Baltikumi tarbijad eelistaksid tervislikku toitu – kui vaid rahakott lubaks

Dana Erciņa-Užāne
Dana Erciņa-Užāne

Balticbestil esinevad kahe suure toiduainetööstuse ettevõtte – Orkla Foodsi ja Marsi – turundusjuhid. Uurisime enne konverentsi, millised on viimase aja suurimad muutused Baltikumi tarbijate toitumisharjumustes.

Kas Baltikumi tarbijate toitumisharjumused on muutumas? Kui oluline on toidu tervislikkus vs hind?

Dana Erciņa-Užāne, Orkla Foods Latvia turunduse ja tootearenduse juht:

“Tarbijad soovivad toituda tervislikult ja vaatavad hoolikalt toodete koostisosi. Kuigi  inimesed tunnevad oma tervise pärast muret ja soovivad toituda tervislikult, ei saa paljud seda siiski endale rahalistel põhjustel lubada. Tervislik toit on paraku kallim. Võtame näiteks bio ja öko märgistusega tooted – need tooted on loomulikult kallimad, sest tooraine kasvatamine on kallim. Sama lugu on näiteks säilitusainetevabade toodetega – neid on kallim toota ja ka lühem realiseerimisaeg tõstab hinda.

Omaette lugu on suhkruga. Kuigi tarbijad teadvustavad, et liigne suhkrutarbimine pole hea, eelistatakse sageli ikka magusamaid tooteid, just maitse pärast. Näiteks on meil müügil nii magus kui ka suhkruvaba ketšup – aga lapsed eelistavad ikka magusad ketšupit.”

Elīna Unbedahte
Elīna Unbedahte

Elīna Unbedahte, Mars Confectionery Baltikumi brändijuht:

“Meie peamine juhis on mitte turundada alla 13-aastastele, mistõttu sihtgrupiks on hoopis nende vanemad. Me näeme, et elustiil on muutumas tervislikumaks ja ka äri muutub koos sellega, kuid muutused pole nii drastilised. Maiustustööstus pole sellest sedavõrd mõjutatud. Maiustused on impulssostud, nö paheline nauding. Koostisosad on kõik ära märgitud ja olulisemad neist ka eraldi esile toodud. Me oleme selles suhtes väga ausad ja avatud ning tarbija ülesanne on end pakendil oleva infoga kurssi viia.

Proovime olla vastutustundlikud – näiteks teavitame kõva häälega, et Uncle Ben’s kastmeid ei tohiks süüa iga päev, kuna need sisaldavad üsna palju soola ja naatriumit. Seega anname tarbijale kasulikku  nõu, mitte ei kutsu neid iga hinna eest meie tooteid tarbima.

Rääkides hinnatundlikkusest: kas teaksid vastata, kui palju Snickersi batoon maksab? Tegelikult pole asi üldse hinnas, vaid kollases sildis, mis tähelepanu köidab. See on väga omane just impulsiivkaupadele. Kollane silt köidab küll tähelepanu, kuid inimesed vähemalt maiustuste kategoorias ei kalkuleeri hindu väga hoolikalt.”

Kas on märgata mingeid trende – millised maiustused on tõusvas müügitrendis ja millised on languses? Ja kui vaadata Balti riike, siis kas on näha mingeid erinevusi Eesti, Läti ja Leedu tarbijate harjumuste vahel?

Elīna Unbedahte, Mars Confectionery Baltikumi brändijuht:

"Pigem kasvavad trendid mingites tootegruppides, koostisosade lõikes ei saa eraldi trende välja tuua. Näiteks Lätis ja Leedus kasvab üha „jagamiskategooria“. Selle asemel, et endale üks šokolaadibatoon osta, ostetakse pakke, mida saab jagada ka sõpradega.

Eestlased eelistavad väiksemaid pakke ja batoone kui lätlased ja leedulased. Samas meeldib eestlastele osta ka multipakke, et kodus oleks tagavara olemas."

Elīna ja Dana jagavad oma kogemusi pikemalt 30. augustil toimuval Balticbestil. Siis kogunevad Baltikumi juhtivad turundajad ja agentuurid Telliskivi loomelinnakusse, et anda algavale sügishooajale väärikas avalöök. Tule ka: www.balticbest.eu

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Creatum otsib PROJEKTIJUHTI

CREATUM OÜ

27. august 2017

SYNLAB Eesti otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

SYNLAB Eesti OÜ

10. september 2017

Äripäev otsib VEEBIDISAINERIT

Äripäev AS

24. august 2017