Zavod BBDO: Agentuurid, ärme septembris joo!

Karl-Erik Taukar ja Kristel Aaslaid kutsuvad üles septembris mitte alkoholi jooma. Kampaania “septembris ei joo” apelleerib kambavaimule ja panustab ka sellele, et sõnumi levitajaks on inimesed ise. Idee autorid agentuurist Zavod BBDO lubavad ka ise terve kuu alkovabalt veeta ning kutsuvad endaga liituma ka teisi agentuure.

Veidi kampaania tuumideest

Loojate sõnul lähtub kampaania idee tõigast, et kuuajane mittejoomine võib olla ränk katsumus. Et panna inimesed seda üleskutset järgima ja veel samas enda üle uhkust tundma, tehti sellest väljakutse. Kutsu endaga kaasa ka sõbrad ja tuttavad ning enese proovilepanekuks on märksa suurem motivatsioon! Siinkohal sobib ilmselt kasutada ka märksõna “kambavaim”, mis viitab tõsiasjale, et üheskoos on lihtsam seda ühte kuud “kuivana” läbida.

Miks Taukar ja Aaslaid kutsuvad üles meeskondadesse registreerima? Kampaania projektijuht Carina Kukk sõnab, et meeskondade idee on tekitada võistlusmoment ehk näha, millise tiimiga liitub rohkem inimesi ja kummas tiimis saab väljakutsega rohkem inimesi hakkama. Nagu meie kampaania reklaamnäod on öelnud, tekitavad tiimid ka neis endis hasarti ja seeläbi kutsuvad nad ka ise rohkem oma sõpru ja tuttavaid kampaaniaga liituma.

Kampaania eesmärk on vähendada inimeste alkoholi tarbimist. Rahvusvahelised kogemused on näidanud, et alkoholist loobumine kuuks ajaks viib osad katsetajad loomulikul moel püsiva kainuseni. Või siis alkoholitarbimise vähenemiseni.

Kampaania argumendid alkoholist loobumiseks:
• kui teha alkoholijoomises kuuajane paus, siis jääb raha alles;
• nädalavahetused ei kulu pohmelli põdemisele;
• kuu aega alkoholita näitab selgelt, kui sõltuv või sõltumatu inimene alkoholist tegelikult on;
• alkoholist pausi tehes paraneb inimese energiatase;
• langeb tolerants alkoholi suhtes ja seetõttu tunneb inimene alkoholi toimet hiljem väiksematest kogustest ning suurte koguste tarvitamine tundub mõttetu.

Miks just september?
 
Augusti lõpus toimub paljude inimeste jaoks elumuutus: suviselt režiimilt lülitutakse ümber asjalikele toimetamistele. Selline hetk on hea võimalus kohendada ka oma elustiili, mis grilli- ja saunaõhtute toel pole tervisele ning kehakujule kõige paremini mõjunud.
 
“Septembris ei joo” liikumine sai alguse 2003. aastal tudengialgatusena – liikumise eestvedajateks olid Reigo Kimmel ja Madis Masing. “Seepärast keskendume ka sel aastal septembrile - on suur hulk inimesi, kes septembrit ootavad, et end jälle proovile panna,” ütleb kampaania projektijuht Carina Kukk agentuurist Zavod BBDO.

Teleklipp

Kampaania selgrooks on sotsiaalmeedia

Mittejoomise reklaami teeb eriliseks kaasav kampaaniamehhaanika ja sotsiaalmeedia keskne roll, millele ülejäänud meediakanalid kaasa aitavad.
Lisaks telereklaamile on Karl-Erik ja Kristel ka raadioklippides, välimeedias, bänneritel ja sotsiaalmeedias. Viimase roll ongi liitujaid kogu protsessi vältel juhendada, avaldada toetust ja anda näpunäiteid, et kõik ikka kenasti vastu peaksid.

Tervikuna elab kampaania sotsiaalmeedias oma elu. Inimesed pakuvad julgelt alternatiive, mis kõik veel võiks septembris tegemata jääda: läbi kampaania on tekkinud näiteks karsklaste Facebooki grupp ja ka mitmeid vastuliikumisi. Lisaks Eesti kampaaniale on sel aastal ka esmakordselt vene sihtrühmale suunatud kampaania.
 
Kampaania autorid tegid valmis ka tagurpidi pokaali badge’i, mille on suur hulk inimesi endale profiilipildi külge lisanud, et anda oma osalemisest avalikult teada. Sõpradele tehtavad üleskutsed aitavad samuti sõnumi levikule hästi kaasa.
 
Zavod BBDO esitas väljakutse ka teistele agentuuridele!

Kampaania autorid võtsid kogu oma kollektiiviga väljakutse vastu ning septembris nad klaasi ei tõsta. Avalikult on nad välja hõiganud, et ootavad samasugust sammu ka teistelt agentuuridelt. Kes on nõus, klaas kummuli!

Heaks eeskujuks on ajalehe KesKusi kollektiiv eesotsas Juku-Kalle Raidiga, kes samuti ideega kaasa läksid.

Paroodiamootorid on hooga käima läinud

Kampaania hüüdlauset on sotsiaalmeedias ka parafraseeritud, mis tegelikult päris sõnumit veelgi võimendavad ja laiema sihtrühmani viivad. Mõned näited:

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Bauhof otsib DIGITURUNDAJAT

Bauhof Group AS

02. oktoober 2017

Louder otsib TURUNDUSTALENTE

Louder OÜ

20. september 2017