata, kuidas soomlased endi üle nalja viskavad: Very Finnish Problems ja Finnish Nightmares.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused