Turundus­automaatika on omaette kultuur, mitte eraldiseisev ühekordne projekt

Philip Storey
Philip Storey

Turundusautomaatikaga alustamine, sellega harjumine ja selle omaksvõtmine võtab kindlasti aega, aga see tasub ära. „Mõned mu klientidest teenivad 50% oma tuludest just automatiseeritud lahenduste ja kampaaniate kaudu, räägib 14. juunil Tallinnas toimuva seminari “Turundus ja numbrid” peaesineja Philip Storey. Loe intervjuud!

Kuidas Sa ise defineeriksid turundusautomaatika mõistet? See kõlab paljudele väga keeruliselt ja kallilt. 

Turundusautomaatika moodustavad need paljud tegevused, mida sa turundajana niikuinii igapäevaselt teed, kuid mis käsitsi tehes ei tasu ära või on muutunud liiga keeruliseks – näiteks klientide segmenteerimine või emailide saatmine. Selliste tegevuste automatiseerimine läbi ükskõik millise turunduskanali ongi turundusautomaatika.

Põhjus, miks paljud organisatsioonid peavad seda mõistet pisut hirmuäratavaks, keerukaks ja kalliks, peitub ilmselt selles, et minevikus olidki need lahendused üsna kulukad ja keerulised. Aga tänapäeval pole see enam nii. Lihtsamat turundusautomaatikat on tänapäeval väga kerge üles seada ja oma kanalitesse integreerida.

Üks nõuanne, mis ma veel ettevõtetele annaksin, on see, et ärge võtke koheselt seda asja liiga suurelt ette. Alustage väikeste sammudega ja hoidke avatud meelt. Võtke seda kui eksperimenti ja olge paindlikud. Tehke esimene samm ja vaadake, mis juhtub ja kuhu see teid viib. Ning ärge kohe esimese tagasilöögi peale alla andke.

Kui proovite kohe alguses automatiseerida kõike ja kiiresti, siis on lihtne selles ebaõnnestuda ja tekibki tunne, et see on liiga kallis ja keeruline ega tasu ära. Kui teed alguses väikese sammu ja näed sellel häid tulemusi, siis tahad loomulikult seda edasi katsetada ja arendada.

Paljudele tundub, et andme- ja turundusautomaatika on mõeldud vaid suurtele ettevõtetele, kel on piisavalt vahendeid kallite IT- ja CRM-süsteemide loomiseks ning ka piisavalt töötajaid nendega tegelemiseks. Aga mida öelda väiksematele ja keskmise suurusega ettevõtetele, kes pole andmete ja automaatikaga kuigi kogenud, kuid tunnevad valdkonna vastu huvi?

Esmalt on oluline mõista, et andme- ja turundusautomaatika pole ainult üks projekt või ühekordne tegevus, vaid see on terve omaette kultuur, mis tuleb täielikult integreerida kogu ettevõtte tegevusse. See, kui turundusautomaatikasse suhtutakse kui eraldiseisvasse projekti, mille hiljem saab vajalike tegevuste nimekirjast maha tõmmata, on enamasti ka põhjuseks, miks väiksemad või keskmise suurusega ettevõtted selles ebaõnnestuvad.

Näiteks peaks igal mistahes suurusega ettevõttel olema oma CRM-süsteem, mis koondab klientidega seotud andmed. Tänapäeval pole ka ühtegi eriti head vabandust, miks seda mitte omada, kuna saadaval on palju tasuta lahendusi, mis töötavad väga hästi ja mida on lihtne kasutada. Juba väikesest lihtsast lahendusest võib ettevõttele palju kasu tulla ja süsteemi integreerimisele kulunud vaev saab kuhjaga tasutud. Millegipärast aga leiavad väiksemad organisatsioonid sageli, et see pole vaeva väärt, või kui nad proovivadki, siis loobuvad sellest peagi kergelt, kuna sellesse suhtutigi kui ühekordsesse katsetusse.

Ma tean enda ja pea kõigi oma klientide kogemusest, et automatiseeritud turundus on väga efektiivne. Mõned mu klientidest teenivad 50% oma tuludest just automatiseeritud lahenduste ja kampaaniate kaudu.

Ja siinkohal pole oluline ettevõtte suurus – ka väikestel firmadel on tänapäeval võimalik väga edukalt automaatikat rakendada. Täna on turul saadaval väga palju häid tööriistu, mis võimaldavad organisatsioonidel väikese vaevaga oma turundustegevusi automatiseerida. Oluline on aga integreerida sellesse kõik oma kanalid ja platvormid. Ning loomulikult algab kõik andmetest – sul on vaja piisavalt andmeid nii potentsiaalsete kui olemasolevate klientide kohta, et sa oskaks hiljem neid segmenteerida ning teha retargeting-kampaaniaid vastavalt nende ostukäitumisele, huvidele, klienditeekonna etapile jne.

Turundusautomaatikaga alustamine, sellega harjumine ja selle omaksvõtmine võtab kindlasti aega, aga rasketel hetkedel tasub silmas pidada potentsiaalset kasu, mida see tegevus su ärile kaasa võib tuua.

Palun jaga veel mõningaid praktilisi nõuandeid ettevõtetele, kes tahavad turundusautomaatikaga alustada? Millised võiksid olla esimesed sammud sel teel?

Ma tuleks jällegi tagasi selle väite juurde, et turundusautomaatika on omaette kultuur, mitte eraldiseisev ühekordne projekt. Sellepärast on kõige olulisem kohe algusest peale see turunduse automatiseerimise kontseptsioon kogu ettevõttele ja igale töötajale nö maha müüa. Samuti on tähtis mõista, kuidas see lisab väärtust sinu potentsiaalsetele ja olemasolevatele klientidele.

Enamik ettevõtteid soovib alustada turunduse automatiseerimisega, et teenida rohkem raha. Ja neil on ka õigus – loomulikult on iga ettevõtte esimeseks eesmärgiks võimalikult suurt tulu teenida.

Aga automatiseerimise tegelik edu saladus seisneb selles, et esimeses järjekorras tuleb mõelda oma klientidele. Kus ja kuidas on võimalik neile kõige suuremat väärtust pakkuda? Ja kui sa need touchpointid suudad automatiseerida, siis on ka ROI märkimisväärne.

Muidugi ära unusta ka automatiseeritud kampaaniatele inimlikkust lisamast. Ka automatiseeritud email või postitus peab olema sama lahe ja inimlik, nagu oleks sinu suhtlus siis, kui kohtuksid selle inimesega näost-näkku.


Philip Storey on Londonis asuva digiturundusagentuuri Enchant asutaja ja tegevjuht. Oma töös on ta keskendunud sellele, kuidas siduda maksimaalse äritulemuse saavutamiseks omavahel kokku andmed, tehnoloogia, strateegia ja loovus. Turunduse automatiseerimine, CRM, sotsiaalmeedia ja emailiturundus on Philipi tähelepanu fookuses olnud juba viimased 15 aastat. Ta on aidanud luua turundusstrateegiaid enam kui 250 ettevõttele ning võitnud oma töö eest ka kümneid turundusauhindu.

14. juunil esineb Philip Storey Tallinnas Blissis toimuval seminaril "Turundus ja numbrid" ettekandega "Kuidas andmetele tugineva turunduse abil oma äri kasvatada". Tule osalema! Tutvu kavaga SIIN.

Intervjueerisid Maarja Laasu ja Hando Sinisalu, Best Marketing International

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SYNLAB Eesti OÜ otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

SYNLAB Eesti OÜ

03. september 2017

Creatum otsib PROJEKTIJUHTI

CREATUM OÜ

27. august 2017

Äripäev otsib VEEBIDISAINERIT

Äripäev AS

24. august 2017