Artist Siseraadiote juht: helidevabas maailmas ei ole kellelgi meeldiv viibida

Priit Laur
Priit Laur

Eesti suurim siseraadio täislahendusi pakkuv ettevõte Artist Siseraadiod saab sel aastal juba 15-aastaseks ning teeb sünnipäeva puhul oma visuaalsele identiteedile täieliku uuenduskuuri. Artisti tegevjuht Priit Laur rääkis bestmarketingile, miks üks edukas ettevõte otsustas läbi viia sedavõrd väljapaistva imagomuutuse.

Mis sunnib edukalt töötavat ettevõtet oma brändi uuendama?

Kui Artist Siseraadiod 15 aastat tagasi tegutsemist alustas, valitses turul sisuliselt anarhia. Iga pood mängis müügisaalides seda muusikat, mis infolauas istunud inimesele endale kõige rohkem meeldis. Artist alustas toona kaubanduspindade muusikavaliku korrastamist, lähtudes kliendi vajadustest – mõjutada inimesi positiivses suunas kaupu tarbima ning andes kaubandusettevõtetele võimaluse keskenduda täielikult oma tegevusvaldkonnale ehk sellele, milles nad on professionaalid. Seetõttu on ettevõtte esimesel logol sinine pasunaga poiss, ent tänaseks on siseraadiod oma tegutsemisvaldkonda oluliselt laiendanud ning see tingib ka identiteedivahetuse.

Miks otsustasite oma senisest tegevusraamist väljuda?

Turuolukord ja inimeste vajadused on muutunud. Elutempo on läinud võrreldamatult kiiremaks ning turule on jõudnud paljud uued lahendused. Sellest tulenevalt ei tähenda meie teenus enam ainult muusika valimist, vaid ettevõtte kogu kontseptsiooni kujundamist läbi muusika ja helide. Kuulmine on pärast nägemist vaieldamatult inimese enim kasutatav taju ning muusika ja helid on võimas vahend inimeste meeleolu, käitumise ja emotsioonide suunamiseks. Oleme ettevõttesse kaasanud professionaale, kellega saab iga kliendi vajadused läbi arutada ning leida just neile sobivaimad audiolahendused oma ettevõtte või toote tutvustamiseks laiale auditooriumile. Seetõttu on Artisti uus slogan “Your sound matters” ja tegelikult nii see ongi – helidevabas maailmas ei ole kellelgi meeldiv viibida, ent kakofooniat ei soovi ka keegi. Artist aitab helidest maksimumi võtta.

Et aga ise audioturul võimalikult hea spetsialist olla, tuleb teada kõiki helide edastamise võimaluste tehnilist poolt, olla kursis uute turundus- ja müügistrateegiatega. Seetõttu on loogiline, et Artistist on tänaseks saanud täislahendusi pakkuv ettevõtte, kus sünnib idee, valmib teostus nii helide kui ka sõnumi osas, samuti helitehniliste lahenduste paigaldus ja hooldus. Seega nagu “võtmed kätte” variant.

Kus Artisti uut visuaali näha saab?

Artisti uus identiteet on tänasest näha igal pool – kodulehel, koostööprojektide juures, samuti tasub hoolikalt kuulatada siseraadioid, kus võite saada nii mõnegi üllatuse osaliseks. Aga mitte ainult kaubanduskeskustes. Artist käib ajaga kaasas ning liigub aina rohkem oma klientidele lähemale – siseruumidest õue ja õuest koju. Soovime tõsta inimeste muusikalist haritust ja avardada teadmisi helidemaailma ära kasutamise võimaluste kohta.

Üht sellist projekti tasub vaatama-kuulama tulla rahvusvahelise muusikapäeva raames 1. oktoobril Viru keskuse jalakäijate tunnelis, kuhu püstitame interaktiivse heliinstallatsiooni. See muudab tunneli kolmehäälseks muusikainstrumendiks, kus külastajad käivitavad sensorite alt läbi liikudes helisid, mis moodustavad alaliselt muutuva kooskõlalise terviku. Tegemist on ainulaadse ja väga põneva projektiga, mida tasub kindlasti oma kõrvaga kuulata.

Kuidas olete 15 tegutsemisaasta jooksul inimeste tarbimisharjumusi muutnud?

(naerab). Sellele küsimusele on raske vastata, aga tõenäoliselt rohkemgi, kui kogu Artisti tiim oskaks ette kujutada. Võib ju mõelda, et, ah, mind ei anna kuidagi mõjutada, ent tegelikult mõjutab keskkond meie käitumist ja valikuid rohkem kui me oskame arvata. Miks mõjub inimestele linnulaul rahustavalt? Sest ürginimene oskas seda kuulata ning teadis, et kui linnud laulavad, siis järelikult pole metsas luusivat ohtu lähedal. Tänapäeval me nii ei mõtle, ent helid juhivad meie aju ikkagi. Sellepärast olen ka kindel, et 15 aasta jooksul on nii mõnigi inimene hakanud eelistama üht või teist toodet või teenust ainuüksi seetõttu, et brändi lugu on temani jõudnud just helide kaudu. Ent tarbimisharjumuste kujundamine siseraadiotes kõlava reklaami kaudu on vaid pool meie tegevusest. Taustmuusika lahendustega suuname ka inimeste emotsioone ning loome keskkondadele lisaväärtust. See võimaldab inimestel senisest veelgi meeldivamalt aega veeta oma lemmikrestoranis, spaas või mujal. Oleme sõna otseses mõttes meeldivate keskkondade loojad.

Milline muusika tarbimiskäitumist kõige paremini mõjutab?

Sellest oskaks kindlasti paremini rääkida Artisti muusikajuht Dali Kask, kes on muusikapsühholoogina tegelenud selle teemaga süvitsi aastaid. Aga eks igale keskkonnale tuleb luua just talle sobiv helitaust. Laste batuudikeskusesse või spordihalli sobiks suurepäraselt energiline popmuusika, et kehalist tegevust ergutada, samas spaakliendid ootavad kindlasti lõõgastavat ja rahustavat muusikat. Tegelikult võib iga restoranipidaja panna oma toidu helisema ja automehaanik mutrivõtme mürtsuma – tuleb vaid helide maailma siseneda ja seal oskuslikult tegutseda.

Mida klient tänapäeval ootab?

Lisaks professionaalsele suhtumisele ootavad paljud kliendid täna täisteenust. Keegi ei soovi ise tegeleda kõlarite paigaldamisega või reklaamklippide salvestamisega ning miks peakski? Artist suudab pakkuda professionaalsel tasemel täisteenust, olles samal ajal paindlik kliendi soovide suhtes. Vähemtähtis pole ka meie tehniline võimekus – toome maale kvaliteetset helitehnikat, mida oleme aastaid kasutanud ning julgeme sirge seljaga klientidele soovitada. Muusika ja reklaam võivad olla maailma parimad, aga kvaliteetne helitehnika on kõige alus.

Millised on Artisti järgmised sammud siseraadiote turul?

Kes teab? Põnevaid mõtteid meil igatahes on. Tehnoloogia areng ja reklaamituru tulevikusuunad annavad häid võimalusi valdkonda arendada ning kindlasti ütleme me siin sõna sekka. Võtmesõnadeks on kaasaegne ja innovaatiline lähenemine ning lõpuks – your sound matters!

Artist Siseraadiod OÜ, BTL Media OÜ ja Digiekraanid OÜ kuuluvad tõmbekeskustele terviklikke meedialahendusi pakkuvasse gruppi.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

3 Step IT otsib TURUNDUSE SPETSIALISTI

3 Step IT OÜ

28. detsember 2017

Initiative otsib BÜROOJUHTI

Initiative OÜ

13. detsember 2017

Telia otsib TOETUSTEGEVUSTE JUHTI

Telia Eesti AS

15. detsember 2017