Hinnakampaaniate osakaal Leedus väheneb

Daiva Tonkuniene
Daiva Tonkuniene

Millised on kuumimad trendid tarbijakäitumises Leedu turul? Loe intervjuud DDB Vilniuse tegevjuhi Daiva Tonkunienega.

25 töötajaga Leedu suurimaid agentuure DDB on ajalooliselt keskendunud rohkem teenindussektorile. Hetkel töötavad nad mitme telko- ja finantskliendiga. Lisaks teevad koostööd väga põneva rahvusvahelise asutusega: Euroopa Soolise Võrdõiguslikkuse Instituudiga.

Daiva on DDB-ga pikalt seotud olnud. Vahepeal tegi ta väikese põike kliendi poolele ja töötas telekomiettevõttes TEO turundusjuhina, pärast viit aastat otsustas aga taas agentuuri naasta.

Oled nii agentuuris kui ka kliendi poolel töötanud. Mida soovitaksid osapooletele koostöö parandamiseks?

Kliendid peavad briifingul väga detailsed olema. Milline peaks olema sõnum, üldine kommunikatsioon ja mis kõige tähtsam – tulemus? Täpne briifing on heade tulemuste võti.

Agentuuridel soovitan kliendi ärivaldkonda lähemalt uurida. Millised on selle sektori suurimad probleemid ja väljakutsed? Sügavuti minemine kultiveerib parimaid ideid. Vaadake briifist kaugemale ja olge aktiivsemad. Võib-olla suudate kliendile veelgi kasulikumad olla?

Kas agentuuri ja kliendi suhted peaksid olema palju tihedamad?

Jah, nõustun. Tugev koostöö on alati abiks. Seda nii aastase plaani koostamisel kui ka jooksvate probleemide arutamisel. Mõlemad osapooled peaksid austuse piirides oma seisukohta väljendama. Samas peaks lõplik sõna alati kliendile jääma. Agentuuril pole lihtsalt kliendi ärist sama head ülevaadet.

DDB Vilnius töötab ka mitme välismaise kliendiga. Kuidas see igapäevasest tööst erineb ja mis nipiga välismaiseid kliente võidate?

Kultuurilised eripärad teevad töö parajalt raskeks. Igapäevase tööga võrreldes tuleb mõelda palju suuremalt.

Kliente võidame nii nagu kodumaalgi. Tuleb uurida, mis turul toimub ja pitchidel osaleda. Kindlasti peaks valima kliente, kes on avatud rahvusvahelisele koostööle.

Kuidas on lood pan-Baltikumi lähenemisega? Kui tihti oma Riia ja Tallinna kolleegidega koostööd teete?

Sõltub muidugi kliendist, kuid mitte just tihti, kui aus olla. Pan-Baltikumi lähenemine on siiani meie jaoks kauge. Muidugi on kliente, kes eelistavad kõigil kolmel turul ühte agentuuriketti, kuid trendist on asi kaugel. Isegi Swedbank kui ilmselge turunduse teerajaja teostab paljud kampaaniad kohalikult. Oleks tore kolme turgu ühendada, ent kardan, et oleme lihtsalt liiga erinevad.

Millised on kuumimad trendid tarbijakäitumises Leedu turul?

Hinnakampaaniate osakaal väheneb, hinnale rõhutakse üha vähem.

Leedukad on hakanud teatud valdkondade vastu rohkem huvi tundma. Kõik toiduga seonduv on kindlasti uus suur trend (alustades tervislikust toitumisest ja lõpetades uute kohvibrändidega).

Sotsiaalmeedia on tarbija avatumaks muutnud. Arvamust avaldatakse julgemalt ja nõudmised klienditeenindusele on kõvasti üles läinud.

Intervjueerisid: Hando Sinisalu ja Ann Kruuk, Best Marketing International

30. augustil kogunevad Baltikumi juhtivad turundajad ja agentuurid Telliskivi loomelinnakusse, et anda algavale sügishooajale väärikas avalöök. Tule ka: www.balticbest.eu 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Endover otsib arendusprojektide TURUNDUSJUHTI

Endover KVB OÜ

15. detsember 2017