Reisikirjad Soomest 13: Pori Sans

Kui viimati kirjutasin Helsingi uuest graafikast, siis nüüd on põhjust vaimustuda Pori linna uuest brändingust. Pori uus graafika kui brändilubadused said valmis eelkõige porilasi nutikalt kaasates.

Pori linn on vast enim tuntud Pori Jazzi poolest. See on toimunud igal suvel juulikuus aastast 1966. Sel aastal olid esinejate hulgas näiteks Herbie Hancock, Jamiroquai, Chaka Khan, Erykah Badu, The Cinematic Orchestra. Soomlastele meenuvad Poriga seoses ka Yyteri liivadüünid, mis on Porist mõne kilomeetri kaugusel. Ja uue ilminguna on Pori nähtav Suomi Areena ehk arvamusfestivali toimumiskohana.

Et seisva kivi peale sammal kasvama ei hakkaks, kuulutas Pori linn sotsiaalmeedia vahendusel, et otsib 85 000 brändi konsultanti (PS! Pori linnas ongi 85 000 elanikku). Nii leiti 5500 huvitunud inimest, kes edasises ka reaalselt kaasa lõid. Seda nii interneti vahendusel (vt http://www.poriuudistuu.fi/) kui reklaamibüroos osalenutena.  Kesklinnas avas uksed reklaamibüroo “Poris-toimisto” ja sinna said tulla kõik huvilised - hea koht brändijuhtidele info jagamiseks ja tagasiside saamiseks.

Linnaelanikud osalesid linnalugude kogumises, mida saadi kokku 4707 tk, ja visuaalse stiili eri versioonide hindamises. Saadud tagasiside põhjal tegid linnavalitsuse brändijuhid oma lõpliku valiku ja 16. juunil kinnitas linnavalitsus Pori linna uue brändipaketi. Selle keskmes on lihtne tekstilogo Pori, mille P-tähe kohal on kroon.  Kroon pärineb Pori ametlikult vapilt.

Sõnumid, mis uue brändipaketiga kaasas käivad, on sihtgrupist johtuvalt erinevad:

- Turistidele mõeldud slogan on ”Löydä uusi mukavuusalueesi – Find your new comfort zone”.

Elanikele mõeldud sloganid sisaldavad aga väidetavalt midagi väga omast porilastele - pöörata muigega suunurgas negatiivne positiivseks. ”Todella outo, ehdottoman uniikki” (Tõesti imelik, kindlalt unikaalne) aga ka “Elämä on kova, samoin asenne” (Elu on kõva/raske, samuti hoiak/seisukoht).

Muidugi on uus bränding kenasti nii Pori linna ametlikul veebilehel kui ka http://www.visitpori.fi/ lehtel.

Lisaks on nüüd porilastel tasuta kasutamiseks oma font - Pori Sans. Jah, igaüks saab selle alla laadida ja vabalt kasutada. Fondi teeb eriliseks suured porikrooniga tähed.

Visit Pori kontorist on ostetud nii kroonitud P tähega varustatud nokamütse kui personaliseeritud t-särke. Nänni, mis mõeldudki eelkõige linnarahvale fännamiseks, on saada erinevaid ja palju - kleepse, kotte, märke, mütse, särke jne. Pori sans fonti on esimese kuuga alla laaditud 320 korda.


Sellise läbivalt positiivse kommunikatsiooni najal uue brändingu avalikkuse ette toomine tundub väga sümpaatne. Ja vägagi läbimõeldud. Graafika ise on ka lihtne ja meeldejääv. Tõesti, sellist lahedat p-nokatsit kannaks isegi.

Ahjaa, miks on visuaalidel jalgratta seljas karu? Sest Pori rootsikeelne nimetus on Björneborg (tõlkes “karu kindlus”).

Allikad:
https://www.satakunnankansa.fi/satakunta/tassa-se-nyt-on-katso-kuvat-uudesta-pori-brandista-200210337/
http://www.pori.fi/paatoksenteko/brandi/etenemisvaiheet.html

 

Reisikirja autor Georgi Viies lahkus eelmisel suvel Eestist ja kolis kolmeks aastaks perega Helsingisse elama. Georgi on töötanud Eestis nii Mainori, Solaris Keskuse, TV3 kui G4S-i turundusjuhina. Samuti tegeleb Georgi lasteraamatute kirjutamisega.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SYNLAB Eesti otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

SYNLAB Eesti OÜ

10. september 2017

Creatum otsib PROJEKTIJUHTI

CREATUM OÜ

27. august 2017

Äripäev otsib VEEBIDISAINERIT

Äripäev AS

24. august 2017