Kuidas liikuvad fotod ehk cinemagraphid on reklaamide nägu muutmas

Viimastel aastatel on tekkinud selline fotograafia alaliik nagu cinemagraphid - need on pildid, kus osa pildist liigub. Uuringud näitavad et Facebooki ja Instagrami reklaamides töötavad cinemagraphid üle 70X prremini kui tavalised pildid. Lisaks on ka Eestis välimeedias viimasel ajal tekkinud palju digiekraane, kus ei tohi tavalisi videosid näidata, kuid kuhu sobivad ideaalselt cinemagraphid.

Cinemagraphid on uus visuaalne abivahend, mis töötavad ideaalselt tähelepanu püüdmiseks maailmas, mis on vallutatud mobiilsete seadmete poolt. Need on hääletud liikuvad fotod, kus on ühendatud foto ja video parimad omadused. Nad köidavad hetkega tähelepanu ja pakuvad suurepärast ravi kiirete pöialde sündroomile.

VIDEO ON KUNINGAS

Video on esile tõusnud kui vahend, mille abil on agentuuridel, turundajatel ja nende klientidel võimalik staatilistest reklaamidest üleküllastunud keskonnas silma paista ning püüda sotsiaalmeedia kasutajate kergesti hajuvat tähelepanu. Kuigi arusaamine video mõjususest turundusstrateegiates levib, kasutab oma kampaaniates videot ikka vaid 20% neist 5 miljonist, kes oma tooteid ja teenuseid Facebooki vahendusel reklaamivad. See on märgiks, et enamiku jaoks on efektiivse ja pika videoga kaasas käivad kõrged rahalised ning aja- ja ressursikulud oluliseks takistuseks.

Nüüd, mil videoturundus on liikumas pisiformaatide poole – lühikeste ja kergelthaaratavate videode poole, mis mängivad automaatselt või kordavad end üha uuesti ja uuesti, mis ei vaja sageli isegi heli ja mis püüavad kiiremini tähelepanu – on selle poolt pakutavate võimaluste enda heaks tööle rakendamine muudetud igas suuruses ettevõtete jaoks kättesaadavamaks kui kunagi varem. Nii saab luua mõjusaid reklaame, saavutada konkurentsieelise ning tugevdada oma kaubamärgi positsiooni.

 

CINEMAGRAPH EHK LIIKUV FOTO

Cinemagraphi leiutasid New Yorki fotograafid James Beck ja Kevin Burg aastal 2011 inspireerituna Harry Potteri filmist. See on foto, kus väikene osa sellest on igaveses korduvas liikumises ning erinevalt GIFidest on see kordus kokku lõigatud nii, et vaataja ei saa aru, kus lõige on. See tekitab lummava efekti, mis tõstab pildi esile peaaegu igas keskonnas. Temas on ühendatud foto võime rääkida kogu lugu ühe hetkega ja video liikuvus. Need kaks omadust on tänapäeva turunduses eriti olulised. Kuna reklaame vaadatakse üldiselt väga lühikest aega, on oluline, et vaataja saaks kiiresti aru, mida talle öelda tahetakse ning igasugune liikumine tõmbab vaataja tähelepanu. 

 

 

LIIKUVAD FOTOD ON #TREND

Cinemagraphid ei ole enam ammu üksikute entusiastede hobi. Pärast seda, kui Instagram, Twitter ja Facebook hakkasid toetama automaatselt mängivaid ja lõputult kordavaid lühivideosid, tõusis ka turundajate huvi cinemagraphide vastu lakke. Ka siinkirjutaja ise poleks iial uskunud, et tema viimase kolme aasta suurimateks klientideks saavad sellised rahvusvahelised gigandid nagu Coca Cola, American Express, Sony, UN, Twitter, Brathwait jpt.

Siin on näidised 70 erinevalt tuntud ettevõttelt, kes on oma turunduses kasutanud liikuvaid fotosid.

Ka AdAgeAdWeek ja Creative Blog tunnustavad cinemagraphe kui ideaalset vahendit sotsiaalmeedias turundamiseks.

 

KUIDAS CINEMAGRAPHE KASUTATAKSE

Kõige levinum kasutusviis on Facebooki ja Instagrami reklaamides ja postitustes. Kui Instagramis hakkavad kõik videod ise automaatselt mängima ja kordama, siis Facebookis tohivad videod olla maksimum 7 sekundit pikad, et nad hakkaksid ennast kordama. Facebookis on võimalik cinemagraphe kasutada ka profiilipildina ja cover foto asemel. Lisaks kasutavad paljud turudajad neid ka Facebook canvase reklaamides.

Üks esimesi kohti, kus Cinemagraphe hakkati kasutama, olid veebilehtede headerid. Juba aastaid on veebikujunduses olnud väga suureks moeks kasutada suuri pilte lehe alguses, mis mõjuvad nagu raamatukaaned, andes külastajale lehe esmamulje. Ka siin mõjuvad cinemagraphid märksa efektsemalt kui staatilised pildid, aga samas konkreetsemalt ja kiiremini kui videod, mida tavaliselt ei viitsita lõpuni vaadata.

Ka Eestis on linnapilti ja siseruumidesse tekkinud väga palju digitaalseid ekraane, mille muude väga lahedate innovatsioonide hulgas on ka võime näidata videofaile ehk siis ka cinemagraphe. Kui eramaal olevate reklaamide sisu reguleerib reklaamiseadus, siis riigi- ja linnamaal olevate pindade puhul tuleb arvestada ka linna ja maanteameti erinõudmisega, mis ei luba reklaame, mis liiguvad väga kiiresti, vilguvad ja sähvivad ehk segavad autojuhtide kontsentreerumist juhtimisele. Seega klassikalised videod ei ole välimeedias väga heaks lahenduseks.

Seda näitas ka 2016. aasta sügisel Saksamaal JCDecaux poolt korraldatud välimeedia uuring, kus katsetati konkreetse brändi mäletamist ning kommunikatsiooniks kasutati tänaval tavalist staatilist plakatit, animeeritud digiplakatit (kujundatud plakat, kus osad elemendid või tekst/taust on konstantses liikumises) ning videot. Kõige paremad tulemused saavutas animeeritud digiplakat, mis edestas märkimisväärse eduga ka videoga kommunikeeritud brändi mäletamist. Animeeritud digiplakati ning cinemagraphi vahele võib panna isegi võrdusmärgi, sest lähtekohad on mõlema vormi puhul samad. Liikuva pildi kasutamise suurim pluss on selles, et vaadates digiplakatit või Cinemagraphi ükskõik millisel reklaami ajahetkel, on koheselt hoomatav reklaamija, toode või teenus mida tahetakse reklaamida ning sõnum mida tahetakse öelda. Videode kõige suuremaks puuduseks kiiresti tarbitavates reklaamides on vajadus vaadata video lõpuni.

 

KUIDAS KAMPAANIATEL ON LÄINUD?

Arvestades liikuvate piltide arvu märgatavat kasvu sotsiaalmeedias ja digitaalreklaamis, soovis Flixel (Cinemagraphide töötlus programmi tootja) lähemalt uurida, milline on selle meediumi mõju sisuturundusele ja võrgukampaaniatele. 2017. aasta vältel tegi Flixel tippkaubamärkidega koostööd ja kogus kokku hulga juhtumiuuringuid, mis võimaldavad heita pilgu liikuvate fotode efektiivsusesse Facebookis ja Instagramis, mida on eriti märgata, kui neid liikumatute fotodega kõrvutada.

Iga juhtumiuuring paljastas näite sellest, kuidas liikuvad fotod on aidanud kaasa sotsiaalmeedia kampaaniate mitmete oluliste tulemusnäitajate kasvule:

  • 51x tõus PepsiCo klientide kaasamises,
  • 45% langus kuludes, mis saavutati Microsofti kampaaniatestides,
  • 9-punktine tõus bränditeadlikkuses, mille saavutas Holden,
  • 34% kasv nende Mercedes-Benzi vaatajate seas, kes neile näidatud reklaami ka hiljem mäletasid,
  • 10-punktine tõus bränditeadlikkuses Ameerika Bowlinguomanike Assotsiatsiooni (Bowling Proprietors’ Association of America) suhtes.

Mõnikord võib lummava liikuva foto tekitatud efekt olla midagi täiesti enneolematut. Kui telekanal A&E käivitas oma hittsarja „Batesi motell“ reklaamimiseks liikuvate fotode kampaania, poleks keegi osanud ette näha, et nii lihtsalt jõutakse Facebookis 1,7 miljoni inimeseni. Väidan, et staatilised ja liikumatud pildid on minevik ning liikuvad fotod on parim moodus, kuidas end Facebookis reklaamida.

 

EESTI TEGIJATE KOGEMUSED

Mariann Liimal, EAS: „Cinemagraphid püüavad tähelepanu kindlasti paremini kui fotod. Igasugune liikuv pilt püüab alati rohkem tähelepanu, kui staatiline. Oleme seda täheldanud ka oma sotsiaalmeedias. Cinemagraphide eelis on see, et need on lõpmatud ja mõjuvad justkui inspireeriva kunstiteosena, millele pilk pidama jääb.  Teiseks nad ei mõju reklaamina, näiteks nagu bännerid. Kolmandaks on sotsiaalmeedias keskmine video vaadatavus 4-7 sekundit, seega cinemagraph on väga hea  võimalus  ja vähem kulukam asendada videot, et anda edasi kiirelt oma sõnum.“

Rauno Kutti, VURR loovjuht: „Cinemagraphide kasutamisel on tänases digiturunduses väga palju erinevaid väljundeid. Olgu see sotsiaalmeedia igapäeva sisuna, e-poe toote esitlusena, lookbookina, lühireklaamina vms – igal juhul püüab ta märksa paremini pilku, kui staatiline pilt või pikk video. Nagu iga muu trendika taktikalise turundusvõtte taga, on ka selle formaadi eduka kasutamise juures oluline strateegiline ja eesmärgipärane kasutuskavatsus. Oleme mitmete klientidega formaati katsetanud ning aru saanud, et nähtavus ja engagement on pigem kõrgem võrreldes tavalise sisuga.“

Madis Kass, JCDecaux Eesti turundusjuht: „JCDecaux DigiTallinna välimeedia pinnad asuvad autoteede vahetus läheduses ning on esmajoones suunatud autoga liiklejale. Selle grupi reklaamivastuvõtu eripära seisneb selles, et reklaame nähakse enamasti liikumise ajal ning kontakt on lühiajaline. Seega sellesse formaati ajaliselt pikk video ei sobi ning meie kliendid edastavad oma sõnumit digiplakatiga. Digiplakat on oma olemuselt animeeritud 10-sekundiline sujuvate teksti- või pildiliikumistega plakat. Animeeritud elementide kasutamine võimaldab sõnumit edastada täpsemalt ja emotsionaalsemalt - näiteks kui pank tahab tarbijale öelda, et ta on nii nutikas, aktiivne kui ka täpne, võib ta neid sõnu oma brändi logo kõrval järjest kuvada. JCDecaux Grupis läbiviidud uuringud näitavad, et animeeritud plakat on tõhusam kui video, sest edastab samaväärset infot tarbijale suvalisel reklaami kuvamise hetkel. Sarnast positiivset omadust kannab endas ka cinemagraph.”

 

Autor: Virgo Haan
virgohaan.com 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

ELEKTRILEVI OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Elektrilevi OÜ

22. oktoober 2017