Ära oota automatiseeritud turundusest kiireid tulemusi

Kristjan Raude
Kristjan Raude

“Kui uurida ettevõtete käest, kes on turunduse automatiseerimise omaks võtnud, siis personaalsete sõnumite efekt saabub mitte varem kui aasta pärast,” ütleb WSI Online tegevjuht Kristjan Raude. Andmeturunduse seminaril esinenud Kristjan ja tema kolleeg Maarja Laide rääkisid oma ettekandes, millisel tasemel on turunduse automatiseerimine Eestis ja millele mõelda, kui oma ettevõttega seda rada astuma hakata.

Kristjani sõnul pole Eestis turunduse automatiseerimine väga levinud, kuid neil vähestel, kes seda teevad, läheb väga hästi. Andmed vedelevad igal pool maas ja nende kasutamine, kasvõi pisikesel määral, võib ettevõttele kasu tuua.
 
“Endiselt ei kutsu teenindused mind õigel ajal rehve vahetama, hambaarst ei tuleta meelde iga-aastast kontrolliaega ega spordiklubi ei koputa mu südametunnistusele, et ma pole ammu trennis käinud. Ehkki kõigil neil asutustel on nende toimingute teostamiseks vastav info olemas. Ootan juba seda aega, mil meediaväljaanded näitavad mulle seda infot ja sisu, mida ma ka tegelikult tarbida tahan.”
 
Uuringute järgi ütlevad 70% inimestest, et neil pole probleeme saada müügipakkumisi, kui need tõepoolest teda kõnetavad.
 
Big data on uus must kuld, kuid sellel pole väärtust, kui me ei oska seda kaevandada ega eesmärgipäraselt kasutada. Digiturunduse kiidulaul on siiani olnud see, et kõike annab mõõta, andmetepõhine turundus käib sellega hästi kokku. Mida mõõta ei saa, seal on ka keeruline andmetel põhinevat turundust kasutada.
 
Miks tehakse andmepõhist turundust vähe? See pole ettevõtete esmavajadus.
Juba täitsa palju kasutatakse Google Analyticsit, kuid need on kvantitatiivsed andmed – ettevõtted saaksid rohkem kasu kvalitatiivsetest andmetest.
 
Mida saab automatiseerida? E-posti, sotsiaalmeediat, AdWords’i, FB reklaame, müügikontakte, muuta kodulehe tekst dünaamilisemaks jne.
 
Kuidas turunduse automatiseerimisega algust teha? Kaardista vajadused ja pane paika eesmärgid, et miks seda üldse vaja on. Vali sobiv tarkvara/platvorm – kui vanasti olid ainult kallid lahendused, mida said endale lubada vaid suured rikkad ettevõtted, siis tänapäeval saab ka soodsamalt vajalikud tööriistad kätte. Kui tarkvara olemas, tee vajalikud integratsioonid, hakka andmeid koguma, segmenteeri ja loo esimesed tööahelad.
 
Milliste kuludega arvestada? Kindlasti oma aeg, litsentsitasud ja teenustasu, kui andmetöötluse sisse ostad.
 
Ära oota kiireid tulemusi! Kui uurida ettevõtete käest, kes on turunduse automatiseerimise omaks võtnud, siis personaalsete sõnumite efekt saabub mitte varem kui aasta pärast.
 

Maarja Laide
Maarja Laide

Kristjani kolleeg Maarja Laide, kes on WSI Online Account Director, lisab, et igale ettevõttele ei sobigi turunduse automatiseerimine. See sõltub liiklusest ja tegevusvõimalustest tema kodulehel, ettevõtte sisemistest süsteemidest ja nende valmisolekust andmetöötlus vastu võtta ja kasutada ning turundusosakonna võimekusest.
 
Kõikidele ettevõtetele aga soovituseks see, et kõigepealt korjake oma andmed ühte kohta kokku – veel on liiga palju asutusi, kus info on mööda e-maile ja kettaid laiali või koondunud kuskile Exceli tabelisse, millega ei osata midagi peale hakata. “Kui on plaanis turundust automatiseerida, pidage nõu, kas ja kuidas seda kõige mõistlikum teha oleks.”
 
Kristjan Raude on digiturunduse innovaator. Tema lemmikteemadeks on turunduse trendid, turunduse automatiseerimine ning persoonibränd. Kristjan on nõutud esineja mitmetel rahvusvahelistel konverentsidel. Hiljuti alustas uue turundussaate IMPACT 80/20 eestvedamist kui saatejuhina. Igapäevaselt juhib ta digiagentuuri WSI Online, kelle eesmärk on olla ambitsioonikate ettevõtete strateegiline turunduspartner digimaailmas. Lisaks eelnevale on Kristjan spordifanatt ja usub elukestvasse õppesse. Rohkem infot leiab tema LinkedIn-i profiililt.
 
Maarja Laide igapäevatööks WSI Online’is on juhtida account tiimi tööd ning arendada agentuuri teenuseid. Ta usub, et turunduse automatiseerimise võimalusi on ettevõtete poolt liiga vähe kasutatud ning seda peaks oluliselt rohkem tegema. Seega on Maarja oma südameasjaks võtnud agentuuris selle valdkonna arendamise ja eestvedamise. Tänaseks on tal tulemuste parandamise kogemus, kasutades turunduse automatiseerimist, juba mitme eduka Eesti ettevõttega.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Creatum otsib PROJEKTIJUHTI

CREATUM OÜ

27. august 2017

Äripäev otsib VEEBIDISAINERIT

Äripäev AS

24. august 2017

SYNLAB Eesti otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

SYNLAB Eesti OÜ

10. september 2017