Balticbest 2017 žürii: Kui miski on visuaalselt erakordselt ilus, muutub teostus ise sisuks

Colourfully Black & White (screenshot)
Colourfully Black & White (screenshot)

Balticbest 2017 reklaamifestivali päevane osa lõppes loovkonkursi shortlisti jõudnud reklaamide analüüsiga. "Balticbesti finaal on tegelikult juba auhinnaline koht - see tähendab, et töö paistis silma ja agentuur võib selle üle uhke olla!" ütles žürii esimees Eka Ruola.

„Tänavusel konkursil oli kõige rohkem hõbeda- ja pronksiväärilisi töid. Rahvusvaheliste brändidega võistlemiseks peate veel pingutama,“ ütles žürii esimees Eka Ruola Soome turunduskommunikatsiooniagentuurist hasan & partners.

Žüriiliige Sedir Ajeenah Rootsi loovagentuurist Garbergs rõhutas vajadust pöörata suuremat tähelepanu teostusele ja meisterlikkusele. Clare McNally Taani agentuurist Konstellation & Republica kiitis üksikuid pärle väiksemates kategooriates, kuid nõustus kolleegidega, kes kannustasid suuri tegijaid jõulisemalt pingutama.

Läti agentuuri McCann Riga juht Kristaps Silins tundis kohati puudust emotsionaalsest sügavusest, kuid nentis, et humoorikus oli paljudes töödes olemas ning hästi teostatud.

Disainikategoorias võistelnud Leedu agentuuri McCann Vilnius töö Book of broken silence pälvis kiidusõnu. Raamatu ideed peeti võimsaks ja teostust professionaalseks. Leitud metafoor tundus hindajatele asjakohane ja liigutav - pealkirjata raamat koosnes enesetapu tõttu lähedase kaotanud inimeste lugudest, mille lugemiseks tuli lehti raamatus omavahel lahti rebida, purustades nii vaikus ehk tabuteema. Antud töö võitis oma kategoorias ka kulla. 

Printreklaamide kategoorias paistis positiivselt silma Leedu agentuuri Bechtle & Milzarajsi loodud kampaania Follow me. Tegijaid tunnustati nutika idee eest kujutada tuntud filmikaraktereid selja tagant fotografeerituna, mis on filmireferentside loomiseks üks väga soodne meetod. Ideed peeti lihtsasti mõistetavaks.  Tööd hinnati hõbeda vääriliseks. 

Positiivsee tagasiside sai ka New! Creative Agency loodud kampaania 15min.lt news, mis kasutas reklaamil kuulsate inimeste näopilte. Poodiumile see töö siiski ei pääsenud, kuna craft ehk pilditöötlus polnud žürii meelest piisavalt heal tasemel.

Viitega Hollywoodi filmidele mängisid MILK Agency poolt Telia Eestile loodud reklaamid Hasta la vista ja My precious, mis esitati konkursile filmikategoorias. Žürii tunnustas tegijaid autentsuse ning idee lihtsuse eest. Iseäranis suuri kiidusõnu pälvisid nende reklaamklippide puhul valitud Eesti näitlejad, kes oma tööga väga hästi hakkama said. Sedir Ajeenah nimetas klippe super-imelikeks, kuid nentis, et need töötasid. MILK Agency võitis klippidega oma kategoorias hõbeda. 

Žüriile meeldis väga ka produktsioonifirma MAGIC ja loovagentuuti MILK poolt DNB pangale loodud tarantinolik reklaamklipp. Ka seda peeti lihtsasti mõistetavaks ning imestati, kuivõrd osavalt on suudetud nii igav teema nagu seda on pangandus, teha huvitavaks ja köitvaks. Ka DNB pangale loodud klipp sai õhtusel galal pärjatud hõbedaga.

Žürii tööst ei puudunud ka elav vaidlemine. Vastakaid arvamusi suutis tekitada agentuuri New Black loodud kampaaniafilm What is the most complicated way to light up a christmas tree? Ühe žüriiliikme arvates on Guinessi rekordile viitamine tüütu. Võistlustööle oli teisigi etteheiteid. „Kui esimese 30 sekundi jooksul ei suudeta oma idee presenteerimiseni jõuda, on midagi valesti. See väsitab,“ lendas üks kriitikanool. Ometi leidsid osad žüriiliikmed selles ka mõndagi head, nii et töö jõudis siiski finaali. Integreeritud tööde kategoorias, kus kampaania võistles, see auhinnalisele kohale aga ei jõudnud. 

Väga hea tagasiside sai Läti agentuuri Pagan Ogilvy loodud reklaamikampaania Colourfully Black & White, mis võistles meisterlikkuse kategoorias. „Kui miski on visuaalselt erakordselt ilus, muutub teostus ise sisuks,“ kiitis Clare McNally. Sedir Ajeenahi meelest kandis antud klipp Nike’i-reklaamilikku hõngu. Oma kategoorias võitis see reklaam kulla.

Lõpetuseks tõsteti esile välireklaamide kategoorias võistelnud Tabasco agentuuri „Naised vormi!“ aktsiooni. Žürii hinnangul tabas see reklaam märki kolmel viisil. „Käsitleti olulist probleemi, reklaam teostati täiesti ebastandardsel viisil ning saavutati tulemused,“ tõi üks žüriiliikmetest välja. Oldi ühel meelel, et kampaania oli lahe ja huvitav. Lisaks välireklaamide kategooria kullale pälvis see reklaam ka konkursi Grand Prix.

Kokku osales konkursil 186 tööd, millest finaali jõudis 59.

Balticbest 2017 žürii liikmed:

  • Eka Ruola, hasan & partners Group (FIN) – žürii esimees
  • Sedir Ajeenah, Garbergs (SWE)
  • Indrek Viiderfeld, Tabasco (EST)
  • Tomas Markauskas, New! Creative Agency (LIT)
  • Kristaps Slins, McCann Riga (LAT)
  • Pavel Fuksa, disainer ja illustraator (CZE)
  • Clare McNally, Konstellation & Republica (DEN)
  • Marjan Novak, Marketing Magazin (SLO)

Autor: Mariliis Jõras, Tekstibüroo Eiffel

Balticbest 2017 Loovusfestival toimus 30. augustil 2017 Tallinnas: www.balticbest.eu 

Balticbest 2017 žürii
Balticbest 2017 žürii

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Aatrium Sisustuskaubamaja otsib TURUNDUS- JA MÜÜGIJUHTI

Aatrium Sisustuskaubamaja AS

30. november 2017

IT Koolitus otsib KOOLITAJAT

IT Koolituskeskuse OÜ

10. detsember 2017