Getty Images soovitab: kujuta ja kõneta erisusi

Meie ajastu keel on visuaalne. Seoses tehnoloogia ja sotsiaalmeedia arengu ning kasvuga tehakse ja jagatakse rohkem fotosid kui kunagi varem. Me oleme loodud uskuma seda, mida näeme.

Piltidega, mida kasutatakse turunduslikel eesmärkidel, kaasneb lisaks ärile ka sotsiaalse vastutuse aspekt. Valges majas naiste võrdse esindatuse eest seisnud Marie Wilsoni suust pärinev kuulus lause  „You can’t be what you can’t see“ („Sa ei saavuta seda, mida sa ei näe“) on siiani aktuaalne.

Cannes Lionsi laval juhtis Getty Images visuaalsete trendide juht Pam Grossman täna vestlusringi, kus osalesid näitleja Lena Waithe (Netflixi „Master of None“), mitmekesisust edendava digitaalse meedia firma Refinery29 rajaja Piera Gelardi ning reklaamfotograafid Campbell Addy ja Braden Summers

Siinkohal lühikokkuvõte räägitust.

Foto- ja videomaailmas mitmekesisuse kujutamine näitab nii eeskuju, inspireerib kui ka tabab sihtrühma, keda see kõnetab.

Piera Gelardi
Piera Gelardi

„67% USA naistest kannab riideid nr 14 või suuremaid. Samas kujutab pluss-suuruses naisi vaid 2% reklaamidest. See on suur võimalus turundajatele,“ ütles Piera Gelardi ja lisas, et aastaks 2044 koosneb suurem osa USAst vähemusgruppidest. Turundus läheb niššidesse.

Ei ole mõtet minna kaasa diversity (tõlk. mitmekesisus) kui trendiga, vaid kanda seda väärtust oma ettevõtte sees, alustades oma tiimi koostamisest. Ainult mitmekesine tiim suudab kõnetada mitmekesist sihtrühma.

Vestlusest jooksis läbi väljend, mille tasub meelde jätta - intersectionality. See tähendab, et inimesed identifitseerivad end läbi mitmete kattuvate aspektide – sugu, rass, sotsiaalne staatus, päritolu, rahvus, seksuaalne orientatsioon, usk, vanus, vaimsed või füüsilised häired või puuded jne.

Lena Waithe
Lena Waithe

Näiteks vestlusringis osalenud näitleja Lena Waithe on tumedanahaline lesbiline naine. Ta pani filmitegijatele ja turundajatele südamele, et selleks, et näiteks tema esindatavat sihtrühma kõnetada, on mõtet tema(sugune) loovtiimi võtta, mitte lihtsalt modellina kasutada. „You don't wanna be the face of something without having a voice,“ (tõlk. „Ma ei taha anda reklaami lihtsalt oma nägu, omamata sõnaõigust reklaami sisu osas“) ütles ta.

Turundus peab hakkama nišše kõnetama ja tegema seda eetiliselt ja siiralt. Vestlusringis osalejad hoiatasid näiteks gaywashingu ehk lihtsalt raha teenimise eesmärgil LGBT sihtrühma toetamise eest (vt ka greenwashing).

Braden Summers, kes on avalikult gei ja Marriotti hotelli kuulsa LGBT community'le suunatud kampaania „Love Travels“ fotograaf, kirjeldas oma kogemusi kampaania pildistamisel. Ta rõhutas siiruse ja ehtsuse olulisust. Näiteks kõik kampaanias pildistatud geipaarid olid päriselus samuti paarid. 

Küsimusele, kas Marriotti kampaania puhul polnud tegu mormoonidest omanike sooviga geide raha endale saada, vastas Summers eitavalt. Marriott soovis tema sõnul siiralt LGBT sihtrühma kõnetada. „Sa ei saa mitte kunagi kõikidele meeldida. Vali siis välja sihtrühmad, keda sa tõesti tahad kõnetada ja tee seda autentselt,“ soovitas ta.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Endover otsib arendusprojektide TURUNDUSJUHTI

Endover KVB OÜ

15. detsember 2017