Kosmeetikaäri trendid: vähem pakendit, kliendikogemus on muutumas olulisemaks kui toode ise

Baiba Cipa-Ziemele
Baiba Cipa-Ziemele

Küsimustele vastab Baiba Cipa-Ziemele, STENDERS-I kosmeetikafirma globaalne turundus- ja müügijuht (Läti)

Baiba jagab oma kogemusi pikemalt BALTICBEST-il Tallinnas.
www.balticbest.eu


Millised on põhilised tarbijakäitumise trendid Baltikumis?

On keeruline tuua eraldi välja Baltikumi trende, sest need ei erine nii suurel määral teistest Euroopa riikidest. Jaekaubandus võib olla üsna väljakutseterohke, aga ka väga huvitav. Hetkel räägivad paljud eksperdid jaekaubanduse allakäigust – eelkõige internetikaubanduse, mobiiliäppide jms tõttu, aga mina isiklikult sellega ei nõustu.

Ma arvan, et praegu on imeline aeg jaekaubanduseks, sest nüüd saame me keskenduda klientidele, mitte niivõrd toodetele. Nii veebimüük kui ka traditsiooniline jaekaubandus kasvavad mõlemad hoogsalt. Inimestele meeldib ikka veel meie poode külastada je neile meeldib saada head kliendikogemust.

Meie äri keskmes on hetkel kliendikogemuste pakkumine. Nii konkurentsitihedas äris nagu jaekaubandus on see oluline konkurentsieelis.

Meie jaoks väga olulisel turul Hiinas arenevad tehnoloogiad väga kiiresti ja põhifookus on internetikaubandusel.

Euroopas räägivad ka kõik sellest, aga me ei tunneta muutusi veel sellisel määral nagu Hiinas. Kõik eksperdid räägivad omnichannel kaubandusest, erinevate kanalite põimumisest, aga see juhtub üsna aeglaselt.

Täna on klassikalised kauplused ikka väga olulised, lähiajal ei ole nende osatähtsuse vähenemist karta, sellepärast on meil vaja keskenduda kliendikogemuse pakkumisele.

Mida te mõtlete sellise “kogemuse” all?

Klientide jaoks hakkavad kogemused mängima olulisemat rolli kui tooted. See ei tähenda, et tooted pole tähtsad, aga klientidele on vaja pakkuda midagi enamat - ehedat, teistsugust ja atraktiivset. Turundus peaks keskenduma tarbijatele, mitte toodetele. Viimase paari aasta trend näitab, et meie kliendid tahavad üha rohkem saada kogemust; nad tahavad proovida tooteid, suhelda müüjatega ja saada lisainformatsiooni. Me proovime saada paremaks nii klienditeeninduses, kui klientide kogukondade ehitamises.

Kliendilojaalsus on väga suur väljakutse - ühel päeval tahab klient proovida üht toodet, teisel midagi muud. Me proovime anda klientidele oma kauplustes lisainformatsiooni väga erinevatel teemadel – nahahooldusest kuni üldiste elukvaliteeti parandavate soovitusteni välja.

Toidusektoris on näha, et tarbimiseelistused liiguvad keskonnasäästlikumasse ja looduslikumasse suunda. Kuidas on lugu kosmeetikaäris?

Kosmeetikasektoris on kindlasti sarnased trendid olemas, meie tööstusharu keskendub toodete looduslikumaks ja vähem loodusele kahjulikumaks tegemisele. Kosmeetikafirmad proovivad näiteks vähendada pakendi hulka ja muuta mõningaid koostisosi eemaldades loodusele kahjulikke komponente. Need muutused võtavad aega, meie piirkonnas leiavad sellised muutused aset alles paari aasta pärast.

Meie firma on muutmas kurssi pakendite koha pealt. Varem oli meil kasutusel topeltpakend, panime palju rõhku pakendite disainimisele ja pakendite mugavaks ja atraktiivseks tegemisele. Nüüd oleme aga alustanud igasuguste üleliigsete pakendite eemaldamist. Selline suundumus eksisteerib praegu igal pool.

Millised on erinevused Eesti, Läti ja Leedu tarbijate vahel?

Minu kogemuse põhjal võin öelda, et meie Leedu kliendid on rohkem avatud uute toodete proovimisele ja ka meile tagasiside andmisele. Nad on rohkem valmis osalema meie tootearenduses, seda ei saa ma öelda eestlaste ega isegi ka lätlaste kohta, kuigi me oleme Läti firma.

Tooteeelistustes ei näe ma suuri erinevusi. Suurim müügimaht on Lätis, sest see on meie kodumaa. Teine koht on Eestil, tõenäoliselt sellepärast, et Leedus on tunduvalt rohkem väikseid kosmeetikatootjaid ja seega konkurents tihedam.


30. augustil kogunevad Baltikumi juhtivad turundajad ja agentuurid Telliskivi loomelinnakusse, et anda algavale sügishooajale väärikas avalöök. Tule ka: www.balticbest.eu

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SYNLAB Eesti otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

SYNLAB Eesti OÜ

10. september 2017

Creatum otsib PROJEKTIJUHTI

CREATUM OÜ

27. august 2017

Äripäev otsib VEEBIDISAINERIT

Äripäev AS

24. august 2017