Ekspert soovitab: Kuidas leida sponsoreid

Kristjan Seema
Kristjan Seema

Suurettevõtted saavad aastas sadu koostööpakkumisi ja sponsorlustaotlusi. Mida tähendab ettevõtte jaoks sponsorlus? Kuidas ettevõtted langetavad otsuse olla sponsor või mitte? Miks on nii, et mõned projektid leiavad toetaja, aga suur osa mitte? Nendele küsimustele vastab Tele2 kauaaegne müügi- ja turundusdirektor Kristjan Seema.

Seema sõnul on sponsorluse kui turunduse tööriista idee väga lihtne – eesmärk on kanda toetatava ettevõtmise, organisatsiooni või üksikisiku positiivne kuvand ja head emotsioonid üle sponsori brändile.

„Eesti jalgpallikoondise mänge jälgib pea 100 000 inimest, kes elavad kirglikult mängule kaasa ja tunnevad end osana Eesti jalgpallist. Need tulihingelised jalgpallisõbrad hindavad kõrgelt ettevõtteid, kes jalgpalli arengusse panustavad,“ tõi Seema näite.

Hea võimalus uuele brändile

Seema hinnangul oleks ideaalne, kui toetatav üritus on seotud ka ettevõtte tegevusalaga, nii võiksid spordiüritusi toetada pigem spordiriiete ja -jalatsite tootjad. „See annab lisaks positiivse kuvandi edastamisele võimaluse ka eksponeerida ja müüa tooteid. Loomulikult peavad brändid ise väga palju panustama, et oma toetust kaasaelajatele nähtavaks teha,“ selgitas ta.

Tema sõnul sobib sponsorlus turundusmeetmena hästi, kui ettevõtte bränd ei ole veel tuntud või kui brändi on uuendatud. „Uue brändi seisukohalt on oluline toetada ettevõtmisi, mis saavad laiaulatuslikku kajastust,“ lisas Seema ja tõi näiteks Red Bulli, kes on osavalt oma turunduskommunikatsiooni sidunud silmapaistvate ürituste sponsorlusega.

Sajad taotlused

Seema sõnul laekub Tele2-le pidevalt sponsortaotlusi väga erinevatest valdkondadest. „Kõige rohkem küsitakse toetust kultuuriürituste, kontsertide ja festivalide korraldamiseks. Üsna palju küsitakse abi ka spordiürituste jaoks. Vähem kohtab taotlusi üksikisikutelt, kes tavaliselt soovivad toetust välismaal õppimiseks või spordi tegemiseks,“ kirjeldas Seema, kelle sõnul on Tele2-l pikaajalised partnerid olemas ning uusi praegu juurde ei otsita.

„Suurtel ettevõtetel on kindlasti olemas pikaajaline visioon. Nad teavad, millisena nad oma brändi näha soovivad ja milline koostöö aitab brändi soovitud suunas edasi arendada. Osadel ettevõtetel võivad sündida otsused ka jooksvalt sõltuvalt eelarve võimalustest ja projektide sobivusest,“ ütles Seema.

Ooper ja jalgpall

Tele2 on Seema sõnul julge, kiiresti tegutsev, aktiivne, rõõmsameelne ja lõbus. „Varem on ettevõte toetanud mitmesuguseid alasid, aga nüüdseks on jõutud sobilike variantideni: spordivaldkonnast toetame Eesti Jalgpalli Liitu ja FC Florat ning kultuurivaldkonnast Rahvusooper Estoniat,“ rääkis Seema ja lisas, et tänavu tõi pikaajaline kultuuri ja spordi toetus Tele2-le kultuurisõbra tiitli.

Tele2 juht Argo Virkebau ja Eesti koondise jalgpallur Joel Lindpere
Tele2 juht Argo Virkebau ja Eesti koondise jalgpallur Joel Lindpere


„Praegu on Eestis sponsoreid leida keeruline. Rahvusvaheliste ettevõtete brändid on väga hästi tuntud – neil ei ole vaja lihtsalt logo näidata,” märkis Seema ja lisas, et oluline on pikka aega kestev sisuline koostöö, perspektiivis viis kuni kümme aastat.

Soovitused sponsorluse küsijatele

  1. Mõtle läbi, kes on sinu ürituse või ettevõtmise sihtrühm. Millist kogemust sa soovid neile pakkuda ning millised on sinu ürituse arenguvõimalused.
  2. Leia brändid, kellel on sinu ettevõtmisega sarnane sihtrühm, väärtused ja kelle igapäevane äritegevus seostub sinu üritusega.
  3. Koosta lühike ja lööv tutvustus oma ettevõtmisest, lisa kindlasti pilte või videomaterjali.
  4. Tee konkreetne pakkumine ühele brändile. Too pakkumises välja, millised väärtused ja emotsioonid sellest ettevõtmisest brändile üle kanduksid, kuidas on seotud sihtrühmad, milline on seos brändi tegevusalaga, millised promotsiooni- ja müügivõimalused tekivad. Mõtle, kas on ka võimalusi, kuidas bränd saaks ettevõtmise toetamise tulemuslikkust hinnata.
  5. Kui oled pakkumise teele pannud, siis helista kindlasti paari päeva pärast üle ning kui sind on kutsutud kohtumisele, siis katsu sinna jõuda. Kuula hoolega, ole paindlik ja avatud.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Hansapost otsib PROJEKTIJUHTI

Hansapost OÜ

30. juuni 2017

TV3 otsib B2B PROJEKTIJUHTI

TV3 AS

01. juuli 2017