Täna stardib Eesti esimene turundussaade IMPACT 80/20

Statistikaameti andmetel on Eestis 120 000 ettevõtet, neist 94 protsenti mikroettevõtted. “Väiksuse tõttu pole neist enamikel väljapaistvaid turundusalaseid teadmisi. See saade on ühiskondlikult vajalik algatus Eesti ärikogukonna teadlikkuse tõstmiseks,” ütles WSI tegevjuht Kristjan Raude.

Eesti esimese audiovisuaalse turundussaate taga on digiagentuur WSI ja produktsioonifirma Propapanda Productions. Saate eesmärk on pakkuda inspiratsiooni ettevõtjatele ja turundusinimestele. Tegijad selgitasid, miks saatesarjaga alustati. “Turundus- ja kommunikatsioonitegevused on otseses seoses Eesti ettevõtete lisandväärtuse kasvuga. Lisandväärtust saab kasvatada mahtudelt, mis võimaldab tootmist efektiivsemaks muuta ning mahte kasvatab turundus, kommunikatsioon ja müük. Hiljuti avaldas Taavi Kotka muret Eesti idufirmade turundusoskuste osas – see probleem on tegelikult märksa laiem,” ütles Raude. 

Tema sõnul saab Eesti ettevõtete ekspordimahte tõsta vaid suurepärane turundustegevus. “Tänapäeval on oma tooteid ja teenuseid lihtsam eksportida kui kunagi varem. Miks seda rohkem ära ei kasutata?” küsib Raude. 

Ta lisas, et kuna Eesti erasektor koosneb suuresti mikroettevõtetest, siis pole neil sageli võimalust osta asjakohaseid teenuseid või pelgavad nad turundusvaldkonda lähemalt tundma õppida seostades seda suurte kulutustega. Samas ei eelda turunduslike eesmärkide saavutamine niivõrd raha kui teadlikku tegevust. “Saate nimi on inspireeritud Itaalia majandusteadlase Vilfredo Pareto reeglist: 80 protsenti eesmärgist saavutatakse 20 protsendise pingutusega. Heaks näiteks on avasaade – restoranidel pole mõtet tavareklaamile raisata. Tulemuse saab mujalt,” ütles Raude.

Rahvusvaheline edu läbi positiivse tunde

Avasaates räägib kolme erineva restorani kaasomanik Rain Tunger sellest, miks on Rataskaevu 16 Eesti hinnatuimaks restoraniks. “2013. aastal alustades polnud meil vahendeid reklaamiks. Valisime teadlikult strateegia, et meie peamiseks brändisaadikuks on teenindaja. Kliendile jääb meelde tunne, millega ta restoranist lahkub,” rääkis ta. Strateegia on päädinud sellega, et restoran on saanud Tripadvisor’i kasutajatelt rohkem kui 4000 korda tagasisidet, hoides liidripositsiooni kõikide Eesti restoranide seas. Seega pole mahud kvaliteetset teenindust negatiivselt mõjutanud. 

Tungeri sõnul saab jätkusuutlikuse ja sõltumatuse väikesel koduturul saavutada vaid ekspordivõimeline ettevõte. “See kehtib ka teenindusvaldkonnas. Tänaseks on suurusjärgus 70 protsenti meie klientidest välismaalased. Samas, restoraniäris oleme rahvusvahelistele klientidele atraktiivsed vaid siis, kui kohalikud meid armastavad. Turist sööb seal, kus sööb teadlik kohalik ehk ekspordivõimekus tugineb kohalike südamete vallutamisele – see on meie võti,” rääkis Tunger.

Saade on kättesaadav veebis

Propapanda Productions’i tegevjuht Rolf Metsa rääkis, et saade on suunatud veebikanalisse Youtube, kuna internetivideote vaatamine on selgelt kasvav trend. “Tänase seisuga moodustab eratarbija internetikasutuse ajast 70 protsenti videote vaatamine. Prognooside kohaselt tõuseb antud näitaja 2020. aastaks üle 80 protsendi,” rääkis ta.

Saate põhisihtgrupiks on Eesti ettevõtete juhid ja turundushuvilised. “Praktikutelt õppimise võimalused on piiratud. Agentuuris töötav spetsialist saab õppida kolleegilt, kuid see privileeg on väga vähestel. Samamoodi pole enamikel ettevõtjatel luksust nõustamisteenustele kulutada,” rääkis Metsa.

Hetkel on võetud üles üle kümne episoodi. Järgmiste saatekülaliste hulka kuuluvad sellised rahvusvahelise läbilöögi saavutanud eksperdid nagu TransferWise’i klienditeenindusjuht Jorma Laiapea või Google’i Kanada riistvara turundusjuht Jan Gemrich. Uus saade laetakse veebikeskkonda impact8020.com iga kahe nädala tagant. Avasaade on vaadatav siit: www.impact8020.com.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused