Klientide suured egod on takistuseks Pan-Balti kampaaniatele

Rolands Puhovs
Rolands Puhovs

"Julged brändid on tõeline haruldus. Tavaliselt taandub otsuste tegemine ühele inimesele. Iga uue näo tulekuga turundustiimi väheneb ka riskivalmidus, turundus taandub eesmärkidele ja numbritele," räägib Läti agentuuri Not Perfect | Y&R Riga tegevjuht Rolands Puhovs. Loe intervjuud!

Kuidas on Läti reklaamiturg aasta jooksul muutunud?

Majandus on selgelt kasvuteel. Pisemad kliendid on hakanud rohkem kulutama, Suured brändid näitavad vastupidist trendi: eelarveid aina vähendatakse. Käib pidev strateegiline mäng: samm-sammult kahandatakse eelarveid ja jälgitakse tulemusi.

Väiksemad ettevõtted on kulutamisega alati väga ettevaatlikud olnud. Kuidas on lood loominguliste riskide võtmisega?

Nad on siiani ettevaatlikud. Tulemusele on samas väga kõrged nõudmised. Nad kulutavad oma raskelt teenitud raha ja soovivad loomingulises protsessis kaasa lüüa. Julged brändid on tõeline haruldus. Tavaliselt taandub otsuste tegemine ühele inimesele. Iga uue näo tulekuga turundustiimi väheneb ka riskivalmidus, turundus taandub eesmärkidele ja numbritele.

Telereklaam on olnud alati agentuuridele parim sissetulekuallikas. Kas siin on märgata muutusi?

Telereklaami olulisus langeb. Üha rohkem raha suunatakse digiturundusse. Telereklaame toodame siiani, sest töötame mitme suure telekomi sektori firmaga, kuid üldine trend on kindlasti languses.

Not Perfect omab kahte tugevat agentuuri Riias ja Vilniuses, mis annab hea võimaluse universaalseteks pan-Baltikumi kampaaniateks. Kas ka klientidel on selle vastu huvi?

Kahel turul opereerimine on kahtlemata meie suureks eeliseks. Meil on häid partnereid ka Eestis, kus meil endal agentuuri pole. Oleme pan-Balti kampaaniaid katsetanud, Danone ja Volkswagen tulevad kohe meelde.

Kolmel turul tegutsevad brändid on ülebaltilistest kampaaniatest väga huvitatud, kuid tegelikkuses on selliseid kampaaniad siiski vähe. Kohalikud turundustiimid eelistavad alati kodumaiseid agentuure, sest väidetavalt on kohalikel agentuuridel parem ülevaade kohalikust turust. Minu arvates ei ole see ratsionaalne. Asi taandub alati kohalikele egodele, kes ei ole valmis regionaalse kampaania puhul oma otsustusõigusest loobuma ja tahavad kohapeal kõike kontrollida.

Kas Läti agentuuril oleks Lääne-Euroopast kliente hankida keeruline?

Muidugi on keeruline. Ma ei suuda meenutada ühtegi Läti agentuuri, kellel see õnnestunud oleks. Aga teenuste eksport pole kindlasti utoopiline, eriti meie hüper-ühendatud maailmas.

Töötame hetkel suure Valgevene telekomibrändiga. Igapäevased asjaajamised saavad Skype'i ja kirjavahetuse teel aetud. Paar aastat tagasi oli kliendiks Kasahstani pank. Kasahstan on ajavahe mõttes tunduvalt kaugemal, kuid ka siin ei tekkinud probleeme. Lääne kliente on kõvasti raskem meelitada. Paljude Lääne klientide arvates oleme madala arengutasemega piirkond – nad arvavad, et Baltimaades istutakse siiani, banaan hambus, puu otsas.

Milliste valdkondade kallal peaks agentuurid tööd tegema, et tulevikule julgemalt vastu astuda?

Kõlab küll ebamääraselt, aga kindlasti digi. Kasutame termineid nagu digikampaania ilma, et teaksime, mida see tegelikult tähendab. Ma satun alati segadusse, kui klient tellib meilt digikampaania. Mida ta selle all mõtleb? Hiljem selgub, et vaja on maandumislehte ja paar bännerit.

Suuresti on asi mõtteviisis. Meie loovjuhid on harjunud lugu realiseerima pildis või videos. Veebis on storytelling hoopis midagi muud. Lähenemine on jätkuvalt traditsiooniline. Teoorias oleme kõik eksperdid, aga praktikas....

Millist nõu annaksid klientidele? Millistes valdkondades ennast harida?

Fookusgruppide uuringud on jätkuvalt väga algelisel tasemel. Jutt käib info kogumisest, töötlemisest ja konverteerimisest. Uuringud on tulemuste saavutamiseks väga vajalikud. Kipume tagantjärgi tagasisidet küsima. Tegelikult tuleks küsitlusi läbi viia enne igasugust turundustegevust. Aus tagasiside annab adekvaatse ülevaate brändist ja toodetest. Eriti sooviksin koputada suurte brändide südametunnistusele, kes muutuvad äri kasvades tihtipeale üleolevaks.

Näiteid Not Perfect Riga töödest:

 

30. augustil kogunevad Baltikumi juhtivad turundajad ja agentuurid Telliskivi loomelinnakusse, et anda algavale sügishooajale väärikas avalöök. Tule ka: www.balticbest.eu 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Salonshop Baltic otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Salonshop Baltic AS

30. september 2017

Saku Õlletehas is looking for a SENIOR BRAND MANAGER

Saku Õlletehase AS

25. september 2017