Eestlane turundab Berliinis vegan-kondoome

Paula Pärnaste
Paula Pärnaste

Eesti moe-startupi SWÄRK asutaja Paula Pärnaste kolis poolteist aastat tagasi Berliini ja lööb nüüd kaasa kondoomibrändi Einhorn ehitamisel.

Enne Berliini turunduskonverentsi toimumist teeme tutvust erinevate Berliinis toimetavate eestlastega. Rubriigi "Eestlane Berliinis" esimene külaline on Paula Pärnaste.

Einhorn (tõlkes muide ükssarv) toodab vegan-kondoome. Kas mitte-toiduaine kohta sellist määratlust kasutada pole veider?

Vegan kondoomideks teeb Einhorni kondoomid kaks asja: üheski tootmisetapis ei ole tehtud katseid loomade peal ning libesti, mis kondoome katab, on kaseiini ehk piimaproteiini vaba. See, et Einhorni kondoomid on vegan kondoomid, on tegelikult lihtsalt iseenesest mõistetav osa jätkusuutliku tootmise juures. Einhorni asutajate idee oli luua kondoom, mida poleks piinlik osta (selleks on need pakitud “krõpsupakkidesse”) ning mis aitaks mingil skaalal ka maailma parandada. Kui aga uurima hakati, kas need ka vegan on, tärkas tuluke, millest sündis slogan „F*** vegan!“, mis on esmapilgul väga provokatiivne, kuid sisule süvenedes tähendab see lihtsalt: seksi veganiga/vegan kondoome kasutades. Mängime nii päris palju intrigeerivate sõnumitega.

See eeldab, et sihtrühm huumorist aru saab. Paljud sellised liikumised võtavad end marutõsiselt ja naljad ei jõua kohale, vaid tekitavad pigem viha.

Ei ütleks. Einhorn on praeguseks juba üsna tuntud bränd ning kõik selle toote elemendid ja ülejäänud sõnumid toetavad tervikkontseptsiooni. Ühtlasi oleme täiesti läbipaistvad – teatakse, mida me teeme ja kuidas me seda teeme. Ehk strateegia on intrigeerivate sõnumitega suuremate ideedega massideni jõuda. Üldmulje brändist on tegelikult väga positiivne. Einhornil läheb ärilises mõttes saksakeelses regioonis väga hästi. Lisaks veebimüügile on ainuüksi Saksamaal edasimüüjaid praegu ligi 4000, sh kõik tuntuimad poeketid. Sinna juurde veel poed teistes riikides nagu Austria ja Holland ning keegi sosistas, et isegi Eestis.

Milles sinu töö seisneb?

Mul on väga dünaamiline roll. Tutvusime tänu Swärk’ile – meie brändide põhimõtete ja iseloomude sarnasusele. Tundus, nagu oleks Einhorn Swärki kaksikfirma Berliinis: kaks pöörast asutajat, suurem missioon lõbusa pealispinna all ning ka visuaalne keel (näiteks Swärke pakkisime pitsakarpidesse, Einhorn kondoome aga krõpsupakkidesse). Ja siis ma lihtsalt kirjutasin neile stiilis “Hei, kaksikud!”. Selle peale tegime plaani kohvile minna, mis lõppes nii, et läksin sinna hoopis tööle! Algul tegin kõike – äriarendust ja turundusplaane, muuhulgas defineerisin brändi visuaalset keelt sotsiaalmeedia tarbeks. Kuna mu taustaks ja hobiks on ka video, siis tekkis idee ehitada Einhorni-sisene videoproduktsiooni osa. Videod on põhiliselt Facebook’is ja hetkel on meil väga mänguline katsetusperiood – vaatame, millist tüüpi sisu töötab. Brändi sõnum on nii tugev, et tundus, et seda võiks kuidagi paremini ja visuaalsemalt kommunikeerida, et nii rohkemate inimesteni jõuda. Eelkõige tahame oma sihtgruppi läbi meelelahutuse harida. Näiteks on videod sellest, kuidas toimub kautšukist kondoomide tootmine Malaisias.

Kuidas sa Berliini elu- ja töökeskkonnana iseloomustaksid?

Startupide maailmas elu keeb: igapäevaselt toimub hästi palju üritusi ning aina tärkab uusi põnevaid ettevõtteid ja co-working kohti. Vähemalt seltskonnas, kus mina liigun, tundub kõikidel olevat suurem missioon kui ainult ühe toote müümine – läbi selle tahetakse ka oma panus maailma parandamisse anda.

Keskkonna teemad on siin üldse hästi aktuaalsed ja lähevad inimestele päriselt korda; sellest on ka inimeste elustiil mõnusalt loomulikult teadlik ja arvestav. Berliin on ka väga rattasõbralik ja siin on tavaline, et inimesed kasvatavad tagaaias köögivilju – ehk päris kodune tunne. Keskkond, eriti startupide maailmas on väga rahvusvaheline, peamine töökeel on inglise keel.

Einhornis on siiski erandina kõik peale minu sakslased. Aga näiteks Factory Berlin, mis on suur startup-kogukond, ürituste toimumispaik ja ka töökeskkond, korraldab iganädalaselt üritusi alati inglise keeles. Saksamaa ja Eesti on olemuselt üsna sarnased oma organiseerituse poolest, kuid tüütut paberimajandust on siin rohkem ja see peab alati korras olema. Siin muide endiselt faksitakse ja prinditakse KÕIKE. Berliinile ja selle startup-maailmale on iseloomulik see, et siinne õhkkond on palju stressivabam (kui võrrelda näiteks Silicon Valley startup-maailmaga) – inimesed küll töötavad kõvasti, aga samas ka naudivad, teevad jäätisepause või võtavad päeva vabaks kui tuju. Ehk võib-olla sellist agressiivselt järgmise high-tech “unicorni” ehitamise vaimu Berliin nii intensiivselt ei toida, aga millegi tähendusrikka ehitamist innustab-inspireerib küll.

22. – 23. novembril külastab Eesti turundajate delegatsioon Berliini - tule meiega kaasa!

Tutvu programmiga ja registreeri end siin: www.berliiniturunduskonverents.ee

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

3 Step IT otsib TURUNDUSE SPETSIALISTI

3 Step IT OÜ

28. detsember 2017

Olerex otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Olerex AS

23. detsember 2017

Initiative otsib BÜROOJUHTI

Initiative OÜ

13. detsember 2017