Turismisektori turundushitid

Mitmed riigid on võtnud turistide meelitamiseks jalad kõhu alt välja ja proovivad klassikaliste reklaamikampaaniate asemel innovaatilisi lahendusi, millest saadav kasu tundub olevat rohkem ideel endal kui reaalsetel tulemustel. Teistmoodi turunduslahendus saab alati tähelepanu. Vaatame, millega on hakkama saanud Rootsi ja Peruu turismigurud ning milliste plaanidega on Eestil kavas turiste meelitada.

Rootsi pani end riigina Airbnb lehele üles
 
Rootsi Turismiamet on taaskord saanud hakkama tähelepanuväärse teoga – kui alles hiljuti turundasid nad riiki “Swedish number” kampaaniaga, siis nüüd on nad pannud terve riigi Airbnb platvormile üles. Sealt võib leida erinevaid paiku koos apetiitsete kirjeldustega, mis kutsuvad turiste Rootsit külastama.
 
Rootslased on juba aastaid suutnud oma riiki turundades mõelda raamidest välja: aastaid tagasi andsid nad oma Twitteri konto mõneks ajaks rahva kasutusse. Ehkki seda on nüüd teinud ka EAS, on rootslased sellised uudsed ideed siiski esimesena käiku lasknud.
 
Airbnb-kampaania on suunatud eelkõige USA turule. Idee ise põhineb lihtsal teadmisel, mille järgi on igal inimesel õigus Rootsi looduses vabalt ringi rännata ja loodust nautida. Iseenesest ju väga tavapärane, aga turunduskommunikatsioonis omandab selline trafaretne info täitsa asjaliku sisu, eriti nende riikide kodanike jaoks, kus selline vabadus on pigem luksus.  
 


 
Peruu pani reisikohvrid enda eest rääkima
 
Riigi Turismiministeerium ei investeerinud sellel hooajal reklaamplakatitesse, vaid lasi toota Peruu vaatamisväärsuste piltidega reisikohvreid, mis anti inimestele, kes tihedalt reisivad (teadlased, sportlased, ametnikud vms).
 
Kohvrid osutusid populaarseks ja nüüd on igal inimesel võimalus üks selline liikuv turismimagnet endale soetada. Loomulikult pole hetkel teada, kui palju neid isendeid niigi kirjus maailmas märgatakse, kuid nii nagu Rootsi kampaania puhul, mängib ka siin suuremat rolli idee ise: kohvrikampaaniast räägitakse üle maailma, nii sotsiaal- kui ka tavameedias.
 


 
Millised plaanid on EASil turistide meelitamiseks?

EASi Turismiturunduse valdkonnajuht Ott Sarapuu lisab, et EAS on Rootsi näitega kursis ja huviga tutvuti ka Peruu kampaaniaga. “Häid näiteid turundusest tuleb praktiliselt iga kuu, sest turismivaldkond kasvab maailmas tervikuna ning eks igaüks soovib sellest osa saada,” ütleb Sarapuu.
 
“Huvitav on see, et mitmete riikide turundus on lihtsalt tähelepanu püüdmine tihkes meediaruumis - selgeid call to actioneid on vähe. Ka Peruu puhul on see väga nutikas pinna kasutamine, kuid kui näen sellist kohvrit näiteks Amsterdami lennujaamas, siis mis edasi? Pigem mõtlen nii, et oi kui lahe kohver, kust sellise pildiga kohvrit saab.”
 
“Oleme püüdnud oma kampaaniatesse ehitada natuke rohkem ka järgmist sammu, mida klient peaks tegema, ning ei mõõda oma tulemusi pelgalt meediatähelepanu või videode vaatamistega. Meie jaoks on samavõrra oluline see, kas ta jõuab visitestonia.com saidile ning kas ta teeb seal seda, mida oleme sihiks seadnud.”
 
EASi Turismiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso lisab, et viimaste aastate edukamaid kampaaniaid oli koostöös Tallinkiga - Rootsi turul tehtud Epic Estonia, mis jõudis sotsiaalmeedias 32% ning reklaamide kaudu 37% Rootsi elanikeni.
 


 
“Seejärel tegime loodusturismi kampaania, kus influencerina kasutasime lauljat Kerli, kes ka ise oli koostööst väga huvitatud, sest tunneb Eesti loodusega erilist sidet.”
 

 
Tarmo sõnul ületas selle sõnumi reach 250 miljoni leibkonna ning engagement oli 1 miljon. “Sama kampaania raames lõime Britt Samosoni illustratsioonidele loodud mütoloogiliste tegelaste testi, mida on tänaseks lahendanud üle 143 000 inimese enam kui 152 riigis.”
 

“Kerli erinevaid videosid on näinud 12,5 miljonit inimest, engagement’iga 1 miljon. Peruu 1,6 miljoni ja 16000 jagamisega võrreldes oleme ju päris tublid olnud,” muigab Mutso.
 
“Ka sel aastal plaanime kasutada uudseid turundusmeetmeid ja -kanaleid, kuid hetkel on need lahendused alles valmimisel - ei taha pikemalt rääkida enne kui munad on munetud."

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

TV3 otsib B2B PROJEKTIJUHTI

TV3 AS

01. juuli 2017

RMK otsib KOMMUNIKATSIOONISPETSIALISTI

Riigimetsa Majandamise Keskus

17. juuli 2017