Circle K rebrändingu õppetund: alusta oma töötajatest

Kristine Lazdina
Kristine Lazdina

Küsimustele vastab Balticbesti esineja, Circle K Läti turundus- ja kommunikatsioonijuht Kristine Lazdina.

Kuidas on edenenud brändi muutmine Statoilist Circle K’ks?

See on juba lõpetatud Skandinaavias, peaaegu täielikult valmis Eestis, Lätis on siiani bränd muudetud umbes pooltel teenindusjaamadest.

Kui mingi teine ettevõte peaks samuti muutma enam kui kakskümmend aastat püsinud brändi, millised oleks teie soovitused neile?

Firma omanikud ja juhatus mõistsid enne brändi muutmist, et on ülimalt tähtis müüa uut brändi kõigepealt ettevõtte töötajatele.

Töötajad suhtlevad klientidega iga päev. Meie firma alustas töötajatest ja ma arvan, et see oli parim asi, mida nad teha oleks saanud. Paljud firmad on minevikus samas olukorras keskendunud ainult klientidele, aga on oluline mõista, et töötajad moodustavad tähtsa lüli
firma omanike ja klientide vahel.

Meie ettevõttes alustati brändi muutmise tutvustamist töötajatele aasta enne, kui kliendid nägid bensiinijaamades muutust. Meie eesmärk oli kaasata kõiki töötajaid, kaasa arvatud neid, kes töötavad bensiinijaamades ja suhtlevad klientidega. Nüüd on näha, et oma töötajad usuvad uude brändi ja nad on valmis seda klientidele edasi müüma.

Muidugi tutvustati uut kaubamärki ka klientidele. Me lõime reklaamikampaania, mille visuaalidel olid meie oma töötajad erinevatest bensiinijaamadest. Nad rääkisid oma sõnadega, neile ei antud ette valmiskirjutatud teksti, vaid paluti lihtsalt ennast küsimusteks ette valmistada.

Kas Te tegite ka mõne märkimisväärse vea? Kas on midagi, mida kahetsete või millest võiks õppida?

See küsimus oleks asjakohasem minu Skandinaavia kolleegidele, sest nemad olid esimesed, kes brändi muutma hakkasid. Muidugi, kui nad oleksid teinud mõne suurema vea, oleks me sellest teadlikud. Meie Balti riikides võtsime üle Skandinaavias läbi proovitud ja hästi töötanud lahendused.
Hetkel ei suuda ma mingeid vigu ette tuua.

Aga brändi nimi, Circle K? Seda pole üheski Baltimaade keeles lihtne hääldada, miks valiti selline nimi?

Ma ei väida, et selle nimega ei kaasne probleeme.... Aga me arvame, et nimi ei oma nii tähtsat rolli. Meie kliendid ei kasuta meie teenuseid mitte nime, vaid kvaliteedi, usaldusväärsuse ja sõbraliku teeninduse pärast. Eestlastele, lätlastele ja leedukatele ei ole kerge meie nime hääldada, aga me anname oma klientidele võimaluse ise valida, kuidas meie nime hääldada.
Eestis ja Lätis on kliendid juba erinevaid hüüdnimesid välja mõelnud ja osad inimesed kutsuvad meid ikka veel Statoiliks – vana ja sisseharjunud nimi jääb ilmselt veel aastateks kestma.

Kahekümne aasta jooksul on teie jaamad märkimisväärselt muutunud – lihtsalt bensiinijaamast kohvikuks. Milliseid tarbijakäitumise trende te hetkel näete?

On selgelt näha, et meie kliendid väärtustavad väga oma aega. Praeguses ühiskonnas on inimestel järjest vähem ja vähem aega, sellepärast tahavad kliendid mugavaid ja lihtsaid valikuid, mida me neile ka pakume. Me proovime teha külaskäigu meie bensiinijaama klientide jaoks võimalikult mugavaks, koos kvaliteedi ja hea teenindusega. Klientidele meeldib asju tee peale kaasa võtta, sellepärast oleme teinud lihtsasti kaasavõetavad tooted. Me proovima säästa klientide aega, et nad saaksid seda aega kuskil mujal ära kasutada.
Teine suur trend, mida on eriti näha Skandinaavias, on elektriautode buum. Peame ka selleks valmistuma hakkama siin Balti riikides.

30. augustil kogunevad Baltikumi juhtivad turundajad ja agentuurid Telliskivi loomelinnakusse, et anda algavale sügishooajale väärikas avalöök. Tule ka: www.balticbest.eu

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SYNLAB Eesti otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

SYNLAB Eesti OÜ

10. september 2017

Creatum otsib PROJEKTIJUHTI

CREATUM OÜ

27. august 2017

Äripäev otsib VEEBIDISAINERIT

Äripäev AS

24. august 2017