Paku head kasutajakogemust ja küsi kõrgemat hinda!

Kristoforas Akromas
Kristoforas Akromas

Best Marketing keskendub enne 30. augustil Tallinnas toimuvat Balticbesti pan-Balti teemadele. Hando Sinisalu vestles Kristoforas Akromasega, kes on Leedu digiagentuuri Ad Fingers ärijuht ja partner.

Ad Fingers on Vilniuses tegutsev digiagentuur, mis keskendub kolmele valdkonnale: digikampaaniad (peamine tuluallikas), UX (kasutajakogemuse disain) ja big data. Agentuuris töötab ca kolmekümmend töötajat. Suurimate klientide hulka kuuluvad Samsung Baltics, L’Oreal Baltics, Unilever, General Financing, Estrella jpt. Rõhuvad tugevalt pan-Balti klientidele: on võtnud sihiks kliendid, kes tegutsevad vähemalt kolmes erinevas riigis.

Kasutajakogemuse ehk UX-i valdkond areneb väga kiiresti. Kas oskad ehk mõnda trendi välja tuua?

UX on tohutult lai teema ja arvamusi on sama palju kui eksperte. Mõned väidavad, et nn. burger-menüü on aegunud lahendus. Mina arvan teisiti. Ad Fingersis jälgime pingsalt oma UK kolleegide tööd, kes on selles valdkonnas maailma esirinnas. Näiteks Econsultancy on igati hea koht, kus viimaste arengutega tutvuda.

Paljudele küsimustele ei leidu siiani selgeid vastuseid, sellest ka nii palju erinevaid arvamusi. Tuleb tõstatada hüpotees ja seda siis kasutajate peal kontrollida.

Kas punane nupp töötab paremini kui roheline? Kes teab?! Kontrolli! UX on pidev töö, pidev areng. Lõplikke lahendusi pole olemas, kasutajate käitumine on pidevas muutmises.

Hüpoteesi tõstatamiseks ja tõestamiseks on vaja kriitilist massi andmeid. Väiksematel firmadel ei pruugi üldse sellist kriitilist massi tekkida, kas näiteks paarikümne või paarisaja kasutaja pealt saab üldse üldistusi teha?

Kõigile tuntud booking.comis töötab UX-i parandamise kallal sadu inimesi. Neil on piisavalt raha testimiseks - aga päeva lõpus jõutakse ikka väikeste fookusgruppide juurde tagasi. Trendi tabamiseks piisab sageli viiest inimesest. Seega ma ei näe väiksemate ettevõtete jaoks mingeid takistusi.

Miks paljude suurte brändide mobiilirakendused ja veebid nii halvad on? Võtame kasvõi suured lennukompaniid, peab ikka kannatust olema, et nende veebipoodidest pileteid osta. Ometi peaks neil ju ressursse olema, et korralik veeb arendada.

Mõistan sinu nördimust. Uus majandus on kogemuspõhine. Brändid peaksid rohkem UX-i investeerima ja looma kasutajasõbralikumaid veebe. Kui kasutajakogemus on tip-top, saab ka premium- hinda küsida.

Võtkem näiteks kaasaja kohvipoed – nagu Starbucks. Asi ei ole ju kohvis, vaid võimaluses mugavalt oma MacBooki taga istuda ja mõnusat muusikat kuulata. Keskkond ja kogemus loevad ja statistika tõestab, et inimesed on üha enam valmis hea kasutajakogemuse eest maksma – nii online kui offline maailmas.

Kuidas hindad kohalike online uudisteportaalide nagu Delfi ðansse konkurentsis Facebooki ja Google’iga? Trend on päris hirmuäratav, need Ameerika firmad võtavad juba ca 30% meie online-reklaami rahast.

Iga vestlus kliendiga algab küsimusest kohaliku meedia kohta. Kas ja millised on täpse targetingi võimalused? Seejärel liigume hinna ehk CPC-i juurde. Selgub, et Facebooki ja Google'i hinnad on kordades madalamad.

Meie kasutame töös „vahemehi“, platvorme mis pigistavad viimase välja kohalikust meediast ning sobituvad ka Facebooki ja Google-ga (nt. Adform).

Ad Fingersi kliendiportfoolio kohaliku meediaga eriti ei sobitu, sest mõõdetavaid tulemusi seal reklaamides lihtsalt pole.

Enese pealesurumine ja lugejate ärritamine ei peaks turunduse juurde kuuluma. YouTube’is saab reklaami mõne sekundi pärast edasi klõpsata, kohalikus uudisteportaalis kolmekümne sekundi pärast. See on absurdne! Varsti tuleb sellele lõpp, sest inimesed pole lollid. Konkurents on muutunud globaalseks, nüüd on Delfi jt. kohalike kirjastajate konkurentideks YouTube ja Facebook mitte teine kohalik kirjastaja.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused