Meediaärimehed Balticbestil: Facebook ja Google meid ei ohusta

Läti Delfi juht Konstantins Kuzikovs, Eesti Meedia juht Sven Nuutmann ja Leedu ärilehe Verslo Žinios juht Ugnius Jankauskas
Läti Delfi juht Konstantins Kuzikovs, Eesti Meedia juht Sven Nuutmann ja Leedu...

Best Marketing Internationali juht Hando Sinisalu alustas Balticbesti meediatrendide diskussiooni põletava küsimusega: kuidas muutub tuleval aastal suurte meediakontsernide reklaami hinnakiri?

Kõik arutelus osalenud meediakontsernide esindajad - Eesti Meedia juht Sven Nuutmann, Leedu ärilehe Verslo Žinios juht Ugnius Jankauskas ja Läti Delfi juht Konstantins Kuzikovs - kinnitasid, et ca 10-15%-line hinnatõus on antud turusituatsioonis vältimatu. Vaid printmeedia reklaamide hind jääb suure tõenäosusega muutumatuks.

Turundajatele anti mõista, et harjumuspäraseid allahindlusi ei maksa enam oodata, sest reklaamkontaktide (impressions) kvaliteet on muutunud aina paremaks. Õhku visati ka etteheide – miks üritatakse säästa reklaamiraha, soovides sihtida reklaami vanusegrupile 18-49, kui väga suur osa ostujõulisest elanikkonnast on vanuses 50+?[MJ1] 

Idea Grupi juht Mark Eikner, Läti Delfi juht Konstantins Kuzikovs, Eesti Meedia juht Sven Nuutmann
Idea Grupi juht Mark Eikner, Läti Delfi juht Konstantins Kuzikovs, Eesti Meedia ...

Facebook ja Google ei järgi samu reegleid

Sinisalu adresseeris „elevanti toas“ ning uuris, kuidas suhtuvad meediaärimehed Facebooki ja Google’isse, kes on aplalt asunud reklaamiturust oma võtma. Verslo Žiniose juht Ugnius Jankauskas tunnistas, et mingil määral teevad nimetatud konkurendid murelikuks, kuna tegemist on maailma suurimate meediaettevõtetega, kes ise keelduvad end selle nimega nimetamast.

„Ma ootan põnevusega, mis hakkab saama siis, kui Facebook ja Google peavad hakkama järgima samu regulatsioone ja seadusi nagu meie, meediaväljaanded,“ tunnistas Jankauskas ja tõmbas paralleeli vastasseisuga, mis valitseb traditsioonilise taksonduse ning Uberi vahel.

Tarbija usaldab traditsioonilist meediat

Läti Delfi juht Konstantins Kuzikovs Facebookis ja Google’is ohtlikke konkurente ei näe. „Facebookis on peamiselt ingliskeelne auditoorium, kuid Baltikumi reklaamiturgu kaitsevad meie keeled. Samuti usaldab keskmine tarbija traditsioonilist meediat rohkem kui Facebooki. Google’i puhul ei saa reklaamija olla kindel, kas tema reklaami näevad päris inimesed või robotid,“ loetles Kuzikovs vastuargumente.

Sellele arvamusele sekundeeris ka Eesti Meedia juht Sven Nuutmann, kelle meelest on Facebookis peamiselt Z-generatsioon, kuid reklaamides ei tohiks ainult neile lootma jääda.

Nuutmann juhtis tähelepanu ka venekeelse elanikkonna viletsale kohalolule Facebookis, märkides, et selle sihtrühma kõnetamiseks tuleb niikuinii pöörduda traditsioonilise meedia poole. „Lõpetage oma klientide raha raiskamine,“ kõlas Nuutmanni soovitus Facebooki eelistavatele turundajatele.

Üheks eeliseks Facebooki ees pidasid meediamagnaadid ka seda, et kohalikku meediasse reklaami osates on kliendil võimalik kontrollida, millise sisu kõrval tema reklaam paikneb, samas kui Facebookis võib see sattuda imelihtsalt näiteks terrorismist pajatava video kõrvale.

Idea Grupi juht Mark Eikner ja Läti Delfi juht Konstantins Kuzikovs
Idea Grupi juht Mark Eikner ja Läti Delfi juht Konstantins Kuzikovs

Delfi: me ei aja klikke taga

Diskussioonis osalenud Idea Grupi juht Mark Eikner arvas samuti, et Facebooki ega Google’i pärast meediaväljaanded muretsema ei peaks. Kuna tarbija tahab teada, kust tema uudised pärinevad, eelistatakse endiselt kohalikku meediat.

Küll aga juhtis Eikner tähelepanu libedale teele, kuhu meediaväljaanded suurte tegijate avaldatava surve tõttu eksimas on – jaht klikkidele ning eksitavad pealkirjad. „Oluline on toota lugejat köitvat sisu ning küll siis järgneb ka raha,“ manitses Eikner.

Kuzikovs pareeris süüdistuse väitega, et Delfil ei ole tarvis klikkide saamiseks ebaausaid võtteid kasutada. Küsitluste järgi ollakse juba niigi lugeja silmis usaldusväärsuselt Facebooki ees esimesel kohal, seega tarbija silmis ka eelistatuim meedium.

Sisuturunduse kasv jätkub

Põgusalt räägiti ka sisuturundusest, mille kasvu kinnitasid kõik esindatud meediaväljaanded. Tunnistati vajadust sisuturundusliku sisu parema tähistamise järele, et lugejaskond oskaks seda nn kõvast ajakirjandusest eristada.

Kas agentuuride aeg on ümber?

Lõpuks vaidlesid panelistid ka selle üle, kuivõrd vajalikuks reklaamiagentuurid tulevikuks osutuvad, kui palju reklaamsisu tootmist tehakse ära meediaettevõtetes majasiseselt. Üheskoos jõuti veendumusele, et kuniks agentuurid leiavad võimaluse klientidele väärtust luua, ei pea nad oma leiva pärast muretsema.

Suurt probleemi Baltikumi reklaamiagentuuride läbipaistvuses samuti ei nähta. Mark Eikneri sõnul on agentuuri kaudu reklaami ostes eelis endiselt olemas, sest agentuuridele kehtivad hulgihinnad.

Ühiselt tõdeti, et leidub ka ebaausaid tegijaid, kes üritavad vahendamiselt ebaõiglast tasu teenida, kuid sel puhul soovitati turundajatel hääletada jalgadega ning eelistada agentuure, kes on oma töös läbipaistvad.

Autor: Mariliis Jõras, Tekstibüroo Eiffel

Balticbest 2017 Loovusfestival toimus 30. augustil 2017 Tallinnas: www.balticbest.eu 

Ekspress Grupi omanik Hans H. Luik ja Eesti Meedia juht Sven Nuutmann Balticbestil
Ekspress Grupi omanik Hans H. Luik ja Eesti Meedia juht Sven Nuutmann...
Äripäeva juht Igor Rõtov Balticbestil
Äripäeva juht Igor Rõtov Balticbestil
Balticbest 2017
Balticbest 2017

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Saku Õlletehas is looking for a SENIOR BRAND MANAGER

Saku Õlletehase AS

25. september 2017

Salonshop Baltic otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Salonshop Baltic AS

30. september 2017