Kui sisu orgaaniliselt ei levi, pole mõtet ka boostimisele raha raisata!

Arturs Mednis
Arturs Mednis

Augusti lõpus toimuva Balticbesti festivali eel jätkab Best Marketing Läti ja Leedu agentuuride ning turunduse arvamusliidrite tutvustamist.

Läti digiturunduse guru Arturs Mednis (agentuurist New Black) räägib sellest, miks ta klientidega veini joomas ei käi ja miks igavat sisu pole sotsiaalmeedias mõtet raha eest boostida.

Arturs Mednis on turundusvaldkonnas töötanud juba üle 15 aasta.
- Alustas agentuuris Jaffa Riga (guerilla-turundus, word-of-mouth, buzz marketing jms.)
- 2004. aastal hakkas produtseerima teatriprojekti Caveman (Eestis tuntud kui Ürgmees)
- 2009. aastal asus tööle meediaagentuuris Inspired ja 2010. aastal asutas agentuuri Inspired Digital, mis vaid paari aastaga tõusis Baltikumi suurimaks digiagentuuriks.
- 2016. aastal lõi koos endiste Inspired Digitali töötajatega uue agentuuri New Black

Agentuuri New Black fookuses on digiturundus ja sisuturundus, aga tugevalt ka digitaalne PR. Nad usuvad, et PR on tänapäeval vägagi digi-keskne. Ei tooda traditsioonilist sisu nt telesse või printi, küll aga toodavad sisu online-meediasse, blogidesse, sotsiaalmeediasse jne. Teevad online-videoid, äppe, veebilehti jne.

Suurimad kliendid on praegu näiteks Rimi, Huawei ja Knauf. Hetkel töötavad ca 20 kliendiga üle Baltikumi. Agentuuris on 30 töötajat.

Sisuloome peaks olema integreeritud iga ettevõtte sisse nii, et firma töötajad peaks ise olema võimelised kogu vajaliku sisu looma. See on kõige loomulikum ja kiirem viis. Koostöö agentuuriga muudab protsessi aeglasemaks ja vajab koordineerimist.

Jah, olen nõus, et sisu on vaja luua väga kiiresti ning et see peab olema hästi integreeritud, aga see ongi just ka põhjus, miks ettevõtted meiega koostööd teevad. Me mõistame oma kliente hästi, töötame väga kiiresti ja integreerime ning kohandame sisu alati kliendi üldise kommunikatsiooniga. Enamus kliente ei telli meilt ainult sotsiaalmeedia sisu, vaid ka muid teenuseid ja PR-i, nii et meie suhted on tegelikult väga lähedased. Mõnikord tundub lausa, et me oleme justkui muutumas oma klientide turundusosakonnaks. Teeme väga tihedat koostööd, aga samas oleme ka väga iseseisvad, sest kliendid usaldavad meid. Sageli ei ole meil isegi vaja saada kinnitusi sisule, mida toodame.

See on üsna haruldane, sest tavaliselt on vist alati toimumas omamoodi võimuvõitlus kliendi ja agentuuri vahel.

Meil on oma klientidega väga head suhted ja usun, et see on ka põhjus, miks meie koostöö annab häid tulemusi. Käesoleva aasta Baltic PR Awards konkursil (kus muide saime ka Aasta Agentuuri tiitli) võitsime muuhulgas esikoha digitaalse kommunikatsiooni kategoorias. See auhind oli eriline, kuna võitsime selle kliendiga, keda me pole kunagi isegi füüsiliselt kohanud. Meil oli 100% vabadus teha, mida ise soovime, kuniks see klapib ettevõtte strateegiaga. Ja see tõi suurepärased tulemused. Muudel puhkudel muidugi võime kliendiga kontaktis olla ka absoluutselt iga päev või isegi iga tund, kui vaja. Kuid meie jaoks on alati oluline, et me ei raiskaks oma klientide aega. Ja ka klient peab mõistma, et kui tal pole aega meiega pidevalt suhelda, siis ta lihtsalt peab meile andma rohkem vabadust.

Kuidas käib heade kliendisuhete arendamine?

Ma arvan, et suuresti on asi ka selles, et me ei tee traditsioonilist turundust, kus sageli käib asi nii, et esmalt pead müüma ideed, siis tootma ideele lahenduse, mis koos meediaeelarvega läheb maksma kümneid tuhandeid eurosid. Meie puhul on eelarved väiksemad ja enamasti kuupõhised – see tähendab, et tegeleme projektidega igapäevaselt, meil on võimalik eksperimenteerida ning näeme ka tulemusi kiiremalt ja need on paremini mõõdetavad. Nii et kliendid näevad, et suhtleme nende sihtrühmaga iga päev, mitte ainult neli korda aastas toimuvate kampaaniate ajal. Tänu sellele tunneme me ka ise paremini oma klientide kliente ning oleme pidevalt kursis, mis parasjagu toimub. Kuna toodame sisu igapäevaselt, siis näeme ka tulemusi peaaegu koheselt. Ning kui klient näeb pidevalt, et toome neile häid tulemusi, siis loomulikult usuvad nad meisse rohkem ja ka usaldus kasvab.

Oluline on ka see, et minu kui agentuuri juhi jaoks ei tähenda hea suhe kliendiga seda, et veedan oma päevi klientidega lõunatades, nendega õhtul drinke tehes ja nende laste sünnipäevadel käies.

Pigem hoopis vastupidi – hea kliendisuhe tekib siis, kui ma veedan oma päeva tehes klientide jaoks ajurünnakuid või istudes koos oma meeskonnaga, et töötada välja uusi häid lahendusi.

Brändid toodavad tänapäeval väga palju sisu, kuid kui võrrelda nende sisu mõne eduka blogija või youtuber'i sisuga, on tulemused ikkagi üsna kehvad. Paljud ettevõtted murravad seepärast oma pead ega mõista, miks keegi nende sisust ei huvitu, kuigi nende meediaeelarve on suur ning produktsioon tipp-tasemel.

Üks põhjus, miks meie sisu sageli häid tulemusi toob, ongi ilmselt see, et kasutame sageli nende samade Youtuberite abi sisu tootmisel. Mõned neist on meil isegi pidevalt palgal. Aga tegelikult on brändide toodetud sisu probleem selles, et tegu on brändi toodetud sisuga – teisisõnu on see sageli igav korporatiiv-bullshit, mille vastu mul pole mingit huvi. Ja suurim viga, mida paljud ettevõtted teevad, kui nad taipavad, et keegi nende sisust ei huvitu, on see, et nad boostivad seda. See on täiesti vastupidine sellele, kuidas meie käitume. Kui me näeme, et mõni meie postitus ei saa juba esimestel tundidel ühtegi like’i või share’i, siis on see halb ja tuleb kustutada.

Põhimõtteliselt on juba esimese tunni jooksul aru saada, kas keegi tunneb su sisu vastu huvi või mitte. Kui 100 inimest on seda näinud, aga keegi pole sellele reageerinud, siis pole vahet, kui palju raha sa paned selle postituse võimendamisse. Kui sisu on halb, siis see on halb, ja sa ainult kulutad oma raha selle levitamisele. Tegelikult on lugu isegi veel hullem – kui su sisu on ikka väga halb, siis kulutad sa ju raha sellele, et kõik näeksid, kui halba sisu sa toodad.

Üks suuri teemasid sisuturunduse puhul on see, et bränding sisu juures on sageli väga nõrk või tagasihoidlik. Kui vaadata traditsioonilise reklaami vaatenurgast, siis tahetakse alati teha logo suuremaks, lisada juurde müügisõnum vms. Nii et võib olla üsna raske veenda klienti sisuturunduse tasuvusest, kui seal bränding peaaegu puudub?

Ma arvan, et tegelikult on olemas kaks erinevat sisuturunduse suunda. Esimene keskendub rohkem sisule ja jätab brändingu tagaplaanile. Kui pead inimesi veenma midagi tegema või muutma oma käitumist, siis tegelikult ei olegi vaja nii väga sealjuures brändile rõhuda. Fookuses on pigem selgitustöö.

Teisest küljest on meil ka kliente, kelle iga postitus või sisujupp on väga selgelt bränditud. Aga publik võtab siiski ka sellise sisu vastu kui see on neile mingil viisil kasulik või relevantne. Inimesed lepivad bränditud sisuga hästi, kui see pakub neile mingit väärtust. Meie teeme sisuturundust mõlemal viisil – nii selge brändinguga kui ka ilma – sõltuvalt kliendist ja tema eesmärgist.

Autorid: Hando Sinisalu, Maarja Pabut (Best Marketing International)

30. augustil kogunevad Baltikumi juhtivad turundajad ja agentuurid Telliskivi loomelinnakusse, et anda algavale sügishooajale väärikas avalöök. Tule ka: www.balticbest.eu

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

INZMO otsib TURUNDUSJUHTI

INZMO Kindlustusmaakler OÜ

06. august 2017