Reisikirjad Soomest 11: Helsingi uus logo

Soomlasi üllatas hiljuti Helsingi linna vapi uuendamise uudis, mis, nagu ikka, sai sotsiaalmeedias kõvasti tähelepanu. Loomulikult oli nii neid, kes hoogsalt ideed nüpeldasid kui ka neid, kes uut lahendust kiitsid.

Uue märgi kujundas Helsingis tegutsev disainibüroo Werklig ja see on tuletatud Helsingi linna vapist. Uut logo võib kasutada 14 erinevas värvikombinatsioonis ja need uudsed värvilahendused ongi enam kõneainet pakkunud. Kas sellise identiteediga saavutatakse läbivus ja äratuntavus, kui kasutusel on nii palju erinevaid variatsioone?

Uue identiteedi keskmes on tekst ehk linna nimi, mis on minimalistlik ja lihtsasti loetav. See on ka disainerite seletus, miks vana vapp enam kaasaegsesse turundusvoogu ei sobinud – linna vapil puudus sõna “Helsinki”. Vana vappi plaanitakse edaspidi kasutada pidulikel puhkudel.

Kas linnal peab olema üks graafiline identiteet või on OK, et märke on palju ja erinevaid?

Katse huvides käisin läbi erinevad Helsingi linna veebikanalid, et vaadata kuidas on lood märgi kasutamise läbivusega. Kui külastada visithelsinki.fi/en lehte, siis sealne identiteet ei ole seotud ei vapi ega uue logoga, vaid hoopis millegi kolmandaga. Ka visitfinland.com/helsinki Helsingi alamlehel pole ei Helsingi vappi ega uut logo. Ja leht on kujunduslikult hoopis teise näoga kui visithelsinki.fi. Helsingi linna kodulehe nurgal on Helsingi vapp ja leidsin ka viite uuele identiteedile hel.fi/helsinki/en. Ja siis on veel myhelsinki.fi, mida Soome noor staar Saara Aalto läbi X Factor UK saate finaali läbi laiemale publikule tutvustas.

Järeldus - läbivuse ja järjepidevusega on veel probleeme. Loodan muidugi, et Helsingi brändiuuendus teenib ka seda eesmärki, et Helsingil oleks lõpuks üks läbiv graafiline joon kõigis Helsingi infokanalites. Jälgin huviga arenguid.

Aga nüüd kodumaile. Kas keegi lugejatest mäletab, milline on Tallinna logo? Aga vapp? Kui vaadata visittallinn.ee/eng ja tallinn.ee  veebilehti, on need erinevate logodega. Miks? Tallinn uues Eesti brändikastmes on olemas siin: visitestonia.com/en/where-to-go/tallinn. Päris hektiline pilt tuleb kokku. Mitu logo võib ühel „heal lapsel“ (brändil) olla?

Allikad: 

Helsinki rajoittaa perinteisen vaakunan käyttöä, tilalle bränditoimiston suunnittelema väritunnus – ”Näyttää Elloksen vuoden 1987 syyskatalogilta”

Helsingin ilmeuudistus sai somekansan hämmentymään: "Värit ovat aina subjektiivinen aihe"

Reisikirja autor Georgi Viies lahkus eelmisel suvel Eestist ja kolis kolmeks aastaks perega Helsingisse elama. Georgi on töötanud Eestis nii Mainori, Solaris Keskuse, TV3 kui G4S-i turundusjuhina. Samuti tegeleb Georgi lasteraamatute kirjutamisega.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

TV3 otsib B2B PROJEKTIJUHTI

TV3 AS

01. juuli 2017

RMK otsib KOMMUNIKATSIOONISPETSIALISTI

Riigimetsa Majandamise Keskus

17. juuli 2017

Tele2 otsib ERILAHENDUSTE PROJEKTIJUHTI

TALENTOR ESTONIA / In Re OÜ

30. juuni 2017