Veerand eestimaalastest kuulab podcaste

Kuldar Kullasepp, Idea Groupi sisuturunduse juht
Kuldar Kullasepp, Idea Groupi sisuturunduse juht

Idea Groupi maikuus läbiviidud uuringu tulemustest selgub, et veerand Eesti 15-64-aastatest internetikasutajatest kuulab vähemalt kord kuus podcaste ja järelkuulatavaid raadiosaateid. Vähemalt kord nädalas teeb seda tuhandest uuringule vastanust 14%.

Küsitluse järgi kuulab enamik neist regulaarselt ühte taskuhäälingu saadet ja kolmandik kahte või kolme. Rahvusvaheliste uuringute tulemuste põhjal järeldub, et mida tuttavamad on inimesed podcastide pakutavate võimalustega, seda rohkem erinevaid saateid ka kuulatakse.

Eestikeelsete saadete hulk tõusuteel

40% Eestis kuulatavatest podcastidest on kodumaist päritolu, selgub nutirakenduse Apple Podcast top 150 saadete nimekirjast. Ootuspäraselt annavad enim tooni suurte meediaorganisatsioonide nagu Eesti Rahvusringhääling või Eesti Meedia raadiosaated. Artikli kirjutamise hetkel “kuulus” kummalegi meediakontsernile topist 12% ehk napilt alla 20 saate, populaarsete saadete seas on „Hallo, Kosmos,“ „Rahva oma kaitse“ ja „Mehed ei nuta“.

Nende saadete puhul on podcast vaid üks ja mitte peamine levikuviis. Edetabelis on ka 15 kodumaist saadet, mis ongi loodud vaid podcastina. Nende hulgas on nii juhtimis-, turundus-, kultuuri- kui ka investeerimisalaseid saateid. Samuti näpuotsaga meelelahutussaateid. Need on raadiosaated ilma raadiota.

Välismaiste podcastide seas on arvestav osakaal muusika- ja jutusaadetel, mis traditsioonilise raadioga üldse kokku ei puutu. Selliste saadete hulk kasvab tõenäoliselt lähitulevikus veelgi, sest kvaliteetsete jutusaadete tootmine on kättesaadavam kui kunagi varem.

Statistika muutub paremaks

Podcastide oluliseks puuduseks on napp statistika kuulatavuse ja kuulaja käitumise kohta. Sisuliselt saab kokku lugeda küll saadete allalaadimisi, kuid kes, kui kaua ja millal kuulab – seda infot on vähe. Sügisel jõuab kasutajateni iOS platvormi versiooniuuendus ning sellega koos ka värskendatud Apple Podcasts rakendus, mille kaudu saavad saatetegijad senisest enam tagasisidet podcastide kuulatavuse kohta.

Nii saab juba sügisel maailmas tõenäoliselt enimkasutatud podcasti rakenduse kaudu teada, kui kaua saateid kuulatakse ja millal kuulaja saate kuulamise lõpetab. Selline info aitab saadet paremini üles ehitada, samuti planeerida näiteks sponsor- või reklaamteateid. Uuenenud rakendusega saavad toimetajad saateid senisest paremini grupeerida. Täna pakutakse sageli esimesena kuulamiseks värskeimat saadet. Kuuldemängude puhul on oluline hakata kuulama kõige esimesest osast. Sügisest saavad autorid ise valida, millises järjekorras episoodid kuulajateni jõuavad.

Brändid kui raadiojaamad

Turundajate ja brändide huvi podcastide vastu on kiiresti kasvamas. Ajal, mil traditsioonilised reklaamikanalid kaotavad efektiivsust, otsitakse uusi võimalusi ja podcastid on huvitavaks alternatiiviks. Raadiosaadete kuulamise harjumus on inimestel juba pea sada aastat. Nüüd saavad aga brändid ise tegutseda raadiojaamana ja teha just selliseid saateid nagu sihtgrupp ootab ja vajab. Maailma üks eesrindlikumaid sisuturundust kasutavaid ettevõtteid General Electric toodab näiteks kahte podcast’i, mida on kahe aasta jooksul alla laetud kokku enam kui kaheksa miljonit korda.

Kui kuulud veerandi hulka, kes regulaarselt podcaste ja järelkuulamist naudib, siis kirjuta artikli kommentaaridesse, milliseid saateid kuulad ja mis sulle podcast’ide juures meeldib.

Kuldar Kullasepp, Idea Groupi sisuturunduse juht

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Saku Õlletehas is looking for a SENIOR BRAND MANAGER

Saku Õlletehase AS

25. september 2017

Bauhof otsib DIGITURUNDAJAT

Bauhof Group AS

02. oktoober 2017

Circle K otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Circle K Eesti AS

27. september 2017