Hando Sinisalu: Sisuturunduse tulemuslikkuse mõõdikud sõltuvad ärimudelist

Hando Sinisalu
Hando Sinisalu

Sisuturundusseminaril esinenud Hando Sinisalu tuhnis oma ettekande tarbeks tükk aega akadeemilises maailmas ja internetis, et leida vastust küsimusele, kuidas siis ikkagi sisuturunduse tulemuslikkust mõõta.

“Sisuturunduse teoreetiline maailm on kirju ja internetis on väga palju infot, mis pole teaduslikult tõestatud, vaid lihtsalt kellegi isiklik arvamus või refereering teisele samasugusele “isearvajale”. A la tehke Facebooki postitusi igal kolmapäeval kell 9 vms. Kas see ka üheselt tulemusi annab, pole tegelikult tõestatud,” rääkis Hando.
 
Mis aga puudutab teaduslikult tõestatud väiteid, siis ligi 71% turundajatest tunnistab, et neil on raskusi sisuturunduse efektiivsuse mõõtmisega.
 
Kui online-müügis on lihtne kliendi teekonda kaardistada, siis offline-müügi puhul pole tegelikult kunagi täpselt teada, millist teed pidi klient sinna jõudis. Samuti on erinevus B2B ja B2C äride või üldiste eesmärkide (bränding, müük) vahel. Mida sellest järeldada? Sisuturunduse mõõdikud sõltuvad ärimudelist.
 
Sisuturunduse mõõtmise suurim häda saab alguse strateegia puudumisest. Kui me ei tea, mida me tahame, siis on tagantjärele raske midagi hinnata. Elu on näidanud, et enamikel firmadel puudub selge sisuturunduse strateegia, millest tuleks aga ikkagi alustada.
 
Sisuturunduse tulemuslikkus on pikaajaline uuring
 
Ehkki sisuturunduse efektiivsuse mõõtmise peale on kaks turundajat kolmest näost kui Munchi “Karje”,  pole vaja sisuturundusest püha lehma teha - ka klassikalist reklaami ei osata hästi mõõta. Ei tea ju täpselt, milline oli kliendi teekond telereklaamist ostuotsuseni.
 
Uuringute järgi võib aga sisule panna külge teatud mõõdikud, mille kombineerimine aitab pikemas perspektiivis tulemusi mõõta:

· Tarbimine – kui paljudeni sisu jõuab

· Jagamine – näiteks Facebook on avalikult öelnud välja, et laikide ja äritulemuste vahel puudub seos. Jagamine on selles suhtes usaldusväärsem näitaja.

· Müügikontaktide arv – kui palju saan potentsiaalseid müügikontakte (ehkki hunnikutes e-maile ei tähenda, et su kirju ka lugema hakatakse)

· Müüginäitajad – kas müük reaalselt kasvab?
 
Kokkuvõtteks tõi Hando välja, et sisuturundus on pikaajaline mäng, sel puuduvad tavapärasele kampaaniale iseloomulikud algus- ja lõppkuupäevad - vaja on strateegiat. Vale on hinnata sisuturundust isolatsioonis, vaid näha seda kui integreeritud tervikut müügi ja muu turundusega.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Bonava otsib KOMMUNIKATSIOONI- JA TURUNDUSSPETSIALISTI

Bonava Eesti OÜ

27. november 2017

IT Koolitus otsib KOOLITAJAT

IT Koolituskeskuse OÜ

10. detsember 2017