Mihkel Raud: hea sisuturundustekst paneb kohe alguses lugejale nuiaga pähe

Mihkel Raud
Mihkel Raud

Sisuturundusseminaril esinenud Mihkel Raud jagas praktilisi näpunäiteid, kuidas kirjutada kaasahaaravat teksti. Ehkki tema kirjutamise retsept on nüüd avalikult kättesaadav, jäi Mihkli suust kõlama mõte, et hea sulesepa saladus peitub eelkõige ikkagi pidevas harjutamises.

Vahemärkusena olgu öeldud, et Mihkel Raud ei kasuta ettekandeid tehes slaide, sest siis on kõik pilgud talle suunatud. Veidi edevana kõlav seletus on vägagi põhjendatud – tema mõtteid oli lihtsam jälgia, sest ei pidanud oma ajutegevust pendeldama esineja ja slaidi vahel, sisu jõudis kuulajale selgelt kohale ja eristumine teistest esinejatest oli värskendav vaheldus.
 
Loomulikult oli esinemise vormilisele küljele tähtis ka selle sisu: kuidas ikkagi kirjutada huvitavat ja kaasahaaravat teksti?
 
Mihkel toonitab, et vaatamata sellele, kas lugu on päris või väljamõeldud, peab see mõjuma veenvalt ja olema emotsionaalne. Emotsioon ei pea olema alati hea, ka kurvad lood levivad hästi – ärritajaid pole vaja karta.
 
Kuidas saada heaks kirjutajaks? Loomulikult harjutamise teel. Mihkel kirjutab ise iga päev. See on nagu sport: tahad olla hea, tuleb trenni teha.
 
Mihkel Raua kirjutamise plaan:
 
· Lugu peab olema originaalne – selline, mida ainult sina saad rääkida.

· Lugusid tuleb rääkida sellest, mida sa tead! Sisendiks on isiklik kogemus ehk kuidas ise asju näed.

· Vali vastavalt sihtgrupile sobiv toon, millega lugusid räägin. Suurtes korporatsioonides on toon üldiselt ettevõtte nägu, aga väiksemates firmades on loominguline vabadus suurem.

· Pane paika teksti eesmärk: mida öelda tahad, mis on see idee, millega lugeja minu teksti juurest lahkub?

· Pane end lugeja olukorda: mis kasu tema saab?

· Otsi välja andmed ja näited, mis su ideed toetavad.

· Mõtle läbi loo struktuur (algus, lõpp ja keskpaik) – algusega peaks juba saama lugejal kõrist kinni ehk hakka kohe teemaga pihta, ära tee igavat sissejuhatust. Võid kasutada alguses tsitaate, jahmatavat statistikat vms “nuiaga pähe” infot. Lõpp on iseenesest veidi igavam sissejuhatus - see määrab ära, mis tundega lugeja su teksti juurest lahkub.

· Kirjuta mõttes ühele inimesele – ideaalne lugeja

· Pane kirja esimene ehk “kole” mustand – tulista puusalt, otsi alateadvusest üles suvalisi ideid jne.

· Tee paus

· Kirjuta ringi ehk valmista ette teine mustand – see on intellektuaalne lähenemine oma esimese teksti korrastamiseks

· Pane pealkiri

· Lase toimetada või puhasta ise sodist ära – eemalda tühjad sõnad, võõrsõnad ja liigsed omadussõnad. Ei pea ütlema värviline vikerkaar või kõrge pilvelõhkuja. Võta maha üleliigsed laused – sisuturundustekst peab olema kerge. Unusta buzzwordid ja kasuta nende asemel päris sõnu.

· Viimane pilk – kas on loetav?
 
 
Mihkel Raud on sisuturundusagentuuri Uwaga asutaja, laulja, kitarrist, poliitik, ajakirjanik, kirjanik ning oli ka XIII Riigikogu liige. Alates 2016. aasta suvest, mil Mihkel taandus poliitikast, on ta ka sisuturunduse ekspert ning tegutseb koos partnerite Paul ja Lauri Postiga sisuturunduse butiigis Uwaga. Mihklil on 40 000+ jälgijat Twitteris, 23 000+ fänni Facebookis ja 100 000+ blogi lugemist kuus, mis räägivad enda eest.

 

Tule ka Mihkel Raua koolitusele!

Mihkel Raud: kirjutamine ja avalik esinemine

22. september 2017

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Creatum otsib PROJEKTIJUHTI

CREATUM OÜ

27. august 2017

Tartu Ülikool otsib KOMMUNIKATSIOONIJUHTI

Tartu Ülikool

31. august 2017

SYNLAB Eesti otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

SYNLAB Eesti OÜ

10. september 2017