Facebooki ja rahvaloenduse numbrid ei klapi

Margo Veskimägi
Margo Veskimägi

Eestis on Kantar Emori andmel Facebooki kasutajaid ligi 1/6 võrra vähem kui Facebook ise väidab.

Allikas: WARC

Pivotal Research Group’i vanemanalüütik Brian Wieser hoiatab, et Facebook võib näidata Ads Manageris reach’i andmeid tegelikest suuremana, kuna FB väited ei ühti USA rahvastikuandmetega.

Wieser väidab, et Facebook suudab USAs väidetavalt kuni 41 miljoni 18-24 aastasteni jõuda, kuigi tegelikult elab ametlike andmete järgi selles vanusegrupis kõigest 31 miljonit inimest. 25-34 aastaste seas on reach väidetavalt kuni 60 miljonit, kuigi rahvastikuandmete järgi on selles vanusegrupis kõigest 45 miljonit inimest.

„Täpsemalt öeldes Facebook’i Ads Managerist võib näha, et väidetav potentsiaalne reach USAs on kuni 41 miljonit 18-24 aastast, 60 miljonit 25-34 aastast ning 61 miljonit 35-49 aastast,“ kirjutab Wieser. „Seevastu USA rahvastikuandmete järgi elas eelmisel aastal kokku 31 miljonit 18-24 aastast, 45 miljonit 25-34 aastast ning 61 miljonit 35-49 aastast.“

Facebook on ka varasemalt pidanud tõdema vigu oma mõõdikutes, mille tulemusel käivitati eelmise aasta lõpus lausa selleteemaline blogi „Metrics FYI“ (tlk. Teadmiseks meetrikast), et jagada täpsustusi reklaamijatele.

Vastuseks Wieser’i tähelepanekutele väidab Facebook, et reach’i hinnangutes võetakse arvesse ka teisi faktoreid peale rahvastikuandmete. „Reachi hinnangud tuginevad mitmetel faktoritel, sealhulgas Facebook’i kasutajakäitumine, demograafia, seadmete asukohaandmed ning muud faktorid,“ nendib Facebook.

Facebook selgitab: „Meie reachi andmed on disainitud hindama seda, kui mitu inimest võiks teatud piirkonnas mingi ettevõtte reklaami näha. See ei ole mõeldud üksühele ühtima elanike arvu või rahvastikuregistri andmetega. Töötame alatasa andmete parandamise nimel.“

Ka ajakiri Fortune kontrollis Facebook’i reach’i mõõdikuid ning võrdles UK ja Kanada näitajaid nende kahe riigi rahvastikuregistri andmetega. Sellest ilmnes, et Facebook lubab jõuda UK-s potentsiaalselt 5,8 miljoni 20-24 aastaseni, 6,4 miljoni 25-29 aastaseni ning 5,2 miljoni 30-34 aastaseni, kuigi 2011. aastal läbiviidud rahvaloendusel elas UK-s vaid 4,3 miljonit 20-24 aastast, 4,3 miljonit 25-29 aastast ning 4,1 miljonit 30-34 aastast. Kanada puhul oli väidetava 3,2 miljoni 20-24 aastase asemel vaid 2,2 miljonit ning 3,4 miljoni 25-29 aastase asemel 2,3 miljonit elanikku.

Kuidas on lugu Eestis?

Facebooki Ad Manager väidab, et “PEOPLE WHO LIVE IN ESTONIA” hulk vanuserühmas 18-49 on 540,000 inimest, sh 250,000 meest ja 270,000 naist

Margo Veskimägi, Kantar Emor:
“Eestis on 18-49aastaseid kokku 550 tuhat inimest, kellest 270 tuhat on mehed ja 280 tuhat naised. Viimase poole aasta jooksul on Facebooki Kantar Emori 2017. aasta Interneti baasuuringu põhjal külastanud 18-49 aasta vanustest meestest 201 tuhat ja naistest 255 tuhat.

Ehk maksimaalseks auditooriumiks selles sihtrühmas on kolmanda osapoole mõõtmise põhjal 456 tuhat inimest ehk 83% sellest, mida Facebook ise väidab”

Jaan Kruusma
Jaan Kruusma

Jaan Kruusma, agentuur 7Blaze:

“Mingi väike osa Eesti Facebooki kasutajatest on libakontod, mis tõstavad natuke reachi numbreid, aga see hulk on väga väike.
Miks erinevused suurtes riikides on miljonites – siin on võimalusi mitu:
a) Facebook lihtsalt valetab - vähetõenäoline
b) Facebook optimeerib sihtgruppi kaasates sihtimisse ka paar aastat vanemaid ja nooremaid inimesi
c) Kasutajad valetavad enda tegeliku vanuse kohta”

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Telia otsib TOETUSTEGEVUSTE JUHTI

Telia Eesti AS

15. detsember 2017

Mediabrands Digital otsib DIGISTAARI

Mediabrands Digital OÜ

13. detsember 2017

Sirowa Tallinn otsib RAVIMIOSAKONNA TOOTEJUHTI

Sirowa Tallinn AS

02. jaanuar 2018