Moebrändi edus mängib väga suurt rolli Instagram

Moebränd August
Moebränd August

“Kui seda kanalit õigesti ära kasutada, võivad päris mitmed edasimüüjad sind ise üles leida,” ütlevad brändi August turundusega tegelevad Piret Rätsep ja Egle Lätt-Dodge agentuurist Fashionavant. Nimetatud Eesti moebränd on edukalt sisenenud juba üheksale välisturule ning plaanib oma ekspordiplaanidesse ampsata veelgi rohkem riike. Loe, millised on olnud Augusti peamised ekspordi õppetunnid ja kuidas edukalt välisturule siseneda.

Mis riikides praegu August esindatud on?

Hetkel oleme üheksas riigis: Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Hollandis, Saksamaal, Kanadas, Slovakkias ja Dubais. Alates sügisest lisanduvad Itaalia ja Inglismaa ning loodetavasti veel mõned riigid.
 
Millise riigi turule oli kõige keerulisem end murda ja miks?

Üllatavalt on turgudest kõige rohkem väljakutseid pakkunud Rootsi (tegelikult kogu Skandinaavia), kus suunas hetkel töö veel käib. Sealsed poed ei taha väga eristuda, brändide valik on väga sarnane ja turvaline ning riske uute brändidega väga võtta ei taheta. Samuti ollakse väga truud oma disainile ning ka tarbijad eelistavad kohalikke brände.

Eesti turundajad sõidavad novembris Berliini Turunduskonverentsile ideid ammutama. Millised on Augusti kogemused Saksamaa turuga?

Sakslased on väga konkreetsed: su bränd kas sobib nende kliendile või mitte - niisama katsetama naljalt ei hakata. Kui bränd neile meeldib ja nendega ühine keel leida (ka saksa keele oskus tuleb väga kasuks), siis on nad koostööks palju avatumad.

Augustile annab Saksamaa turul eelise brändi jätkusuutlikkus (sustainability), mis on sakslastele väga oluline. August kasutab kollektsioonide valmistamisel orgaanilisi materjale ning kogu tootmine toimub Eestis.

Millest sõltub välisturule mineku edu?

Lisaks kvaliteetsele tootele ja tugevale brändile on vaja järjepidevust ning rahalisi ressursse. Järjepidevust on vaja nii kollektsioonide loomisel ja tootmisel, toote kvaliteedi hoidmisel, messide külastamisel, sisseostjatega suhtlemisel, uute edasimüüjate otsimisel kui ka olemasolevatel turgudel laienemisel.

Kuna moetööstuses teevad sisseostjad enamasti otsuseid suuri messe külastades, ei ole tihti müük vaid ühe riigi keskne, vaid sul on võimalus saada edasimüüjaid üle maailma. Kahjuks on messidel osalemine alustavale brändile väga kulukas: sisseostjad eeldavad brändilt järjepidevat osalemist ning teevad otsuse võib-olla alles pärast mitmendat hooaega, kui on näinud mitut kollektsiooni, veendunud toodete kvaliteedis ning näinud brändi arengut. Mitte keegi ei garanteeri, et edasimüüja, kes ostis sisse ühe hooaja kollektsiooni, teeb seda ka järgmisel.
 
Millised on suurimad õppetunnid Augusti eksportimisel?

Meie kogemus on see, et paljud asjad, mida enne arvasid toimivat või sobivat, ei pea paika. Juhtub ka nii, et ühel hooajal ei ole turg sinu tooteks veel valmis, kuid järgneval hooajal võid saavutada juba paremaid tulemusi.  

Mõned meie soovitused moebrändidele, kes plaanivad ekspordiga alustada:

• Väga suureks positiivseks üllatuseks on osutunud Instagram. Kui seda kanalit õigesti ära kasutada, võivad päris mitmed edasimüüjad sind ise üles leida.
• Varu palju kannatust ning ole ise toote pakkumisel aktiivne ja järjepidev.
• Tegemist on eelkõige äriga – see, kui oled ühel hooajal poes sees, ei tähenda veel seda, et sinu brändi hoitakse seal ka järgmisel hooajal. Proovi omalt poolt aidata turundada erinevaid edasimüüjad, kes sinu tooteid müüvad ning looge koos lisaväärtust.
• Välisturule sisenemine tähendab brändi kasvamist ning töömahu suurenemist - paratamatult üksi kõigega tegeleda ei suuda. Otsi omale appi meeskond, keda usaldad.
• Ainult e-maili teel saadetav kiri kaob internetiavarustesse – proovi leida iskilik kontakt õige inimesega. Sisseostajate kontaktid on moetööstuses üks paremini hoitud saladus.
• Tähtaegadest kinnipidamine nii tootmises kui ka moevaldkonna graafikus püsimisel on äärmiselt tähtis. Kui magad maha sisseostmise perioodi, kaotad reeglina terve hooaja müügi.

Augusti disainer Äli Kargoja
Augusti disainer Äli Kargoja

Äli Kargoja, Augusti disainer:

Kas moeturunduses on Eesti päritolu pigem plussiks või miinuseks?

Pigem ei ole sellel vahet: tänapäeval on üldse raske määratleda, kust bränd täpselt pärit on. Võiks isegi öelda, et moemaailm on nö vana-Euroopa ja USA brändidest üle küllastunud ning Eesti on muutunud pigem eksootiliseks riigiks. Olen häbenemata algusest peale igas võimalikus kohas maininud brändi päritolu.

Fashionavant on Eesti moeagentuur, kes tegeleb hetkel nelja eestimaise moebrändi turunduse ja müügiga nii kodumaal kui välisturgudel. Pireti ja Egle sõnul sai moeagentuur loodud mõttega, et pakkuda disaineritele vabadust tegeleda rohkem loometegevusega ning võtta enda kanda müügi- ja turundustegevused.

Registreeri enne 28. juunit soodushinnaga ja tule koos Eesti turundajate delegatsiooniga novembris Berliini: www.berliiniturunduskonverents.ee

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

3 Step IT otsib TURUNDUSE SPETSIALISTI

3 Step IT OÜ

28. detsember 2017

Mediabrands Digital otsib DIGISTAARI

Mediabrands Digital OÜ

13. detsember 2017

Telia otsib TOETUSTEGEVUSTE JUHTI

Telia Eesti AS

15. detsember 2017