Turundajad: Eestis on vähe värskeid ja innovaatilisi turunduslahendusi

Arabella Arro, Kalevi tootegrupijuht
Arabella Arro, Kalevi tootegrupijuht

“Eestis kipuvad turunduslahendused tihti korduma,” ütlevad kolm turundusentusiasti, kes jagavad muljeid eelmisel aastal külastatud Amsterdami turunduskonverentsilt. “Väliskonverentsil külastatud kohalike ettevõtete kohati hullud ideed annavad julgust ka ise midagi uut proovida.”

Miks külastasid eelmisel aastal Amsterdami turunduskonverentsi ja milliste ideedega sealt naasid? Vastavad Kalevi tootegrupijuht Arabella Arro, MyFitnessi turundusjuht Marika Mäsak ja Circle K turundusjuht Diana Veigel, kes külastasid eelmisel aastal Best Marketingi korraldatud Amsterdami turunduskonverentsi ja tulevad sel aastal ka Berliini.

Arabella Arro, Kalevi tootegrupijuht (Mesikäpa bränd ja Kalevi jõuluportfell)

Väliskonverentsi teevad eriti heaks tasemel esinejad, keda võib-olla nii lihtsalt Eestisse esinema ei saaks. Korjasin nende ettekannetest mitu ideealget, mida oma valdkonnas kasutada.

Eks see kipub siin pisikeses Eestis nii olema, et ideed, mõtted, esinejad ja kampaanialahendused korduvad ning käiakse oma sissetallatud rada mööda, millest loodetakse turunduslikus võtmes midagi “uut, suurt ja enneolematut“ korda saata, tulemuseks siiski enamasti tavapärane „osta ja võida“ tarbijamäng või tootepildiga väliplakat.

Amsterdami konverentsi kirsiks oli kindlasti ettevõtete külastused. Minul oli õnn käia reklaamiagentuuris Achtung!, mille meeskond jättis vaiksetele eestlastele tõeliselt sütitava mulje. Hullud ideed, säde silmis, kirg oma töö vastu, raamidest välja mõtlemine ja tõeline tahe midagi ägedat teha – selline feeling, mida meie kodumaistes agentuurides just ülemäära palju ei koge. Ma peaaegu juba olin valmis kandideerima Achtungisse pakutud praktikakohale, kuid eks seesama eestlaslik tagasihoidlikkus sai jälle võitu...

Marika Mäsak
Marika Mäsak

Marika Mäsak, MyFitness turundusjuht

Reisi ja konverentsi kõige positiivsemaks küljeks pean eelkõige suhete loomist ja hoidmist Eesti turundajate vahel. Eestisisestel üritustel ei näe inimesi nii innukalt omavahel suhtlemas, ent selline veidi rutiinist väljas reis avab muidu suhteliselt kinnise eestlase palju kiiremini ja kergemini ning sellelt pinnal on ka lihtne uusi koostööettepanekuid teha.

Teine aspekt, mis mind väliskonverentside puhul paelub, on ettevõtete külastus: MyFitnessi turunduse ja arenduse seisukohalt oli see väga kasulik ja silmi avardav kogemus, sest me oleme alati olnud avatud innovaatilistele ja uutele ideedele, mida justnimelt välismaalt leida võib.

Ja kolmas põhjus, miks me ikka proovime väliskonverentse külastada, on ettevõttesisene team-building – see on suurepärane võimalus oma turundustiimi hea töö eest motiveerida, tulla korraks koos igapäevatööst välja ja vaadata, kuidas töötavad turundajad Euroopas.

Diana Veigel
Diana Veigel

Diana Veigel, Circle K turundusjuht

Lisaks networkingule pean selliste konverentside puhul väga tähtsaks tööalaseid tarkusi, mida sealt kaasa võtta. Esimene Amsterdamist saadud mõttetera oli see, et me ei peaks alustama tootest või teenusest, vaid kliendist ning arvestama sellega, et kliendi ootused muutuvad ajas pidevalt. Üldteada tõde, kuid vahel muutume me nii oma äri keskseks, et arvame ise teadvat, mida klient vajab.

Teine oluline mõte, mille eelmisel aastal kaasa noppisin, oli digiturunduse tähtsus. See tegevus tuleb mõtestada ja luua kliendi vaates olulist sisu. Nendes kanalites töötab emotsioon, mitte klassikaline müügisõnum. Esinejate väga head praktilised näited andsid kindlustunnet ja julgust fokusseerida ka oma igapäevatöös rohkem just nendele võimalustele.

Eelmisel aastal käisid Eesti turundajad Amsterdamis, sel aastal, täpsemalt 22. – 23. novembril külastab Eesti turundajate delegatsioon Berliini.

Tutvu programmiga ja registreeri end siin: www.berliiniturunduskonverents.ee

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

IT Koolitus otsib KOOLITAJAT

IT Koolituskeskuse OÜ

10. detsember 2017

Advokaadibüroo KPMG Law otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

KPMG Baltics OÜ

03. detsember 2017

Bonava otsib KOMMUNIKATSIOONI- JA TURUNDUSSPETSIALISTI

Bonava Eesti OÜ

27. november 2017