Autor: Helen Külaots • 18. september 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Google ja Facebook andsid suurklientide ultimaatumile järele

Foto: shutterstock.com
Aasta alguses süüdistas P&G brändijuht Marc Pritchard digimeedia tööstust massiivses pettuses. Ka teised turundusjuhid üle maailma olid sarnast muret väljendanud, kuid nii suure kella külge polnud keegi veel teemat riputanud. Pool aastat hiljem on näha, et asjad liiguvad paremuse poole: Facebook, Google ja YouTube on muutnud oma reklaamipoliitikat ning kliendid on hakanud ise rohkem vaeva nägema, et reklaamikuludel silma peal hoida.

Meeldetuletuseks: Pritchard ütles, et ligi 30% reklaamikuludest läheb lihtsalt raisku, sest puuduvad mõõdikud, kuidas tulemusi täpselt kaardistada, lepingud on läbipaistmatud ning ostetud reklaamid ilmuvad ka libauudiste/halva sisuga lehtedel, mida ükski reklaamiostja tegelikult toetada ei tahaks. Ehk tekkinud on olukord, kus brändi maine/turvalisus võib saada kannatada. suurtest ettevõtetest nagu Unilever, Johnson & Johnson, Chase ja Bank of America, kes kõik tahavad selgust, kuhu ja millele nad täpselt oma reklaamiraha kulutavad. P&G on juba vähendanud oma digireklaami kulutusi 100 miljoni dollari võrra, eemaldades vähetulemuslikud reklaamid.: juunis hakkas ettevõte testima programmi, mis võimaldab reklaamiostjatel täpselt määrata neid lehekülgi, kus nad soovivad oma bännereid ja muid reklaame kuvada. Kuulduste järgi tuleb Facebook peagi välja ka uuendusega, mis võimaldab FAN (Facebook Audience Network) reklaamiostjatel näha pärast kampaania lõppu seda, mis lehtedel nende reklaamid täpselt ilmusid..., kes veedab agentuuriga pikki tunde ühise laua taga, et leida enda kaubamärgile parimad digilahendused ja välistada ebameeldivaid üllatused. Kaks korda aastas kohtuvad J&J esindajad ka Facebooki ja Google’iga, et rääkida, mis töötab ja mis mitte. Sellel aastal on aga muutunud see, et räägitakse lisaks mõõtmistele ka brändi turvalisusest, millest varem pole juttu olnud. on muutnud oma käitumist digimeedia maastikul – ka neil on oma sisemine tiim, kes tegeleb kõigi nende probleemidega, mis digireklaame kollitavad ning lisaks tehakse koostööd kolme tehnoloogiaspetsiga (Moat, White Ops ja DoubleVerify), et üheskoos parandada reklaamide nähtavust, pettusi ja tagada kaubamärgi ohutus. ettevõttesiseste töörühmade eesmärk on iga kampaania puhul panna paika väga täpsed mõõdikud, mille järgi reklaamikulusid digimeedias teha. JPMorgani esindaja sõnul on absoluutselt iga turundaja kohustus leppida agentuuriga kokku need mõõdikud, mille alusel arveid esitatakse. Lisaks vaadati ettevõttesiseselt üle kõik veebilehed, kus brändi reklaamid üleval olid ning eemaldati need, mis polnud sobilikud. See oli loomulikult pikaajaline käsitöö.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700