Suur skandaal Wall Streeti „Kartmatu tüdruku“ ümber

Adweek kirjutab: Wall Street’i ikoonilise „Kartmatu tüdruku“ kuju püstitanud investeerimisfirma State Street Corp. on sunnitud maksma ühtekokku 5 miljonit dollarit enam kui 300 naisele ja 15 mustanahalisele töötajale, kellele on föderaalauditi kohaselt makstud vähem kui nende valgetele meeskolleegidele.

Selleaastase USA tööministeeriumi (Department of Labor) audit järeldas, et alates 2010. aasta 1. detsembrist on ettevõte diskrimineerinud naisi kõrgematel ametikohtadel nagu asepresident (vp), vanem-asepresident (svp) ja tegevjuht, makstes neile madalamat baaspalka, boonuseid ja kompensatsioone võrreldes nende meeskolleegidega.

State Street ametlikult salgas neid väiteid.

State Streeti suur trahv väidetava soolise ja rassilise diskrimineerimise pärast on eriti piinlik arvestades seda, et nende tütarettevõtte „Kartmatu tüdruku“ kampaania domineeris reklaamiauhindade gaaladel alates selle aasta märtsist.

„Kartmatu tüdruku“ kuju, mille autoriks on McCann New York agentuur (kes keeldus kommentaare andmast), seisab vastamisi kuulsa Wall Street’i ründava härjaga.

See kuju pidi sümboliseerima ja rõhutama naiste rolli juhtivatel kohtadel ja julgustama investeerimist ettevõtetesse, mida juhivad naised. Kiirelt sai sellest finantsmaailma soolise võrdõiguslikkuse ikooniline sümbol, mis võitis 18 auhinda (sealhulgas neli Grand Prix’d) prestiižsel Cannes Lions rahvusvahelisel festivalil

Viimatisel New York Advertising Weeki paneeldiskussioonil, mida modereeris Adweek’i peatoimetaja Stephanie Paterik, analüüsis State Street Global Advisors turundusdirektor Stephen Tisdalle „Kartmatu tüdrukuga“ kaasnevaid riske:

„Kas meie organisatsioonina oleme mitmekesisuse peegeldus ja kehastus? Ei. Ning see oligi paljude kriitikute arvates risk - et meie “Kartmatu tüdruku” sõnum lahtub küünikute tänitamisega: „Kes olete teie, et rääkida soolisest mitmekesisusest, kui te pole võimelised seda ise kehastama?“.“

“Ja ükskõik, mida keegi ütles, või mitu kivi meie pihta visati, saime vastata: „Sul on õigus“. Kuidas sellele vastu vaielda? Peame ise püüdma paremini teha. See tüdruk on meie organisatsioonile samapalju inspiratsiooniks kui kogu maailmale.““

Kadri Lainas
Kadri Lainas

Kommenteerib kommunikatsioonibüroo Akkadian asutaja Kadri Lainas: “Mina olen näinud ettevõtteid, kus väärtused on pea igas ruumis raamitult seinal, aga ei puuduta sisuliselt mitte ühtegi diskussiooni. Samas olen töötanud ka ettevõttes, kus väärtuste nimekirja pidi otsima kusagilt lauasahtlist, aga ometi olid need põhimõtted tugevalt kohal igal kohtumisel ja koosolekul.

Paul Argentil on üks väga hea mudel, kus ta jaotab ettevõtted nelja lahtrisse:

  1. Ettevõtted, kellel on soov olla sotsiaalselt vastutustundlikud ja tahavad seda näidata oma kommunikatsioonis;
  2. Ettevõtted, kes on sotsiaalselt vastutustundlikud, aga pigem ei pea oluliseks sellest kõva häälega kõnelda;
  3. Ettevõtted, kelle eesmärk on teenida ainult raha ja kes ka näitavad end sellisena;
  4. Ettevõtted, kelle tegelik eesmärk on ainult raha, aga kommunikeerivad ennast sotsiaalselt vastutustundlikena.

Kui ma nüüd oma armsat õppejõudu tsiteerin, siis neljas kategooria on see, mida tasuks karta kui vanakurat välku.

Mina soovitan enne kui kirjutada seinal olevale väärtustetahvlile sõna „vastutustundlik“, mõelda korraks ausalt läbi, kas see on see põhimõte, millest igapäevaselt joonduda suudetakse. On igati normaalne tunnistada ka seda, et selles ettevõttes käib raha eespool muid väärtuseid. Aga sel juhul ei maksa proovida leida endale sõpru läbi õhku ja seinale maalitud põhimõtete, mida igapäevaselt järgida ei suudeta.” 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Initiative otsib BÜROOJUHTI

Initiative OÜ

13. detsember 2017

Mediabrands Digital otsib DIGISTAARI

Mediabrands Digital OÜ

13. detsember 2017

3 Step IT otsib TURUNDUSE SPETSIALISTI

3 Step IT OÜ

28. detsember 2017