Saksamaa väikeettevõtted teevad heal meelel koostööd Läti tippagentuuriga

Kristaps Silins
Kristaps Silins

"Olen pidanud palju ettekandeid erinevatel üritustel ja konverentsidel, peamiselt turundusstrateegia vallas. Pealtnäha polnud sellel mingit otsest mõju meie ärile. Kuid siis võttis ühendust üks inimene, kes oli poolteist aastat tagasi olnud auditooriumis ja seisis nüüd silmitsi äriväljakutsetega. Kokkuvõttes õnnestus viljakas vestlus pöörata koostööks." - Loe intervjuud Balticbesti žürii liikme Kristaps Silinsiga, kes on Läti agentuuride McCANN Riga ja White Label juht, varem töötanud DDB Latvia strateegiadirektorina.

Kristaps hindab nii Balticbesti töid kui ka esineb 29. augustil Tallinnas toimuval Balticbest festivalil.

Alustame üldistest turundustrendidest Lätis. Mida esile tooksid?

Võib öelda, et konkurents teeb head. Reklaamid on läinud väljakutsuvamaks ja huvitavamaks. On märgata nõudlust turundusstrateegia järele, Lätis rohkem kui teistes Balti riikides (kui rääkida näiteks kolleegidega Eestist). Tundub et nõudlus strateegia järele on hetkel mingi Riia eripära. Digi muutub üha olulisemaks - kliendid nõuavad parema kvaliteediga digikampaaniaid kui praegu suudetakse pakkuda. Seega kasvuruumi veel on. Sama on ka sisuturundusega – on vaid üksikud tugevad teenusepakkujad.

Milliste teenuste järele on klientidel kõige suurem nõudmine?

Me teeme endast oleneva, et olla kõige “rahvusvahelisemalt meelestatud” agentuur Lätis - sellest on ka turul kõige suurem puudus. Meie kliendid pingutavad kõige rohkem ekspordikampaaniatega, et siseneda rahvusvahelistele turgudele, nagu näiteks Hiina või UK. Nad sooviks kasutada agentuuri oma kodus Lätis, kes aitaks hallata rahvusvahelisi kampaaniaid või tegeleks selliste teemadega nagu ekspordi bränding. Selles vallas üritame olla Lätis teerajajaks ja tundub, et selliste teenuste järele on ka nõudlust.

Paljud agentuurid väidavad end olevat eksperdid rahvusvahelistele turgudele sisenemisel, kuid neil endil pole samas mingit kogemust.

Meie oleme Saksamaast arendanud enda jaoks ühe põhituru, see on meie suurim eksporditurg väljaspool Baltikumi. Umbes 15-20% White Labeli käibest tuleb Saksamaalt. Teeme kampaaniaid ka teistes riikides, et vormis püsida. Oleme teinud tööd ka Hollandis, UK-s, Hispaanias, Prantsusmaal ning mõningates Ida-Euroopa riikides. Seega saame tugineda sellele kogemusele, mida enamusel siin ei ole. Peamiselt on meie töö seotud brändistrateegiaalase konsultatsiooniga.

Arvestades, et Saksamaa on turunduse vallas väga kõrgelt arenenud, siis kuidas nad teisse suhtuvad? Kas on tunda ka mingit üleolevat suhtumist?

Meie kogemuse põhjal võib öelda, et see on muutumas. Enamus kohalikke tippagentuure on sealsetele väiksematele ettevõtetele kättesaamatud, liiga kallid. Seetõttu kasutavad Saksa väiksemad ettevõtted teise või kolmanda kategooria agentuure, mille töö kvaliteet pole väga kõrge. Kuid kui nad pöörduks mõne Riia tippagentuuri poole, saaks nad oluliselt parema kvaliteediga töö sama raha eest.  Oleme tänu sellele Saksamaalt päris palju tööd saanud.

Kuidas te lähenete Saksa klientidele? Kuidas tähelepanu saada?

Telefonimüük kindlasti ei toimiks enamus juhtudel. Kõige olulisem on teha märkimisväärseid töid, mis kellelegi silma jääks, kuid vahel piisab ka paarist õllest mõne olulise inimesega Berliinis. Saksa turg on niigi liiga suur, et ühes tükis alla neelata. Tuleb samm-sammult tegutseda ja kliente võita.

Kas on mingi praktiline näide või lugu oma kogemusest, mis seda ilmestaks?

Olen pidanud palju ettekandeid erinevatel üritustel ja konverentsidel, peamiselt turundusstrateegia vallas. Pealtnäha polnud sellel mingit otsest mõju meie ärile. Kuid siis võttis ühendust üks inimene, kes oli poolteist aastat tagasi olnud auditooriumis ja seisis nüüd silmitsi äriväljakutsetega. Kokkuvõttes õnnestus viljakas vestlus pöörata koostööks.

Mis on Läti klientide suurim puudus – mida tuleks nende marketingioskustes parandada?

Koostöö kliendi ja agentuuri vahel peaks algama võimalikult varajases staadiumis. Mul on alati hea meel, kui marketingijuht pöördub meie poole enne aastaplaani või briifi kokku panemist. Kui pikaajaline strateegia on juba varakult paigas, on suur oht, et midagi jääb kahe silma vahele. Seega tegelikult tuleb kasuks nö “idioodi vaade” – agentuur oskab küsida õigeid küsimusi, mis kliendi jaoks võivad olla enesest mõistetavad. Me oleme kõige õnnelikumad nende klientide üle, kellel pole veel plaane, kuid on teekaart, millesse saame panustada esimesest päevast alates.

Millises valdkonnas on kliendid valmis lähiajal kõige enam raha kulutama?

Kindlasti digivaldkond – sisuturundus, storytelling, bränding, jne - selles on hetkel nõudlus suurem kui pakkumine. Teine valdkond on kindlasti PR ja lobby. See valdkond on olnud languses, kuid muutused meedias ning sotsiaalmeedia tähtsuse kasv on loonud uue nõudluse. Turg nõuab kvaliteetseid PR-teenuseid.  Kolmandaks suure nõudlusega valdkonnaks on digikonversioon ja online müük. Praegu on lõhe online-müügi ja online-turunduse vahel – kliendid vajavad analüütilist digiturundust, mis aitaks kasvatada müüki online kanalites.

Tule 30. augustil 2017 Tallinnas Vaba Laval toimuvale Balticbestile: balticbest.eu 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Saku Õlletehas is looking for a SENIOR BRAND MANAGER

Saku Õlletehase AS

25. september 2017

Salonshop Baltic otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Salonshop Baltic AS

30. september 2017

Bauhof otsib DIGITURUNDAJAT

Bauhof Group AS

02. oktoober 2017