Andrus Purde: Pipedrive’i salarelvaks on rahvusvaheline tiim

Andrus Purde
Andrus Purde

„Meil oleks võimatu olla edukas globaalselt turundav tiim, kui oleksime ainult eestlased, eestimaalased ja kohaliku töökogemusega,“ räägib Pipedrive’i turundusjuht Andrus Purde, kelle tiimis on lisaks kümnekonnale eestlasele lõuna-aafriklane, itaallane, nii Eestis kui Venemaal sündinud venelasi, üks Taiwani päritolu ameeriklane ja üks Itaalia taustaga ameeriklane.

Kuidas Pipedrive alguse sai?

Kaks müügijuhti, meie asutajad Timo Rein ja Urmas Purde, mõistsid 2010. aastal, et CRM maailm on täis tarkvara, mis on loodud ülemuste huvides, arvestamata reaalselt müügiga tegelevate inimeste vajadusi. Enamik müügiinimeste tööriistu oli loodud juhtidele raportite tegemiseks ega aidanud lõppkasutajat. Meie eesmärgiks on aidata müügiinimestel hallata keerukaid müügiprotsesse ja keskenduda tegevustele, mis viivad tehinguid edasi.

Kuhu nüüdseks jõudnud olete?

Mõni kuu tagasi täitus meil 50 000 maksva kliendi piir, seejuures on kliente ühtlaselt üle maailma: kolmandik USAs, kolmandik Euroopas ja kolmandik mujal maailmas. Näiteks meie turg nr 2 on Brasiilia.

Meie salarelvaks on ilmselt tiim: ettevõtte neljas kontoris New Yorgis, Lissabonis, Tallinnas ja Tartus töötab üle 250 töötaja rohkem kui 20 eri rahvusest ja hetkel käivitame Londoni kontorit.

Kui kiiresti kasvanud olete?

Inc. Magazine’i andmetel olime meie viimaste aastate kasvu põhjal USA kasvukiiruselt 14. tarkvaraettevõte.

Kuidas kasvada iga aastaga 100% nagu teie?

Kõigepealt on vaja head toodet ja firmakultuuri. Meie oma 20-liikmelise turundustiimiga oleme kasvule vaid hoogu juurde andnud.

Kui aga konkreetsemalt  turundusest rääkida, siis on hästi töötanud pidev õppimine ja eksperimenteerimine ning teadlikud valikud, mis kanaleid ja taktikaid kasutada ja mida mitte.

Oleme päris häid tulemusi saanud näiteks sisuturunduse, n-ö engineering as marketingiga (meil on tarkvaraarendustiim, mis tegeleb turundusele oluliste projektidega), dünaamiliste emaili-kampaaniatega ja veebilehe optimeerimisega. Siin on üks hiljutine postitus, kus meie turunduse õppetunnid veidi pikemalt lahti olen kirjutanud.

Millised on laienemisplaanid?

Väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete müügitarkvara turu suuruseks maailmas hinnatakse rohkem kui 10 miljardit dollarit aastas. Et haarata sellest kas või üks protsent, tuleb Pipedrive’il veel mitu aastat tööd teha. Meil on potentsiaali kasvada veel kümnetes kordades.

Tahame toote osas olla fokusseeritud, aga laieneda geograafiliselt.

Laienesime selle aasta alguses Lissaboni, kuna Portugalist on lihtsam leida suuremat hulka spetsiifilise tehnilise taustaga inimesi – umbes pooled Lissaboni kontori töötajatest saavad olema arendajad. Lisaks on Pipedrive'i üks tähtsamaid turge Brasiilia ning sellest tulenevalt on meil vaja leida klienditoe töötajaid, kes valdavad portugali keelt. Plaan on kasvada 2017. aasta lõpuks 50 inimese võrra ja 2018. aasta lõpuks 100 inimeseni. Veel oleme käivitamas kontorit Londonis, kuhu palkame eelkõige just turunduse, loovtöö- ja kommunikatsioonikompetentsiga inimesi, kellega koos töötamisest loodame palju õppida.

Mille poolest on Pipedrive’i turundustiim eriline?

Kohe paistab välja see, et tegemist on väga rahvusvahelise seltskonnaga: lisaks kümnekonnale eestlasele on tiimis lõuna-aafriklane, itaallane, nii Eestis kui Venemaal sündinud venelasi, üks Taiwani päritolu ameeriklane ja üks Itaalia taustaga ameeriklane.

Töökogemust oleme kambapeale omandanud Skype’is, Amazonis, USAs ülikiirelt kasvavas palgatarkvarafirmas Gusto, Booking.com’is, Delivery Hero’s. Meil oleks võimatu olla edukas globaalselt turundav tiim, kui me oleksime ainult eestlased, eestimaalased ja kohaliku töökogemusega.

Ilmselt oleme ka rohkem analüütika- ja andmetepõhised kui keskmine turundustiim. Ja võibolla ka see, et kasutame palju tarkvaraarendustiimidele omaseid tööriistu nagu sprindid, ICE-prioritiseerimine ja regulaarsed retrospektiivid.

Kust te turundusinimesi värbate? Millise haridusega nad on? Millise palgaga?

Geograafiliselt värbame kust iganes me spetsialiste leiame, sest kohapeal pole paljusid spetsiifilisi oskusi võtta. Tekstikirjutaja leidsime Lõuna-Aafrikast, emailispetsialisti ja ühe kasvuprojektide juhi Saksamaalt.

Haridustaset ei ole ma ausalt öeldes kunagi vaadanud. Oluline on, mida inimene on varem reaalselt ära teinud ning ka hoiakud ja väärtused. Ja usun, et pakume meie igas kontoris väga konkurentsivõimelist palka koos üle keskmise väljavaatega kiiresti õppida ja Suuri Asju korda saata.

Miks nimetatakse startupides turundust growth hackinguks?

See on tegelikult sama asi, rebränditud turundus. Kuigi growth ehk kasv on tootega rohkem seotud kui turundus tavaliselt on. Growth hacking on viis, kuidas turundajad turundavad turundust.  

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Creatum otsib PROJEKTIJUHTI

CREATUM OÜ

27. august 2017

SYNLAB Eesti otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

SYNLAB Eesti OÜ

10. september 2017

Äripäev otsib VEEBIDISAINERIT

Äripäev AS

24. august 2017